پارک ملت مشهد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ملت مشهد از معروف ترین و بزرگترین پارک های مشهد می باشد که انواع امکانات گردشگری در آن برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده اند و بر همین اساس از بهترین پارک ها و تفرجگاه ها برای گردشگران به شمار می رود. شهر مشهد با توجه به وسعت پهناوری که دارد و در میان مهمترین کلانشهرهای ایران شناخته می شود، انواع جاذبه های گردشگری و سرگرم کننده را در خود جای داده تا گردشگرانی که این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند، همواره بتوانند گزینه های گردشگری زیادی را علاوه بر زیارت حرم امام رضا، پیش رو داشته باشند و سفری به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند. پارک ها را از بهترین تفرجگاه ها برای خانواده ها می شناسیم و انواع پارک ها و فضاهای سبز متنوعی در این کلانشهر وجود دارند که در این مطلب می خواهیم با یکی از قدیمی ترین و بهترین پارک های مشهد که پارک ملت مشهد نامیده می شود، آشنا شویم.

پارک ملت مشهد کجاست و مسیر دسترسی

پارک ملت مشهد که از قدیمی ترین و معروف ترین پارک های مشهد به شمار می رود، در غرب مشهد و در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی جای گرفته است. منطقه ای که این بوستان در حال حاضر در آن قرار دارد، در زمان ابتدای ساخت پارک، جزء حاشیه شهر به حساب می آمد و در پی ساخت و سازها و توسعه احداث بناهای مختلف، وارد بافت شهری مشهد شد. از آنجایی که میدان آزادی مشهد در نزدیکی این بوستان قرار داشت، از همان زمان با نام فلکه پارک شناخته شد. چندین ورودی برای این پارک در نظر گرفته اند تا گردشگران که به پارک مراجعه می کنند، از هر مسیری که برای آن ها آسان تر باشد، بتوانند وارد پارک شود.

همچنین یک ورودی مخصوص شهربازی تعبیه شده که گردشگران می توانند به صورت مستقیم وارد شهربازی ملت مشهد شوند. منطقه ای که بوستان ملت در آن قرار داشته، دارای انواع مسیرهای دسترسی مختلف می باشد که گردشگران می توانند علاوه بر خودروی شخصی، از انواع وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به پارک ملت استفاده نمایند. در ادامه این بخش به آشنایی با انواع مسیرهای دسترسی به پارک آشنا خواهیم شد.

مسیر دسترسی به پارک ملت مشهد با خودروی شخصی

از جمله آسان ترین و رایج ترین روش های دسترسی به پارک ملت مشهد، استفاده از خودروی شخصی می باشد. معمولا افرادی می توانند از این روش برای رسیدن به بوستان ملت استفاده نمایند که از اهالی مشهد باشند و یا با خودروی شخصی خود به مشهد سفر کرده باشند. در این صورت بایستی ابتدا خود را به بزرگراه وکیل آباد در غرب مشهد رسانده و مسیر خود را به سمت بلوار همت ادامه دهید و تا به پارک ملت مشهد دسترسی پیدا کنید.

مسیر دسترسی به بوستان ملت مشهد با اتوبوس و مترو

در صورتی که قصد داشته باشید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به این پارک زیبا برسانید و یک روز تفریحی و گردشگری را تجربه کنید، می توانید از مترو و اتوبوس استفاده نمایید. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این پارک ایستگاه پارک بوده که با پیاده شدن در این ایستگاه می توانید در نزدیک یکی از ورودی های پارک پیاده شوید و به راحتی به بوستان دسترسی پیدا کنید. همچنین در صورتی که قصد داشته باشید از اتوبوس استفاده نمایید، ایستگاه اتوبوس پارک ملت در نزدیکی ضلع غربی بوستان قرار داشته و با پیاده شدن در این ایستگاه می توانید به راحتی خود را به پارک برسانید و از گردش و تفریح در این پارک زیبا نهایت لذت را ببرید.

شماره تماس پارک ملت مشهد: 05136044096، 05136060003

آدرس پارک ملت مشهد: استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد

پارک ملت مشهد

آشنایی با پارک ملت مشهد

شهر مشهد پارک های مختلفی را در خود جای داده که از گذشته تا کنون پارک ملت مشهد یکی از بهترین آن ها شناخته می شود و با توجه به طبیعت بی نظیری که دارد و انواع امکانات تفریحی و رفاهی برای آن در نظر گرفته شده اند، مقصد تفریحی و گردشگری بسیاری از اهالی مشهد و گردشگران محسوب می شود. پارک ملت مشهد با مساحتی حدود 72 هکتار در بلوار وکیل آباد مشهد جای گرفته است. بخش های زیادی از این پارک زیبا و گردشگری به فضای سبز اختصاص یافته و حدود 35 هزار درخت کهنسال و انبوه در آن دیده می شوند که بر زیبایی فضای پارک کمک به سزایی داشته اند و سایه سارهایی را در این پارک پدید آورده اند که بهترین فضا برای استراحت به شمار می روند. بوستان ملت مشهد را با توجه به امکانات و سرگرمی های متنوعی که در آن وجود دارند، می توان از مجهزترین و بهترین مجموعه های تفریحی و گردشگری به حساب آورد که تمام خانواده ها و دوستان می توانند گردش و تفریحی خاطره انگیز را در این بوستان تجربه کنند.

همانطور که گرفته شد، شهر مشهد انواع جاذبه های گردشگری را در خود داشته، اما بسیاری از گردشگران تنها برای زیارت حرم امام رضا (ع) شهر مشهد را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و به آن سفر می کنند. اما برخی گردشگرانی که با برخی از جاذبه ها و تفرجگاه های مشهد آشنایی داشته باشند، سفری خاطره انگیز زیارتی و سیاحتی را برای خود رقم خواهند زد. در ادامه به آشنایی بیشتری با این پارک زیبا خواهیم پرداخت.

تاریخچه پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد را به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد می شناسیم که قدمت آن به دوران حکومت پهلوی بازمی گردد و در سال 1343 و همزمان با سلطنت محمدرضا شاه ساخته شد. بعد از دوران انقلاب این پارک به نام پارک ملت مشهد تغییر پیدا نمود. این پارک زیبا و گردشگری در ابتدا با نام پارک آریامهر شناخته می شد و از همان زمان هم از جمله بهترین پارک های مشهد محسوب می شد. دو مهندس و طراح انگلیسی طراحی و ساخت بوستان ملت مشهد را بر عهده داشتند و آن را به سبک پارک های انگلستان طراحی نمودند. اما ساخت این پارک پس از چندی به دست مهندسین ایرانی به پایان رسید. این بوستان در ابتدا که این پارک احداث گردید، در محدوده خارج از شهر بود و به مرور زمان و با پیشرفت و توسعه شهری، بوستان ملت مشهد در بافت شهری مشهد قرار گرفت و در غرب مشهد واقع شده است.

بخش های مختلف بوستان ملت مشهد

با توجه به آن که بخش های مختلف و امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی که در بوستان ملت مشهد وجود دارند، این بوستان را به یکی از بهترین و معروف ترین پارک های مشهد تبدیل ساخته اند. بخش های مختلفی نظیر تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری در این بوستان تعبیه شده اند که هر کدام از آن ها بخش های مورد علاقه اقشار مختلفی از جامعه هستند و تمام جنیست ها و سن و سال ها را در بر خواهند گرفت. در این صورت تمام افراد خانواده و دوستان می توانند تفریح و سرگرمی مورد علاقه خود را در این پارک تجربه کنند. دریاچه ای مصنوعی در میان این بوستان جای گرفته که علاوه بر درختان سرسبز و انبوه توانسته اند طراوت و شادابی را میهمان بوستان ملت مشهد نموده اند و حتی بر زیبایی فضای پارک تأثیر به سزایی داشته است.

ابعاد این دریاچه به حدود 1.250 متر مربع می رسد و عمق آن بین 1 تا 3 متر می باشد. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، بخش های زیادی از این بوستان در اختیار فضای سبز قرار گرفته اند و بهترین موقعیت را برای پیک نیک های خانوادگی و دوستانه فراهم کرده اند. مسیرهای مختلفی برای پیاده روی و دوچرخه سواری دور تا دور این بوستان وجود دارند که افراد زیادی برای ورزش و پیاده روی به آن ها مراجعه می کنند و لذت ورزش در میان فضایی پاکیزه و دل انگیز را تجربه می کنند. همچنین قسمتی از این پارک با نام باغ رز شناخته می شود و به بانوان اختصاص یافته است و انواع امکانات و تجهیزات ورزشی در آن تعبیه شده اند و بانوان می توانند با پوششی راحت در آن به ورزش و تفریح بپردازند.

پارک ملت مشهد

دریاچه مصنوعی

در ضلع غربی پارک، دریاچه ای مصنوعی و زیبا در میان درختانی انبوه و سرسبز و در عین حال کهنسال قرار گرفته که از زیباترین بخش های این پارک به حساب می آید. تماشای آب و شنیدن صدای گوشنواز آب می تواند آرامشی دلنشین و بی بدیل را در افراد ایجاد نماید. وجود دریاچه ای زیبا و مصنوعی در میان این بوستان سبب ایجاد آرامش در گردشگران گردیده است. نورافکن ها و آب نماهای زیبایی در این دریاچه تعبیه شده اند که بر زیبایی فضای داخلی پارک تأثیر به سزایی داشته اند. همچنین یک پل زیبایی بر روی دریاچه قرار داده شده که بهترین لوکیشن را برای ثبت عکس های زیبا و به یاد ماندنی را پدید آورده است.

استخر ویژه آقایان

استخری روباز ویژه آقایان در این بوستان در نظر گرفته شده که در طرف بلوار امامت جای گرفته است. استخرهای روباز از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی در تابستان ها به شمار می روند و افراد زیادی برای شنا و آفتاب گرفتن به آن ها مراجعه می کنند. این بوستان نیز با جای دادن استخری مناسب، این فرصت را برای آقایان فراهم آورده تا بتوانند از شنا و آفتاب گرفتن بهره مند شوند. جالب است بدانید این استخر به عنوان بزرگترین استخر روباز مشهد شناخته می شود.

ساعت کاری استخر روباز پارک ملت مشهد: روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 صبح تا 12، روزهای جمعه از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر و 18 عصر تا 20:45 شب (برای اطلاع دقیق از ساعت کاری استخر پیش از مراجعه با مجموعه تماس حاصل نمایید)

باغ رز، محوطه ویژه بانوان

پارک های بانوان که در سال های اخیر بر تعداد آن ها افزوده شده، بسیار مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند. باغ رز نیز یکی دیگر از بخش های پارک ملت مشهد بوده که طرفداران زیادی داشته و به بانوان اختصاص یافته است. این بخش ویژه بانوان بوده و آقایان اجازه ورود به داخل محوطه باغ رز را ندارند و بانوان می توانند با پوشش دلخواه خود و بدون حجاب اجباری داخل این محوطه زیبا به گردش بپردازند. انواع امکانات تفریحی و رفاهی نظیر مسیر پیاده روی، آلاچیق، نیمکت، وسایل ورزشی عمومی، آبسردکن، سرویس بهداشتی و غیره در این باغ وجود دارند که بانوان می توانند از آن ها بهره مند شوند.

زمین های ورزشی

پارک ها و فضاهای سبز از بهترین محوطه ها برای بسیاری از ورزش های به شمار می آیند. از همین رو زمین های ورزشی مختلفی در این پارک وجود دارند که می توان به زمین والیبال، بسکتبال، پیست اسکیت، فوتبال، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده روی و غیره اشاره نمود که علاقه مندان به انواع رشته های ورزشی می توانند از این زمین های ورزشی بهره مند شوند. همچنین انواع وسایل ورزشی عمومی در این بوستان وجود دارند که عموم مردم می توانند از این وسایل تندرسی استفاده کنند.

پارک ملت مشهد

باغ وحش

باغ وحش ها از جمله پرطرفدارترین جاذبه های در طبیعت برای کودکان شناخته می شوند. در گوشه ای ضلع غربی پارک ملت مشهد، حیات وحشی کوچک با حیواناتی محدود وجود دارد که می توان به پرندگانی نظیر طوطی، طاووس و غیره اشاره نمود که در این باغ وحش نگهداری می شوند و گردشگران می توانند به تماشای آن ها اقدام نمایند.

فرهنگسرا

معمولا در پارک های بزرگ و معروف که انواع امکانات تفریحی و رفاهی در نظر گرفته شده اند، فرهنگسرا نیز جزء امکانات فرهنگی آن ها محسوب می شود. در گوشه ای از بوستان ملت مشهد نیز فرهنگسرایی دیده می شوند که انواع بخش های مختلفی در آن وجود دارند که شامل کلاس های فرهنگی و هنری، کتابخانه و غیره می شوند. علاقه مندان می توانند در رشته های مختلف فرهنگی و هنری نظیر کلاس های نویسندگی، موسیقی، خوشنویسی، کارگردانی و بسیاری کلاس های هنری دیگر ثبت نام کرده و آموزش های لازم را فرا گیرند.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد که از بهترین پارک های مشهد نزدیک حرم شناخته می شود، تنها حدود 12 کیلومتر با حرم امام رضا فاصله داشته و گردشگران زیادی برای گردش و تفریح آن را انتخاب می کنند. امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در بخش های مختلف این بوستان جای گرفته اند که هر کدام از آن ها طرفداران ویژه خود را داشته و تمام افراد با هر جنسیت و سنی می توانند از تفریح مورد علاقه خود لذت ببرند. امکانات تفریحی شهربازی این بوستان در 3 بخش تقسیم شده اند که در ادامه به آشنایی بیشتر با آن ها می پردازیم. همچنین امکانات رفاهی مختلفی برای رفاه حال گردشگران نظیر فودکورت، نیمکت برای استراحت، فضای سبز مناسب، بوفه خوراکی، اورژانس، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره در این پارک تعبیه شده اند.

فودکورت

در سال 1397 بخش دیگری به امکانات رفاهی این بوستان اضافه گردید و با نام فودکورت شهربازی ملت مشهد شناخته می شود و فضایی حدود 288 متر مربع را به خود اختصاص داده است. غرفه های مختلفی در این فودکورت وجود دارند که انواع غذاهای ایرانی و فست فود را به مشتریان ارائه می دهند و گردشگران می توانند غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و میل کنند.

پارک ملت مشهد

اتاق مادر و کودک

یکی دیگر از امکانات رفاهی این پارک، بخش اتاق مادر و کودک می باشد که مادران می توانند به همراه فرزند خود به آن مراجعه نمایند و مادران به نیازهای کودکان خود رسیدگی کنند. با توجه به آن که شهر مشهد پارک ها و فضاهای سبز متعددی در خود جای داده، پارک کوهسنگی مشهد نیز از دیگر پارک ها و جاذبه های دیدنی و گردشگری است که در این شهر وجود داشته و می توانید برای یک روز گردشگری به سراغ آن بروید.

ساعت کاری و هزینه بازدید از پارک ملت مشهد

ساعت کاری بوستان ملت مشهد همه روزه به صورت شبانه روزی بوده و برای ورود به پارک هیچ گونه هزینه ای از گردشگران دریافت نمی شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای ورود به شهربازی پارک ملت هزینه های جداگانه ای دریافت خواهد شد و ساعت کاری متفاوتی با پارک دارد. پیشنهاد می شود اگر قصد رفتن به این مجموعه تفریحی و گردشگری را دارید، بهتر است پیش از مراجعه، با مجموعه تماس حاصل نموده و از ساعت کاری دقیق پارک اطمینان حاصل نمایید.

شهربازی پارک ملت مشهد

از هیجان انگیز ترین و پرطرفدارترین بخش های بوستان ملت، شهربازی پارک ملت مشهد می باشد که انواع امکانات تفریحی و سرگرم کننده در آن وجود دارند و هر کدام از آن ها جذابیت و هیجان مخصوص به خود را دارند. شهربازی پارک ملت در سال 1351 و در بخش شرقی این بوستان احداث گردید و به یکی از بهترین شهربازی های ایران تبدیل شد. این شهربازی هیجان انگیز، حدود 30 هزار متر مربع از کل مساحت پارک را به خود اختصاص داده است. امکانات و تجهیزات این شهربازی با توجه به زمان احداث آن بسیار مجهزتر و به روزتر شده اند. گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند و به دنبال جاذبه های مهیج و تفریحی هستند، علاوه بر بوستان ملت مشهد، به سراغ چالیدره مشهد نیز می روند و از امکانات سرگرم کننده آن جاذبه نیز بهره مند شوند.

بخش های متنوع و جذابی در این مجموعه تفریحی و هیجانی وجود دارند که با تمام آن ها آشنا می شویم. همانطور که گفته شد، بازی های این شهربازی به 3 دسته بازی های خانوادگی، بازی های کودکان و بازی های هیجانی تقسیم شده اند. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که هر کدام از وسایل های این شهربازی دارای محدودیت های سنی و قد بوده و پیش از آن که به سراغ آن ها بروید، به این نکته ها و محدودیت ها توجه داشته باشید.

چرخ و فلک پارک ملت مشهد

چرخ و فلک پارک ملت مشهد مهمترین و معروف ترین امکانات تفریحی این پارک می باشد، با ارتفاع 80 متر، قطر 80 متر، وزن 250 تن و ظرفیت 450 نفر، به عنوان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع در جهان شناخته می شود. عملیات نصب و راه اندازی این چرخ و فلک به مدت 2 سال به طول انجامید و تمام استانداردهای لازم برای آن رعایت شده اند. همچنین در سال 1390 در اتحادیه جهانی IAAPA عضو گردید. هنگامی که سوار بر این چرخ و فلک مرتفع هستید، چشم انداز بسیار زیبا و تماشایی از مناطق اطراف و بسیاری از نقاط شهر را در اختیار خواهید داشت و از آن لذت می برید.

چرخ و فلک پارک ملت مشهد که به عنوان بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه شناخته می شود، در سال 1384 در این این پارک نصب و راه اندازی شد و از همان زمان توجه های زیادی را به خود جلب نمود. این چرخ و فلک جزء بازی های خانوادگی شهربازی این پارک به حساب می آید و تقریبا می توان گفت اغلب گردشگرانی که به این شهربازی مراجعه می کنند، چرخ و فلک فانفار را به عنوان یکی از سرگرمی های خود انتخاب کرده و به سراغ آن می روند. لازم به ذکر است که مدت زمان استفاده از این چرخ و فلک 12 دقیقه می باشد.

پارک ملت مشهد

ترن هوایی

اگر به دنبال تفریحی هستید که بیشترین هیجان را تجربه کنید، ترن هوایی می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود. ترن هوایی وسیله ای است که با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت بر روی ریلی با فراز و نشیب حرکت کرده و هیجان زیادی را برای افراد به ارمغان می آورد. ظرفیت این ترن هوایی 16 نفر بوده و مدت زمان استفاده از این بازی 3 دقیقه می باشد. از محدودیت های ترن هوایی نیز می توان به حداقل داشتن قد 150 سانتی متر اشاره نمود. اما توجه داشته باشید که افراد دارای بیماری های زمینه ای نظیر بیماری های قلبی از استفاده از این بازی اجتناب کنند.

تاپ اسپین

اگر هیجان را تا آخرین حد خود می خواهید تجربه کنید، تاپ اسپین شهربازی ملت مشهد انتظار شما را می کشد. این بازی به این صورت می باشد که افراد بین زمین و آسمان معلق بر روی صندلی ها مانده و چرخش های تند و با سرعت 8 کیلومتر در ساعت را تجربه خواهید کرد و آدرنالین سطح خون خود را تا بالاترین حد ممکن افزایش می دهید. ظرفیت تاپ اسپین 32 نفر بوده و مدت زمان استفاده از آن 3 دقیقه می باشد. از محدودیت های این بازی می توان به داشتن قد بالای 150 سانتی متر اشاره نمود.

سورتمه

سورتمه سواری یکی از پرطرفدارترین بازی ها در هر شهربازی به شمار می روند که خوشبختانه شهربازی بوستان ملت مشهد نیز از این بازی برخوردار بوده و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. سورتمه با سرعت 44 کیلومتر بر ساعت چرخیده و حالت سرگیجه را در افراد ایجاد می کند. ظرفیت سورتمه این شهربازی 40 نفر نفر و مدت زمان استفاده از آن 3 دقیقه می باشد. از محدودیت های این بازی می توان به حداقل داشتن قد 120 سانتی متر اشاره نمود.

اسکیت بورد

اسکیت بورد جزء هیجان انگیزترین بازی های شهربازی ملت می باشد که دارای ابعادی عظیم الجثه بوده و ارتفاع آن به 30 متر می رسد و بر روی ریلی U شکل قرار دارد. سرعت حرکت این اسکیت بورد 60 کیلومتر بر ساعت بوده ظرفیت آن برابر با 16 نفر می باشد. لذا گردشگرانی که به دنبال هیجان و تفریح هستند، می توانند به همراه دوستان و خانواده خود از آن لذت ببرند. از محدودیت های این بازی می توان به برخورداری از حداقل قد 150 سانتی متر اشاره نمود. مدت زمان استفاده از این بازی 3 دقیقه می باشد.

پارک ملت مشهد

اسکای فلایر

اسکای فلایر نیز از دیگر بازی های هیجان انگیز این شهربازی محسوب می شود که به صورت تاب چرخشی می باشد و با سرعت بالایی می چرخد. در این بازی افراد را در ارتفاع 24 متری نگه داشته و با سرعت 9 دور در دقیقه می چرخد و هیجان زیادی را به افراد وارد کرده و سبب ترشح آدرنالین زیادی می شود. اسکای فلایر دارای ظرفیت 24 نفر بوده و می توانید همراه دوستان یا خانواده خود به سراغ آن بروید. از محدودیت های این بازی هم قد بالای 150 سانتی متر است. مدت زمان استفاده از این بازی 4 دقیقه می باشد.

گردباد

واژه گردباد خود به تنهایی می تواند هولناک باشد؛ حال تصور کنید که بخواهید سوار بر گردباد شده و هیجانی متفاوت را تجرب کنید. گردباد شهربازی پارک ملت مشهد بدین گونه است که افراد سوار بر جایگاه هایی شده و دستگاه به مدت زمان 3 دقیقه با سرعت بالا می چرخد. محدودیت این بازی هم نظیر دیگر بازی های این شهربازی داشتن حداقل قد 150 سانتی متر بوده و همچنین ظرفیت گردباد 24 نفر می باشد.

صندلی فضایی

صندلی فضایی هم جزء بازی های هیجان انگیز شهربازی ملت مشهد می باشد و افرادی که به دنبال هیجان هستند، به سراغ آن می روند. صندلی فضایی بدین صورت است که افراد بر روی صندلی هایی نشسته و تا ارتفاع 13 متری از سطح زمین بالا می روند و در همان ارتفاع دستگاه شروع به چرخش با سرعت بالا در مدت زمان 3 دقیقه می کند. ظرفیت دستگاه صندلی فضایی 16 نفر و به صورت 4 جایگاه 4 نفره می باشد. محدودیت این دستگاه نیز همانند بسیاری دیگر از دستگاه ها برخورداری از حداقل قد 150 سانتی متر می باشد.

موتور کراس

همانطور که وسایل بازی برای بزرگسالان در این شهربازی از تنوع بالایی برخوردار می باشند، همچنین وسایل بازی و انواع وسایل سرگرم کننده برای کودکان در این مکان در نظر گرفته شده اند. موتور کراس یکی دیگر از وسایل بازی شهربازی ملت مشهد برای کودکان می باشد که با استفاده از آن می توانند موتورسواری را تجرب کنند. موتور کراس وسیله ای است که توانسته موتورسواری واقعی را برای کودکان شبیه سازی کند.

پارک ملت مشهد

سقوط آزاد

اگر ترس از ارتفاع ندارید و به اندازه کافی جرأت دارید، می توانید برای تجربه هیجان بالا و لذت بیشتر بردن، سقوط آزاد را تجربه کنید. برای استفاده از این بازی افراد باید از سلامتی کامل برخوردار باشند تا دچار مشکل نشوند. سقوط آزاد در این شهربازی را می توانید از ارتفاع 20 متری تجربه کنید.

آکروجت فضایی

آکروجت فضایی هم از هیجان انگیزترین بازی های شهربازی پارک ملت مشهد محسوب می شود که افراد را در ارتفاعی حدود 2 متر بالا برده و به صورت معلق نگه داشته و ترس و هیجان را در افراد ایجاد می کند. این بازی دارای ظرفیت 32 نفر بوده و از محدودیت های آن می توان به برخورداری از قد حداقل 120 سانتی متر بوده و مدت زمان استفاده از این بازی 12 دقیقه می باشد.

کشتی دوقلو

کشتی دوقلو نسبت به بازی هایی که تا این بخش با آن ها آشنا شدیم، از هیجان کمتری برخوردار بوده و مناسب آن دسته از افرادی است که به دنبال بازی با هیجان کمتری می باشند. کشتی دوقلو یا کشتی دوبل بدین صورت است که افراد را در میان زمین و آسمان تاب می دهد و هیجان مخصوص به خود را دارد. محدودیت های این بازی افراد بالای 4 سال و برخورداری از قد بالای 10 سانتی متر می باشد.

تونل وحشت

اگر به شهربازی های مختلفی سر زده باشید، خواهید دید که از جمله پای ثابت تمام شهربازی ها تونل وحشت می باشد. تونل وحشت این فرصت را برای گردشگران به وجود می آورد که ترس همراه با هیجان را تجربه کنند و خاطراتی به یاد ماندنی را تجربه کنند.

مری گوراند

همانطور که می دانیم، علاوه بر بازی های هیجان انگیز، انواع بازی های لذت بخش و پرطرفدار برای کودکان در شهربازی ملت مشهد وجود دارند. مری گوراند یکی از بازی های کودکانه می باشد که از اسب های رنگارنگ تشکیل شده و به آرامی حرکت می کنند و موزیک آرامش بخشی پلی می شود. کودکان می توانند همراه والدین خود از این بازی لذت ببرند و خاطراتی به یادماندنی را تجربه کنند.

آفتاب مهتاب

آفتاب مهتتاب نیز از وسایل بازی برای کودکان در این شهربازی به شمار می رود که بسیاری از کودکان برای سرگرم شدن و لذت بیشتر بردن از گردش و تفریح در شهربازی ملت مشهد، به سراغ آن می روند. آفتاب مهتاب در واقع چرخ و فلکی است که در سایز کوچک تر طراحی شده و مخصوص کودکان می باشد.

باشگاه صخره نوردی ملت مشهد

دیواری بسیار بلند در گوشه ای از این شهربازی دیده می شود که به عنوان یکی از بلندترین دیوارهای صخره نوردی ایران شناخته می شود. این بخش از جدیدترین بخش های تفریحی است که در سال های اخیر به پارک اضافه شده و بسیار مورد توجه صخره نوردان قرار گرفته است. اگر به صخره نوردی علاقه مند هستید، این شهربازی امکان آموزش از سطح مبتدی تا حرفه ای را برای علاقه مندان ایجاد نموده که می توانند زیر نظر مربیان حرفه ای و کارآزموده، این حرفه را آموزش ببینند. پکیج های آموزشی مختلفی در این باشگاه برای علاقه مندان به صخره نوردی در نظر گرفته شده اند که شامل پکیج های 4، 8 و 12 جلسه ای می باشند.

شاتل باس

شاتل باس تفریحی برای کودکان می باشد که می توانند با استفاده از آن ماشین سواری را تجربه کنند. رانندگی و ماشین سواری از کارهایی است که اغلب کودکان دوست دارند آن را تجربه کنند. شهربازی ملت مشهد این فرصت را برای کودکان فراهم آورده تا با استفاده از شاتل باس بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

گیم سنتر

در شهربازی پارک ملت مشهد، مساحتی حدود 1700 متر مربع به صوررت سرپوشیده در اختیار گیم سنتر آن قرار گرفته که در سال 1397 افتتاح شده و از همان زمان توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب نموده است. انواع بازی های کامپیوتری در کنار میزهای بیلیارد و سالن بولینگ وجود دارند که جوانان می توانند از بازی های مورد علاقه خود در این فضای هیجان انگیز لذت ببرند.

ماشین برقی

ماشین برقی هم یکی دیگر از پاهای ثابت شهربازی ها می باشد که علاقه مندان به رانندگی و ماشین رانی را به سمت خود جذب می کند. کودکان نیز می توانند از این بازی در کنار بزرگسالان استفاده کنند. ماشین برقی از جمله پرطرفدارترین بازی هایی است که در اغلب شهربازی ها وجود دارد و می توان از آن لذت برد.

جامپینگ

جامپینگ از دیگر وسایل سرگرم کننده و هیجان انگیز در شهربازی ملت برای کودکان است که به وسیله بازی سقوط آزاد شباهت دارد و از آنجایی که برای کودکان در نظر گرفته شده، با ابعادی کوچکتر طراحی شده است. کودکانی که ترس از ارتفاع و هیجان ندارند، می توانند به سراغ این وسیله هیجان انگیز بروند.

ساعت کاری و قیمت بلیط شهربازی پارک ملت مشهد

ساعت کاری شهربازی ملت مشهد با ساعت کاری پارک متفاوت و محدود بوده و از ساعت 16 بعد از ظهر تا 1 بامداد می باشد و گردشگران می توانند در این بازه زمانی به سراغ این شهربازی بروند. همچنین برای استفاده از هر کدام از دستگاه های شهربازی ملت مشهد بلیط های متفاوت با هزینه های جداگانه دریافت خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که افراد می توانند با عضویت در شهربازی و دریافت کارت عضویت از خدمات ویژه شهربازی برخوردار گردند. اما بهتر است پیش از رفتن به مجموعه از ساعت کاری دقیق مجموعه مطلع شوید.

بهترین زمان بازدید از پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد از آن دسته جاذبه های گردشگری و تفریحی در میان دیدنی های مشهد است که در هر فصلی از سال دارای زیبایی های منحصر به فرد خود بوده و این موضوع سبب گردیده گردشگران در هر فصلی از سال می توانند از زیبایی های طبیعی و منحصر به فردی لذت ببرند. اگر در فصل بهار قصد داشته باشید از طبیعت بی نظیر و زیبای این بوستان لذت ببرید، با طبیعتی سرسبز و سرشار از تازگی مواجه خواهید شد که قدم زدن در میان درختان می تواند لذتی بی نظیر را میهمان وجود گردشگران کند. تابستان ها نیز با توجه به بالا رفتن دمای هوا، باز هم این بوستان از هوایی دل انگیز و خنک تر از دیگر مناطق شهر برخوردار بوده و سایه سار درختان بهترین فضا را برای استراحت به وجود آورده اند.

فصل پاییز که هوا رو به خنک تر شدن می گذارد و طبیعت پارک به هزار رنگ تبدیل می شود، لذت گردش و تفریح را دو چندان خواهد نمود. زمستان ها که آب و هوای مشهد رو به سرمای شدید می رود، طبیعت بوستان ملت نیز رو به سرما رفته و هوای سرد میهمان طبیعت این پارک می شود. در نهایت بایستی این نکته را در نظر داشت که هر گردشگری می تواند با توجه به سلیقه خود برای گردش و تفریح به سراغ این پارک بروند.

پارک ملت مشهد

اقامت در مشهد

شهر مشهد از جمله مقاصد گردشگری در میان شهرهای ایران است که هر ساله میلیون ها گردشگر به آن سفر می کنند. معمولا گردشگران برای سفر به این شهر، چند شب را برای اقامت خود در نظر می گیرند. لذا بایستی یک اقامتگاه مناسب را برای اقامت در مشهد انتخاب کنند تا مدت زمان سفر خود را در این شهر، به بهترین شکل ممکن سپری کنند. ویلاها یکی از بهترین گزینه های اقامتی برای آن دسته از گردشگرانی است که می خواهند علاوه بر گردش در مشهد، از اقامت خود نیز نهایت لذت را ببرند. اگر شما هم قصد اجاره ویلا در مشهد را دارید، می توانید گزینه مورد نظر را با توجه به بودجه و سلیقه خود از میان تمام اقامتگاه های موجود در وبسایت لوکس ویلا پیدا و رزرو نمایید.

[html_block id=”69895″]

راهنما سایت

آدرس

استان خراسان رضوی، مشهد، بلوار وکیل آباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه