پارک زیتون قشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک زیتون قشم بخاطر اینکه از معدود پارک های بزرگ جزیره قشم است که ساحلی هم می باشد، بین مردم و گردشگران از محبوبیت به مراتب بالاتری نسبت به سایر پارک های جزیره برخوردار است. اما ساحلی بودن تنها دلیل محبوبیت پارک زیتون قشم نیست و در این مقاله با لوکس ویلا می خواهیم به بررسی سیر تا پیاز پارک زیتون بپردازیم تا ببینیم در این پارک چه امکانات و تفریحات و خدماتی هست که آن را تا این اندازه بین مردم پرطرفدار کرده پس با ما همراه باشید.

پارک زیتون قشم کجاست؟

قبل از هر چیز، پارک زیتون قشم کجای این جزیره بزرگ و دوست داشتنی قرار دارد؟ قشم بزرگترین جزیره ایران است اما تنها بخش کوچکی از آن به قسمت توریستی و شلوغ جزیره تبدیل شده. در شرقی ترین بخش جزیره قشم، منطقه ای هست که با نام قشم شناخته می شود و بیشتر تفریحگاه ها، جاهای دیدنی، هتل ها و مراکز خرید در آنجا قرار دارد. در بخش توریستی جزیره قشم، پارک های مختلفی وجود دارد که تنها تعداد انگشت شماری از آن ها ساحلی هستند و پارک زیتون قشم هم یکی از آن ها محسوب می شود. پارک ها اصولاً مکان هایی سرسبز و دلنشین برای قدم زدن و لذت بردن از سکوت هستند و اگر به فکر جایی برای سپری کردن اوقات فراغت هستید، بی شک پارک های قشم جاهای ایده آلی هستند بخصوص بخاطر شرایط آب و هوایی، معمولاً مراکز خرید و امکان دولتی در بازه ساعتی 2 الی 5 بعد از ظهر تعطیل هستند و چه جایی بهتر از پارک؟

با این حال، اگر بین پارک های ساحلی قشم تصمیم دارید از پارک زیتون بازدید کنید یا حتی، قرار است به تفریحگاه هایی که در این پارک قرار دارد مراجعه کنید، بد ینست بدانید که پارک زیتون قشم در کجای این جزیره زیبا و دوست داشتنی قرار دارد. برای دسترسی به پارک زیتون قشم بطور کلی دو راه اصلی هست که هردو به این پارک ختم می شوند. مسیر اول اگر در خود بخش توریستی قشم هستید، بلوار ولی عصر نام دارد که از شاهراه های اصلی بخش توریستی قشم محسوب می شود. در این بلوار کافیست به سمت جنوب بروید تا به میدان امام قلی خان رسیده و در بعد از میدان به یک سه راه می رسید که خروجی راست، شما را وارد خیابان دریا می کند. در انتهای خیابان دریا زمانی که به بلوار چهارباغ رسیدید، در سمت چپ خود پارک زیتون را مشاهده خواهید کرد.

مسیر دوم برای دسترسی به پارک زیتون قشم از طریق بلوار آزادگان است که طولانی ترین و مهم ترین شاه راه بخش توریستی جزیره محسوب می شود. بلوار آزادگان از میدان استقلال آغاز می شود و در نهایت، به بلوار چهارباغ می رسید که مقابلش هم پارک زیتون قشم واقع شده است. بطور کلی، اکثر گردشگران قشم با استفاده از خدمات تاکسیرانی خود را به پارک زیتون می رسانند اما در صورتیکه قصد اجاره خودرو در این جزیره را دارید یا حتی خودروی شخصی خود را وارد جزیره قشم کردید، می توانید یکی از این دو بلوار مهم جزیره را برای دسترسی به پارک زیتون انتخاب کنید.

زیتون قشم

معرفی پارک زیتون قشم

قشم بطور کلی، جزیره ای است که گردشگرانش یا با هدف خرید و گشت و گذار بین مراکز خرید و بازارهای سنتی و معروفش به آنجا سفر می کنند، یا عاشق طبیعت و جاهای تاریخی و مناطقی هستند که شاهکارهای میلیون ساله طبیعت هستند مانند جزایر ناز، جنگل حرا، تنگه چاهکوه قشم، دره ستارگان و غیره که با نام عجایب هفتگانه قشم هم شناخته می شوند. با اینکه قشم مانند کیش تفریحات و تفریحگاه های متعددی دارد اما چون هدف بیشتر گردشگران خرید و رستوران گردی است، چندان نمی توان روی تفریحات این جزیره حساب کرد یا حتی آن را با جزیره کیش مقایسه نمود. با این حال، قشم هم جذابیت های خودش را دارد و سواحل بکر و پارک های بی نظیر و تفریحاتش به خوبی سفری خاطره انگیز را برای گردشگران رقم خواهد زد.

یکی از معروف ترین و جذاب ترین پارک های قشم که هم جزء بزرگترین پارک های جزیره محسوب می شود و هم پارکی ساحلی است، پارک زیتون قشم نام دارد. زمانی که شما به قشم سفر کردید و به همه پارک هایی که در این جزیره قرار دارد مراجعه کردید، متوجه خواهید شد که پارک زیتون قشم به مراتب شلوغ تر از سایر پارک ها جزیره است. یکی از مهم ترین دلایل شلوغی پارک زیتون قشم ساحلش است چون در این ساحل تفریحات مختلفی ارائه شده از کافی شاپ های ساحلی گرفته تا کلی قایق و غیره. علاوه بر آن، پارک زیتون قشم هم امکانات خوبی برای یک پیک نیک یا دورهمی با خانواده و دوستان در هوای دلنشین قشم بخصوص در فصل پاییز و زمستان دارد که در ادامه می خواهیم نگاهی به برخی از آن ها بیاندازیم.

پارک زیتون قشم

امکانات و تفریحات پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم فراتر از یک پارک است و تفریحاتش آنقدری جذاب و مفرح هستند که ساعت ها وقت گردشگران را میگیرد. در ساحل پارک زیتون قشم قایق های مختلفی را مشاهده می کنید که اجاره داده می شوند. برخی از این قایق ها برای تجربه قایق سواری در سواحل جزیره قشم هستند و برخی هم ماهیگیر ها رزرو می کنند تا به کیلومتر ها دورتر رفته و از ماهیگیری لذت ببرند. البته چون آب های سواحل جزیره قشم زلال هستند، با این قایق ها می توانید به جاهایی بروید که کف دریا معلوم است و از تماشای کلی ماهی و دلفین و لاکپشت و غیره لذت ببرید. همچنین برخی هم هستند که خودشان خودرو و قایق دارند و برای اینکه خودشان تجربه قایق سواری را داشته باشند، به پارک زیتون قشم مراجعه می کنند چون دسترسی خودرو به ساحل آسان تر است.

دلیل دیگری که پارک زیتون قشم را به شلوغ ترین پارک جزیره تبدیل کرده، کلوپ غواصی دلفین آبی است که از معروف ترین و بهترین کلوپ های تفریحی جزیره به شمار میرود. این کلوپ در مجاورت پارک زیتون قشم قرار دارد و تفریحات آبی از جمله قایق سواری، غواصی، پاراگلایدر، جت اسکی، شاتل و غیره را ارائه می دهد. غواصی در کلوپ غواصی دلفین آبی از تفریحاتی است که به هیچ عنوان اگر به قشم سفر کردید نباید از دستش بدهید چون در ساحلی که مقابل کلوپ قرار دارد، شما به جایی می روید که کلی ماهی، ستاره دریایی و صخره های مرجانی دارد و عکس های فوق العاده ای را تهیه می کنید.

پارک زیتون قشم پارک خاطره انگیزی هم برای کودکان خواهد بود چون یک زمین بازی بزرگ برای کودکان دارد و کلی سرسره و امکانات دیگر برای کودکان در آنجا تعبیه شده است. اما همه امکانات و تفریحاتی که پارک زیتون قشم دارد یک طرف، شما اگر در زمان شلوغ جزیره به پارک زیتون قشم مراجعه کنید یعنی فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار بخصوص عید نوروز، علاوه بر جمعیت زیادی که در این پارک میبینید، مشاهده خواهید کرد که بسیاری از مردم در جای جای پارک زیتون قشم چادرهای مسافرتی خود را باز کرده اند و با خانواده از اتراق در این پارک لذت می برند. همچنین با اینکه همیشه جمعیت زیادی در پارک زیتون قشم قرار دارد اما این پارک همیشه تمیز است.

اگر شانستان خوب باشد، زمانی که به پارک زیتون قشم مراجعه می کنید بخصو بعد از ظهر ها که هوا کم کم به سمت خنکی می رود، زمانی که در پارک روی نیمکت نشستید و از ویو زیبای دریا لذت می برید، ناگهان صدای موسیقی بلندی می شنوید و جمعیتی که در یکجا از پارک جمع شده اند. در پارک زیتون قشم برخی از مواقع موسیقی زنده برگزار می شود و موسیقی محلی بسیار دلنشینی را در این پارک می شنوید. البته موسیقی زنده محلی در پارک زیتون قشم بیشتر در زمان هایی رخ می دهد که قشم مملو از گردشگر باشد بخصوص در ایام نوروز.

تفریحات پارک زیتون قشم

نکات لازم برای بازدید از پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم فضای سرپوشیده ندارد. به عبارتی، در این پارک خبری از آلاچیق نیست که از آفتاب سوزناک منطقه در امان باشید برای همین، همیشه به هنگام مراجعه به پارک زیتون قشم با خود کرم ضد آفتاب و کلاه به همراه داشته باشید. البته نمی شود در پارکی واقع در جنوب کشور با این هوای گرم آلاچیق نباشد اما چون تعدادشان کم است و همیشه افرادی در یکی از این آلاچیق ها حضور دارند، چندان روی آن ها حساب نکنید مگر اینکه شانستان خوب باشد. همچنین به غیر از زمان هایی که هوای قشم بارانی است و خنک مانند بیشتر روزهای زمستان، با خود لباس خنک و نازک به همراه داشته باشید به دو دلیل، یکی اینکه هوای جزیره قشم همیشه گرم و شرجی است و بسیار اذیت کننده و دلیل دیگر، چون پارک زیتون قشم یک پارک ساحلی به شمار میرود زمانی که باد می وزد یا حتی اگر در ساحل حضور داشته باشید، شن راحت تر از روی لباس های نازک پارک می شود.

اگر با خانواده یا دوستان قرار است به پارک زیتون قشم مراجعه کنید یا حتی می خواهید برای ساعاتی در این پارک بمانید از فضای سبز، ویو زیبای دریا و غروب آفتاب لذت ببرید، اگر به همراه چادر مسافرتی دشوار است حتماً زیرانداز داشته باشید. همچنین در صورتیکه تصمیم به شنا کردن دارید یا می خواهید تنی به آب بزنید، دمپایی و لباس اضافه نیز به همراه داشته باشید. در نهایت، چون پارک زیتون قشم در مجاورت کلوپ تفریحات دریایی دلفین آبی قرار دارد و می دانیم ه تفریحات آبی ارزان نیستند، بد نیست حالا که کلی راه تا پارک زیتون آمدید، از این تفریحات آبی هم بهرمند شوید.

زیتون

بهترین زمان بازدید از پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم با اینکه از محبوب ترین تفریحگاه های این جزیره به شمار میرود اما جایی روباز است و شما باید آفتاب سوزان و هوای شرجی پارک زیتون را تحمل کنید. بدون شک کسی نمی آید برنامه سفر خود را بخاطر بازدید از یک پارک بین صد ها جای دیدنی و تفریحگاه و از همه مهم تر، هزینه سفر جابجا کند مثلاً بجای فصل تابستان که سفر به قشم هزینه کمتری دارد، در فصل پاییز و زمستان سفر کند اما ساعات اولیه روز یعنی از ساعت 6 الی 9 صبح و از طرفی، ساعات عصر تا قبل از غروب آفتاب  زمان خوبی برای مراجعه به پارک زیتون قشم خواهد بود.

همچنین در نظر داشته باشید با اینکه در زمان مد، سطح آب بالاتر می آید و شنا کردن در سواحل پارک زیتون راحت تر می شود، اما در این زمان سفره ماهی ها هم به سواحل پارک زیتون می آیند و چون بسیار خطرناک هستند، بهتر است شب ها و در زمان مد، به فکر شنا کردن در سواحل پارک زیتون قشم نباشید. لازم به ذکر است پارک زیتون ورودی و خروجی ندارد که در بخشی از ساعات شبانه روز نتوان وارد پارک شد و شما در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید می توانید وارد پارک زیتون قشم شده و از اتراق در این پارک و تماشای دریا و حتی استفاده از تفریحاتش لذت ببرید.

رستوران های پارک زیتون قشم

بین کلی امکانات و تفریحات در پارک زیتون از دوچرخه سواری و پیاده روی گرفته تا غواصی و قایق سواری و جت اسکی غیره، رستوران ها و کافی شاپ هایی که در این پارک هستند هم در نوع فوق العاده اند. در پارک زیتون و اطرافش چند کافی شاپ و رستوران هست که یکی از معروف ترین آن ها واقع در پارک و نزدیک به ساحل به ویو زیبای دریا، رستوران شب های طلایی نام دارد. رستوران شب های طلایی یا سفره خانه شب های طلایی یک رستوران سنتی با میز و صندلی های چوبی و تخت های سنتی است که انواع غذاهای ایرانی و بخصوص کلی غذای محلی قشم را برای مشتریانش سرو می کند. رستوران شب های طلایی از معروف ترین و بهترین رستوران های قشم است که غذاهایی فوق العاده خوش مزه، خوش قیمت و با کیفیت ارائه می دهد و از همه آن ها مهم تر، اینجا موسیقی زنده هم دارد که می بایست هزینه جداگانه برای آن پرداخت شود.

همچنین اگر خواستید به رستوران گردی در اطراف پارک زیتون قشم بپردازید، خوب است بدانید رستوران گلدن فود قشم، فست فود دریم لند یا سرزمین رویا و کافه های نهنگ و مروارید از کافه ها و رستوران های نزدیک به این پارک محسوب می شوند. در آخر هم خوب است بدانید مرکز خرید سیتی سنتر قشم 2 و سیتی سنتر 1 از نزدیک ترین مراکز خرید قشم به پارک زیتون هستند.

پارک زیتون

رزرو ویلا روزانه در قشم

قشم مقصدی است همانند کیش و کلی هتل با امکانات و خدمات مختلف دارد و گردشگران هم همیشه برای اقامتی چند روزه در قشم به سمت هتل ها می روند تا با پرداخت هزینه های گزاف به آن ها، جایی برای اقامت داشته باشند. بطور کلی، جدا از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری و تاریخی، سه تفریح رستوران گردی، پاساژ گردی و تفریحات آبی اهداف اصلی گردشگران برای سفر به قشم محسوب می شوند و این سه تفریح هم همیشه گران هستند. از آنجایی که بودجه برای گردشگران اهمیت دارد و قرار است بخش زیادی از بودجه هم به هتل اختصاص داده شود، اجاره ویلا یا آپارتمان در قشم بی شک کاهش قابل توجهی را در هزینه اقامت در بر خواهد داشت و به طبع آن، می توان به تفریحات بیشتر، رستوران گردی متنوع تر و خرید بهتر پرداخت.

در جزیره قشم چه بخش توریستی و چه بخش بومی نشین، اقامتگاه های متعددی برای اجاره روزانه هست که غالباً یا ویلا هستند یا آپارتمان و بین آن ها نیز از اقامتگاه های ارزان قیمت با دارا بودن حداقل امکانات رفاهی تا اقامتگاه های لوکس با دنیای از امکانات و سرگرمی به صورت روزانه اجاره داده می شود اما نیازی نیست که همانند هتل ها، حتی برای ایام خاص مجبور شوید بیش از یک یا دو روز اقامتگاه رزرو کنید و در صورتیکه به فکر اجاره یک روزه ویلا در قشم هستید، تنها یک تماس با کارشناسان لوکس ویلا فاصله دارید.

سوالات متداول

پارک زیتون قشم کجاست؟

جنوب بخش توریستی قشم واقع در جاده دریا

بهترین زمان بازدید از پارک زیتون قشم چه فصلی است؟

فصل پاییز و بهار

امکانات پارک زیتون قشم کدامند؟

موسیقی زنده، ماهیگیری، غواصی، پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری

نام دیگر پارک زیتون قشم چیست؟

بوستان زیتون و پارک صخره ای قشم


[html_block id=”70055″]

راهنما سایت

آدرس

جزیره قشم- خیابان دریا – حد فاصل تقاطع بلوار چهار باغ و خیابان دریا خیابان زیتون

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه