پارک های اصفهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک های اصفهان جزء جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر به حساب می آیند که تمام افراد را با هر جنسیت و سن و سالی به سمت خود جذب می کنند و با داشتن انواع امکانات تفریحی و رفاهی، توانسته اند مورد توجه و استقبال افراد زیادی از جمله اهالی اصفهان و گردشگران شوند. اصفهان نه تنها به دلیل برخورداری از گستره و وسعت زیاد، بلکه به دلیل جای دادن انواع جاذبه های دیدنی و گردشگری علاوه بر آثار باستانی و بناهای تاریخی، لقب نصف جهان را به یدک می کشاند. هر جاذبه ای که در این شهر وجود دارد، چه تاریخی و چه مدرن، همگی با ذوق و سلیقه ای ستودنی طراحی و ساخته شده اند و گردشگرانی که به بازدید از آن ها اقدام می کنند را به وجد می آورند. شاید اصلی ترین دلیل سفر اغلب گردشگران به اصفهان، بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر باشد؛ اما اگر زمان کافی برای گشت و گذار در اصفهان را داشته باشیم، می توانیم جاذبه های تفریحی و هیجان انگیزی در این شهر پیدا کنیم که لذت گردش و تفریح را برای ما به ارمغان بیاورند. پارک ها و فضاهای سبز متعددی در اصفهان وجود دارند که بازدید از هر کدام از آن ها می توانند لذت بخش باشند. همانطور که می دانیم امروزه زندگی ها پر از خستگی و تنش بوده و برای جبران انرژی های از دست رفته خود نیازمند به سفر و گردش هستیم. پارک ها و فضاهای سبز از بهترین گزینه های گردشگری و تفریحی در هر شهری به شمار می آیند تا گردشگران و اهالی آن شهر ساعاتی را برای لذت بردن از طبیعت به سراغ آن ها بروند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با بهترین پارک های اصفهان که دارای تنوع بالایی هستند، آشنا شویم.

پارک ناژوان اصفهان

اکنون که قصد داریم با پارک های اصفهان آشنا شویم، خوب است نخستین گزینه را با یکی از پرطرفدارترین و بهترین پارک های اصفهان که پارک ناژوان اصفهان می باشد، آغاز نماییم. پارک جنگلی ناژوان از بزرگترین پارک های اصفان بوده که حدود 1200 هکتار از مساحت شمال غربی شهر اصفهان را از آن خود کرده و به دلیل جای دادن انواع درختان و گیاهان سرسبز، به عنوان ریه شهر اصفهان شناخته می شود. بیشترین نوع درختی که در این پارک دیده می شوند، درختان ناژ هستند که طبیعتی سرسبز و دلنواز را برای این پارک جنگلی پدید آورده اند. این پارک که از طبیعتی جنگلی و بی نظیر بهره می برد و رودخانه زاینده رود از میان طبیعت آن عبور کرده است، از بهترین پارک های اصفهان برای پیک نیک به شمار می آید و گردشگران زیادی به خصوص در روزهای تعطیل و یا آخر هفته ها به این پارک مراجعه می کنند و بساط پیک نیک را به راه می اندازند.

اما زیبایی ها و امکانات پارک جنگلی ناژوان به این موارد محدود نمی شود و انواع امکانات تفریحی و رفاهی متعدد و متنوع را در دل خود جای داده که در میان اهالی اصفهان و گردشگرانی که به اصفهان سفر می کنند، معروف و محبوب واقع شده است. پارک ناژوان اصفهان علاوه بر آن که به عنوان بزرگ ترین پارک اصفهان شناخته می شود، در واقع از آن دسته جاذبه های گردشگری و تفریحی است که گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سراغ آن می روند. در ادامه به آشنایی با انواع امکانات تفریحی و رفاهی پارک ناژوان می پردازیم.

پارک های اصفهان

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان اصفهان علاوه بر آن که در میان اهالی اصفهان از شهرت بالایی برخوردار باشد، همچنین در میان گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند و در میان پارک های اصفهان به دنبال گزینه ای مناسب و هیجان انگیز هستند نیز مشهور بوده و به دلیل برخورداری از طبیعت جنگلی و درختان انبوه و سرسبز، از بهترین پارک های اصفهان برای خانواده ها محسوب می شود. از آن جایی که این پارک از وسعت زیادی برخوردار است، خوشبختانه از فضای آن بهترین استفاده شده و هر کدام از قسمت های آن، به بخش های مختلفی اختصاص یافته اند. در ادامه می خواهیم به معرفی امکانات رفاهی و تفریحی پارک جنگلی ناژوان اصفهان بپردازیم:

  • باغ پرندگان: حدود 1700 متر مربع از مساحت این پارک به باغ پرندگان آن اختصاص یافته و در آن حدود 5 هزار گونه پرندگان مختلف و متنوع زندگی می کنند و از بهترین بخش های پارک ناژوان برای آن دسته از گردشگرانی است که به پرندگان و دنیای پرندگان علاقه مند هستند.

ساعت بازدید از باغ پرندگان اصفهان: نیمه اول سال 9 صبح تا 19 عصر و نیمه دوم سال از 8:30 صبح تا 16:30 بعد از ظهر

  • باغ موزه پروانه ها: باغ موزه پروانه ها از منحصر به فردترین بخش های این پارک به حساب می آید که حدود 2 هزار متر مربع از کل مساحت ناژوان را در اختیار گرفته و بالغ بر 2.200 عدد پروانه در ابعاد، طرح و رنگ های گوناگون تاکسیدرمی شده و نگهداری می شوند.

ساعت بازدید از باغ موزه پروانه ها اصفهان: 10:30 صبح تا 19 عصر

  • آکواریوم ناژوان اصفهان: آکواریوم پارک ناژوان اصفهان به عنوان بزرگترین و نخستین آکواریوم ایران شناخته می شود که مساحتی بیش از 3.500 متر مربع از این پارک جنگلی به آن تعلق دارد. با مراجعه به بخش آکواریوم می توانید با دنیای زیر آب و انواع ماهی ها از نزدیک آشنا شوید.

ساعت بازدید از آکواریوم اصفهان: 10:30 صبح تا 19 عصر

  • باغ خزندگان: در سال 1391 بخش دیگری به مجموعه تفریحی ناژوان اصفهان افزوده شد که با عنوان باغ خزندگان شناخته می شود و در آن انواع مختلفی از خزندگان نظیر مارها، تمساح، خفاش، سوسمار، عقرب، اژدهای کمودو و غیره نگهداری می شوند. جالب است بدانید با مراجعه به این بخش از پارک می توانید بزرگترین مار بوآ در کشور را مشاهده کنید. خزندگانی که در باغ خزندگان ناژوان اصفهان وجود دارند، هم به صورت زنده و هم به صورت تاکسیدرمی شده هستند.

ساعت بازدید از باغ خزندگان: 8:30 صبح تا 20:30 شب

  • تله سیژ اصفهان: امکانات تفریحی پارک ناژوان اصفهان از تنوع بالایی برخوردار بوده و برای استفاده از تمام آن ها به مدت زمانی بیش از 1 روز نیاز دارید. تله سیژ اصفهان یکی دیگر از پرطرفدارترین امکانات تفریحی پارک جنگلی ناژوان است که دارای صندلی های 3 نفره بوده و گردشگران می توانند از آن نیز بهره مند شوند و از میان طبیعت زیبا و چشمنواز پارک ناژوان عبور کنند. این تله سیژ دارای فاصله ای حدود 24 متری از سطح زمین بوده و چشم اندازی بسیار زیبا و تماشایی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

ساعت کاری تله سیژ اصفهان: 10 صبح تا 19 عصر

  • موزه صدف ها: بخشی از پارک ناژوان به سالنی با مساحت 300 متر مربع اختصاص یافته که با عنوان موزه صدف های پارک ناژوان اصفهان به فعالیت خود می پردازد. بیش از 2 هزار گونه صدف و 800 جانور دریایی در این موزه نگهداری می شوند که گردشگران می توانند از آن ها دیدن کنند. لازم به ذکر است که موزه صدف های اصفهان از نادرترین مجموعه های خاورمیانه شناخته می شود.

ساعت بازدید از موزه صدف: 8 صبح تا 18 عصر

  • شهربازی ناژوان: شهربازی ها از بهترین جاذبه های گردشگری برای کودکان به شمار می آیند و می توانند انرژی خود را در این مجموعه های تفریحی تخلیه کنند. در بخش ورودی پارک جنگلی ناژوان، فضایی زیبا در اختیار شهربازی ناژوان قرار گرفته که بالغ بر 30 بازی هیجان انگیز و پرطرفدار در آن وجود دارند که کودکان و بزرگسالان می توانند در کنار یکدیگر از این مجموعه شاد و هیجان انگیز لذت ببرند.

ساعت کاری شهربازی ناژوان: 17 عصر تا 24 بامداد

پارک های اصفهان

پارک آبی کودکان ناژوان

پارک های آبی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در هر شهری به حساب می آیند که با توجه به استقبال بی نظیری که از آن ها به عمل آمده، همه روزه در اغلب شهرهای کشور بر تعداد آن ها افزوده می شوند. پارک آبی کودکان ناژوان از بهترین و مهیج ترین جاذبه های تفریحی برای کودکان می باشد که در پارک جنگلی ناژوان اصفهان قرار گرفته و مساحت آن به حدود 2.500 متر مربع می رسد. این پارک آبی مخصوص دختران 3 تا 9 سال و پسران 3 تا 12 سال می باشد که می توانند روز سرشار از هیجان و تفریح را تجربه کنند.

امکانات پارک جنگلی ناژوان تمامی ندارد و به هر گوشه ای از آن که قدم بگذارید، امکاناتی جذاب و مهیج انتظار شما را می کشند. پارک آبی کودکان ناژوان این امکان را برای والدین فراهم آورده تا در مجموعه به تماشای بازی و تفریح کودکان بنشینند و از تماشای آن ها لذت ببرند. از امکانات تفریحی پارک آبی کودکان ناژوان می توان به چتر آب، مه پاش، دوچرخه آب پاش، پل شناور، رینگ آبی، سطل آبی نامتعادل، نخل آب پاش و غیره اشاره نمود.

ساعت کاری پارک آبی کودکان ناژوان: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15 بعد از ظهر تا 20 شب و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 21 شب

پارک های اصفهان

پارک قلمستان اصفهان

در منطقه 2 شهرداری اصفهان و محدوده خیابان امام خمینی، بوستانی زیبا و سرسبز وجود دارد که با نام پارک قلمستان اصفهان شناخته شده و از بهترین فضاها برای گذراندن اوقات فراغت می باشد. خانواده ها و دوستان زیادی برای دورهمی ها و طبیعت گردی های خود، پارک قلمستان را انتخاب می کنند؛ چرا که انواع امکانات تفریحی و رفاهی مناسب نظیر مسیر پیاده روی، آلاچیق، محوطه مناسب برای کودکان، بوفه خوراکی، آلاچیق و غیره در آن وجود دارند و سبب گردیده اند پارک قلمستان از بهترین پارک های اصفهان به شمار رود. تعدادی حوض آب، آب نما و فواره های آب در این بوستان وجود دارند که بر طراوت و تازگی هوا و طبیعت داخل پارک تأثیر به سزایی داشته و قدم زدن کنار آن ها می تواند باعث سرزندگی و شادابی شود. اگر در حوالی خیابان امام خمینی اصفهان سکونت دارید و به دنبال یکی از بهترین پارک های محلی اصفهان در اطراف خود هستید، پارک قلمستان اصفهان می تواند گزینه ای مناسب برای شما محسوب شود.

آدرس پارک قلمستان اصفهان: اصفهان، خیابان امام خمینی

پارک پردیس هنر

پارک پردیس هنر با مساحتی حدود 75 هزار متر مربع در حاشیه زاینده رود وجود دارد که در اسفند ماه سال 1397 احداث گردیده و جزء جدیدترین پارک های اصفهان به حساب می آید. همانطور که از نام این بوستان مشخص است، از المان های هنری متعددی استفاده شده و همچنین غرفه های آثار هنری نیز در آن وجود دارند که از بهترین پارک های اصفهان برای هنرمندان و هنردوستان محسوب می شود. سازه ای چوبی و بسیار زیبا در بخش ورودی پارک پردیس هنر اصفهان دیده می شود که به خوبی از گردشگران استقبال می کند و دالان بهشت نیز که گل های بالارونده زیبایی دور تا دور آن را فرا گرفته اند و شور و شعف را در گردشگران بیدار می کنند.

شب ها نورپردازی بسیار زیبایی در بوستان پردیس هنر اصفهان دیده می شود که از بهترین لوکیشن ها برای عکس می باشد و در کنار نورپردازی هم رقص نور و آب نما از دیگر زیبایی های این پارک به شمار می روند. بخشی از پارک پردیس هنر به سالن آمفی تئاتر روباز اختصاص یافته که در آن مراسم های فرهنگی و جشن و کنسرت های مختلف برگزار می شوند. فرش گل بسیار زیبایی در قسمت انتهایی این بوستان دیده می شود که با انواع گل های زیبا طراحی شده است و دو برکه زیبا نیز در کنار آن دیده می شوند.

آدرس پارک پردیس هنر اصفهان: اصفهان، خیابان آبشار سوم

پارک پردیس هنر

پارک مشتاق اصفهان

در حاشیه رودخانه زاینده رود که از معروف ترین و زیباترین رودخانه های ایران به شمار می رود، پارک ها و فضاهای سبز متعددی پدید آمده که یکی از آن ها پارک مشتاق اصفهان می باشد که به پارک ساحلی اصفهان شهرت دارد و زمانی که زاینده رود پر آب باشد، بر زیبایی این پارک تأثیر به سزایی دارد و صفای خاصی را برای این بوستان پدید می آورد. پارک مشتاق که از بهترین پارک های ساحلی اصفهان برای خانواده به شمار رفته، در اواخر هفته ها و ایام تعطیلات خانواده ها برای گذراندن اوقات فراغت خود به آن مراجعه می کنند.

از امکانات مناسب پارک مشتاق اصفهان می توان به مسیر مناسب پیاده روی، دوچرخه سواری، زمین بازی برای کودکان، نیمکت برای استراحت، فضای سبز و گل و گیاهان مختلف، باشگاه ورزشی و غیره اشاره نمود. پارک مشتاق اصفهان از محدوده پل خواجو اصفهان شروع شده و تا محدوده پل شهرستان امتداد دارد. در سال 1380 یک باشگاه ورزشی با وسعت 4.200 متر مربع در این پارک احداث شد که بر محبوبیت آن افزود.

آدرس پارک مشتاق اصفهان: اصفهان، پل بزرگمهر، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق، بعد از خیابان خواجه عبدالله انصاری، مقابل زاینده رود

پارک های اصفهان

پارک گل ها اصفهان

پارک گل ها اصفهان با طبیعتی زیبا و تماشایی در حاشیه زاینده رود قرار داشته و وسعت آن به حدود 67 هزار متر مربع می رسد و انواع گونه های گیاهی و گل های نگارنگ در آن وجود دارند که از آن ها با کاربری های مختلفی همچون فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی استفاده می کنند. انواع گل های زیبا و زینتی و گیاهان سرسبز در آن وجود دارند که بهشتی بی نظیر برای علاقه مندان گل و گیاه می باشد و می توانند ساعت ها در آن از تماشا و استشمام هوای تازه و مطلوب گل ها لذت ببرند. بخشی از پارک گل های اصفهان با وسعتی حدود 2.500 متر مربع به باغ صخره ای شهرت داشته و صخره های مختلف و با ارتفاع های 3 متری در آن وجود دارند که 250 گونه گیاهان صخره ای در آن کاشته شده اند و از ویژگی های جالب این بوستان به شمار می رود.

از دیگر بخش های این پارک که از زیباترین پارک های اصفهان به حساب می آید، آب نما و آبشار مصنوعی آن می باشد که منظره ای بسیاری زیبا و تماشایی را برای پارک گل ها اصفهان پدید آورده و همچنین طنینی بسیار آرامش بخش و گوشنواز را در فضای پارک به وجود آورده اند. زیبایی های این پارک به قدری زیاد و متنوع بوده که تا زمانی که آن ها را از نزدیک مشاهده نکنید، باور ندارید که ممکن است تکه ای از بهشت بر روی زمین و در میان شهر اصفهان وجود داشته باشید. همچنین از بهترین زمان های بازدید از باغ گل ها اصفهان، فصل های بهار و تابستان می باشند که گل ها و گیاهان از طراوت و زیبایی بیشتری برخوردارند.

مسیر دسترسی به باغ گل ها اصفهان با اتوبوس

باغ گل های اصفهان در میدان بزرگمهر اصفهان جای داشته و به همین جهت از دسترسی مناسبی برخوردار است و گردشگران می توانند با انواع وسایل نقلیه خود را به آن برسانند. اگر قصد داشته باشید با استفاده از اتوبوس به این مجموعه مراجعه کنید، می توانید سوار اتوبوس هایی شوید که از میدان بزرگمهر عبور می کنند. در این صورت در ایستگاه بزرگمهر که نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به باغ گل ها می باشد، از اتوبوس پیاده شوید.

شماره تماس باغ گل ها اصفهان: 03132672059

ساعت بازدید از پارک گل ها اصفهان: 9 صبح تا 23 شب

آدرس پارک گل ها اصفهان: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

پارک های اصفهان

پارک صفه اصفهان

پارک صفه اصفهان که در میان رشته کوه های زاگرس و در بخش جنوب غربی این شهر جای گرفته، از بهترین پارک های اصفهان به شمار می آید و علاوه بر گردشگران، اهالی اصفهان را برای آخر هفته ها و ایام تعطیل به سمت خود جذب می کند. همانطور که از نام این بوستان مشخص است، از طبیعتی کوهستانی برخوردار بوده و از منحصر به فرد ترین پارک های اصفهان محسوب می شود و انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلف در آن وجود دارند که گردشگران می توانند اوقات فراغت خود را به بهترین نحو در آن سپری کنند و به سراغ تفریحات مورد علاقه خود در پارک کوهستانی صفه بروند. از آنجایی که پارک صفه اصفهان از طبیعت کوهستانی برخوردار بوده، گردشگران می توانند خود را به بخش های بالایی کوه برسانند و چشم انداز بسیار زیبایی از مناطق اطراف خود را نظاره گر باشند. پارک صفه را با نام بام اصفهان نیز می شناسند.

همچنین این پارک از بهترین مقاصد گردشگری برای کوهنوردان و صخره نوردان می باشد و می توانند کوهنوردی و صخره نوردی دلچسبی را در آن تجربه نمایند. از امکانات تفریحی پارک کوهستانی صفه می توان به تله کابین آن اشاره نمود که گردشگران با سوار شدن به آن، می توانند مناظر زیبایی را مشاهده کنند و عکس های خاطره انگیزی را در یکی از بهترین پارک های اصفهان به ثبت برسانند. تله کابین های پارک صفه اصفهان به صورت کابین های 4 نفره بوده که خانواده ها و دوستان می توانند به همراه یکدیگر از این موقعیت ویژه پیش آمده نهایت بهره را ببرند و ساعاتی را در کنار یکدیگر با لذت بردن از طبیعت تجربه کنند. از دیگر امکانات این پارک زیبا و محبوب، زمین بازی برای کودکان می باشد که انواع بازی ها و وسایل سرگرم کننده برای کودکان در آن تعبیه شده و کودکان می توانند ساعاتی را به شادی در پارک صفه اصفهان بگذرانند.

همانطور که می دانیم، پارک صفه از طبیعی ترین پارک های اصفهان است که چندین چشمه آب معدنی از میان آن عبور کرده اند و طراوت و سرزندگی را به طبیعت صفه بخشیده اند. این پارک از نورپردازی و روشنایی مناسبی در شب بهره می برد و به هر سوی این پارک نگاهی کنید، نورپردازی های زیبایی را مشاهده خواهید کرد. با توجه به آن که طبیعت پارک صفه اصفهان به صورت کوهستانی می باشد، به عنوان بهترین پارک آلاچیق دار در اصفهان شناخته می شود و خانواده های زیادی برای پیک نیک و یک روز لذت بردن از طبیعت به سراغ آلاچیق های این پارک می روند و از گردش و استراحت خود در این پارک لذت می برند. از دیگر امکانات پارک صفه اصفهان می توان به زیپ لاین، مرکز بولینگ، باغ وحش، آبشار مصنوعی و غیره اشاره نمود.

ساعت کاری پارک کوهستانی صفه اصفهان: 7 صبح تا 1 بامداد

آدرس پارک صفه اصفهان: اصفهان، بلوار شهدای صفه

پارک های اصفهان

پارک مرداویج

در میان دامنه کوه های جنوبی اصفهان، یکی دیگر از پارک های اصفهان قرار گرفته که به پارک مرداویج شهرت داشته و از آنجایی که فاصله زیادی از شهر داشته، طبیعت آن به دور از آلودگی و هر گونه شلوغی می باشد و می توانید برای چند ساعتی دوری از شهر، به سراغ طبیعت این پارک بروید و به استراحت بپردازید. پارک مرداویج اصفهان که از فضایی بسیار دنج و آرام برخوردار بوده، امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی نیز در آن وجود دارند که می توان به مسیر مناسب برای پیاده روی، مسیر مناسب دوچرخه سواری، میزهای پینگ پنگ، میز شطرنج، انواع سایل ورزشی همگانی و غیره اشاره کرد که بر محبوبیت آن افزوده اند و شادی و استراحت را می توان در یک مجموعه تجربه کرد.

چگونه به پارک مرداویج برویم؟

پارک مرداویج که از بهترین پارک های اصفهان به شمار می رود، در جنوب اصفهان جای گرفته است و برای دسترسی به آن بهتر است از خودروی شخصی استفاده نمایید. این چارک به دلیل بهره مندی از طبیعتی زیبا، از بهترین جاذبه های دیدنی اصفهان نیز به شمار می رود. برای این منظور می بایست ابتدا از طریق خیابان کمال اسماعیل خود را به خیابان شیخ صدوق برسانید. این خیابان را تا رسیدن به میدان برج ادامه دهید و سپس وارد خیابان آزادی شوید تا بتوانید به پارک مرداویج اصفهان دسترسی پیدا کنید.

آدرس پارک مرداویج: اصفهان، خیابان آزادی، بعد از استقلال میانی

پارک غدیر اصفهان

پارک غدیر اصفهان با وسعتی حدود 52 هکتار در سال 1372 در محدوده اصفهان افتتاح گردیده و علاوه بر آن که از بهترین پارک های اصفهان به شمار رود، جزء مراکز تفریحی و فرهنگی اصفهان محسوب می شود. پارک غدیر از امکانات مختلفی نظیر سالن نمایش و کتابخانه عمومی اشاره نمود که بهترین فضای فرهنگی و تفریحی را در کنار یکدیگر می توان یافت. یک مجموعه ورزشی با وسعت 3.680 متر مربع در بوستان غدیر اصفهان وجود دارد که مجهز به استخر، سونا بخار، سونا خشک، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن ورزشی، سالن ماساژ، سالن به توانی و پیشگیری از آسیب های شغلی، سینما چهار بعدی، سالن بولینگ و زمین تنیس می باشد که افراد زیادی علاوه بر گردش در پارک غدیر، به سراغ این مجموعه نیز می روند.

از دیگر امکانات بوستان غدیر اصفهان خانه کودک و نوجوان آن می باشد که به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وابسته بوده و انواع کلاس های هنری و جشن ها در آن برگزار می شوند. در قسمتی از این پارک، آرامگاه شهدای گمنام قرار داشته که فضای معنوی و آرامش بخشی را ایجاد نموده است.

آدرس پارک غدیر اصفهان: اصفهان، بزرگراه صیاد شیرازی، خیابان علامه امینی

پارک های اصفهان

سوالات متداول

بهترین پارک های اصفهان کدام اند؟

از بهترین پارک های اصفهان می توان به پارک ناژوان اصفهان، پارک پردیس هنر، پارک مشتاق اصفهان، پارک قلمستان اصفهان و غیره اشاره نمود.

بزرگترین آکواریوم ایران در کدام یک از پارک های اصفهان قرار دارد؟

پارک ناژوان اصفهان

پارک صفه اصفهان کجاست؟

پارک کوهستانی صفه اصفهان که از بهترین پارک های اصفهان به شمار می آید، در شهر اصفهان و در بلوار شهدای صفه واقع شده است.

بهترین پارک جنگلی اصفهان کدام است؟

پارک جنگلی ناژوان

[html_block id=”70603″]