پارک ایران زمین کرج

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

برای رهایی از دغدغه ها و مشکلات شهری و مشغله های روزمره، پارک های فضایی بسیار مناسب و آرام هستند که گوشه ای از طبیعت بکر را برای مردمان شهر نشین تداعی می کنند و امروزه پارک ها به دلیل آرامش خاصی که دارند، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده اند. همچنین اگر این پارک ها و فضای سبزشان دارای تجهیزات ورزشی و امکانات مختلف نیز باشند، به یک سرگرمی تکمیل برای مردم تبدیل می شوند و در واقع یک پاتوق عالی برای مردم به شمار می روند.

در این مطلب قصد داریم با یکی از پارک های منحصر به فرد کرج آشنا شویم که پارک ایران زمین کرج نام دارد. پارک ایران زمین کرج یکی از پارک های محبوب در استان البرز و شهر کرج است که دارای طراحی منحصر به فردی می باشد.

معرفی پارک ایران زمین کرج

پارک ایران زمین که در کرج واقع شده است، دارای امکانات و موقعیت جغرافیایی بسیار عالی و ایده آلی می باشد که همین امر باعث شده افراد زیادی به این پارک جذب شوند و برای بازدید به آن سر بزنند. این بوستان فوق العاده و استثنایی، یک فضای سبز بسیار زیبا و چشم نواز دارد و محیط بازی و دریاچه جزو امکانات این پارک به شمار می روند.

پارک وسیع و زیبای ایران زمین، از انجا که دارای طبیعتی بکر و دست نخورده و زیبا می باشد، دارای طراوت و حس و حال خاصی می باشد و همچنین این پارک دارای تجهیزات ورزشی و امکانات فوق العاده ای نیز می باشد که بسیار لذت بخش است و انسان هرگز از گشت و گذار در این پارک حیرت انگیز خسته نخواهد شد. طراحی پارک ایران زمین بسیار جالب و هوشمندانه است به طوری که این پارک را به یکی از پارک های استثنایی و منحصر به فرد در کرج مبدل کرده است و طراحی خاص این پارک شبیه به باغ های ایرانی است که به شکل طبقه طبقه و پلکانی ساخته شده است.

پارک ایران زمین کرج دارای 7 هکتار مساحت است و در ضلع شمالی میدان اسبی منطقه عظیمیه کرج واقع گردیده است. این پارک، پارکی وسیع محسوب می شود و آب و هوای منطقه ای که پارک در آن واقع شده است، به واسطه درختان سرسبز و طبیعت بکر این پارک، بسیار مطبوع و خنک می باشد که این مسئله، خود به تنهایی یکی از مزایای پارک ایران زمین کرج به شمار می رود.

جالب است بدانید که محل فعلی که پارک ایران زمین در آن واقع شده است، در قدیم الایام کاربردی مانند بک باغ وسیع داشته است و طی گذر زمان، با بی توجهی و رسیدگی نکردن به این باغ، کم کم این باغ وسیع به حالت یک ویرانه و مخروبه در آمده است و از این باغ وسیع فقط چند درخت کاج و گلابی از آن باغ وسیع باقی مانده است.

ولیکن خوشبختانه پس از رسیدگی و برنامه ریزی هایی که به طور دقیق درباره این باغ شد، این منطقه در سال 1387 دوباره جان گرفت و تبدیل به پارکی وسیع به نام پارک ایران زمین شد که امروزه به تفریح گاهی برای اهالی کرج و حومه تبدیل شده است و پیشرفت های بسیار چشم گیری در آن لحاظ شده است.

همانطور که گفتیم، هم اکنون پارک ایران زمین به خاطر داشتن طراحی و فضای سبز هوشمندانه اش، سنگ فرش های زیبا و جلوه های طبیعی و دریاچه زیبایی که در این پارک واقع شده است  و همچنین چند برکه آب به مکان مورد نظر و ایده آلی برای عکاسان و علاقمندان به عکس و عکاسی نیز تبدیل شده و چشم‌ انداز زیبایی را ایجاد کرده است به طوری که ساعت ها می توان از بودن در فضای پارک بدون خستگی لذت برد.

پارک ایران زمین کرج

امکانات پارک ایران زمین کرج

همانطور که به آن اشاره شد، پارک ایران زمین کرج دارای تجهیزات ورزشی و امکانات کاملی است و یکی از خاص ترین جاهای دیدنی کرج به شمار می رود و از امکانات این پارک می توان به میزهای پینگ‌ پنک، سرویس‌ بهداشتی و نمازخانه اشاره کرد.

دیگر امکانات موجود در پارک ایران زمین کرج شامل وسایل ورزش همگانی، کیوسک روزنامه فروشی، شهر کتاب چیستا، زمین بازی بزرگسالان مناسب برای بدمینتون و والیبال واسکیت و…، سنگ نوشته هایی از اشعار شاعران معروف و آبشار و دریاچه کوچک دنج و آرام و حوضچه ای خیال انگیز می باشد.

قطعا بعد از ورزش و فعالیت های مختلف در پارک، نیاز به خوردن غذا یا خوراکی مناسبی خواهید داشت، به همین منظور یک دکه فروش مواد غذایی و کافه رستوران، برای بازدید کنندگان این پارک در نظرگرفته شده است که در ضلع شمالی با چشم انداز بی نظیری به شهر می توانند محل مناسبی برای استراحت کوتاه و یا قرارهای دوستانه باشند. در حوالی پارک نیز رستوران، فست فود و چند کافه وجود دارد که می توان از خدمات آنها استفاده کرد.

عظیمیه کرج

دیدنی ها و تفریحات پارک ایران زمین کرج

اگر بخواهیم از دیدنی های پارک ایران زمین یاد کنیم، می بایست موارد زیادی را در نظر بگیریم و آنها را نام ببریم و می توان گفت که دیدنی های پارک ایران زمین یکی دوتا نیستند. از زیبا ترین و جذاب ترین دیدنی های این پارک می توان به سنگ فرش های این پارک منحصر به فرد و نمای طبقاتی فوق العاده شیک آن اشاره کرد که جلوه ای خاص به این بوستان بخشیده اند.

یک دریاچه و آبشار زیبا هم در این بوستان قرار دارد که دریاچه پارک ایران زمین دارای یکسری مرغابی های بامزه نیز هست که بر جذابیت های این پارک افزوده است و منظره ای بسیار چشم نواز را خلق کرده است. درختان کهنسال و تنومند پارک هم طبیعتی دیدنی را در این پارک خلق کرده اند که با تماشای این مناظر، لذتی سراسر وجود انسان را فرا می‌ گیرد.

فضای بازی بسیار زیبایی نیز در این پارک برای کودکان در نظر گرفته است که می ‌تواند کودکان دلبندتان را برای مدتی سرگرم کند. پس کودک خود را با خیالی راحت و آسوده به این پارک ببرید.

همچنین این پارک دارای یک امکان تفریحی جالب و ایده آل دیگر نیز می باشد، که آن عکاسی از مناظر زیبا و حیرت انگیز طبیعت این پارک است. یک کتابخانه و شهر کتاب به نام چیستا نیز در پارک قرار دارد که شامل دو طبقه می باشد ( طبقه اول لوازم التحریر، طبقه دوم کتاب فروشی) که این کتابخانه، محیطی عالی و شاد را برای دوست داران کتاب فراهم آورده است.

پارک ایران زمین

شکم گردی در پارک ایران زمین کرج

همانطور که گفتیم پارک ایران زمین کرج برای دوست دارای غذا و خوراکی و شکم گردی نیز دارای امکانات است و نگران گرسنه شدن حین گشت و گذار در پارک ایران زمین نباشید، چراکه کافه و رستوران ها و دکه های اغذیه فروشی  با کیفیتی در این پارک وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که در اطراف پارک ایران زمین نیز مکان‌های متعددی برای خوردن و نوشیدن خوراکی‌های خوشمزه و لذیذ دیده می ‌شود.

کافه ها و رستوران های اطراف پارک ایران زمین کرج

در ادامه برایتان چند مورد از رستوران ها و کافه های نزدیک به پارک ایران زمین کرج آورده شده است:

  • کافه لانج در فاصله 60 متری از بوستان
  • مرغ سوخاری پارسی در فاصله 113 متری از پارک
  • طباخی عمو رضا در 150 متری پارک
  • کافه جذوه در فاصله 163 متری از بوستان

مدت زمان بازدید از پارک ایران زمین کرج

از آنجا که پارک ایران زمین دارا محیط نسبتا وسیع و بزرگی می باشد، در نتیجه برای گشت و گذار در تمامی قسمت های آن و بازدید کامل از این پارک می بایست زمان تقریبا زیادی را در نظر گرفت. مدت زمان لازم و حدودی برای یک گشت کامل در پارک ایران زمین کرج 2 ساعت می باشد که طی این زمان حدودی شما می توانید از تمامی قسمت های این پارک دیدن فرمایید.

بوستان ایران زمین کرج

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف پارک ایران زمین کرج

در نزدیکی و اطراف پارک ایران زمین، مملو از جاذبه های دیدنی و گردشگری و مراکز خرید می باشد که پیشنهاد می شود اگر به این پارک سر زدید، حتما به مراکز خرید و جاذبه های اطراف آن نیز توجه داشته باشید.

  • مرکز خرید ایران زمین کرج (151 متر فاصله با پارک)
  • پارک بعثت (کرج) (795 متر فاصله با پارک)
  • استخر یاد آوران ( 962 متر فاصله با پارک)
  • هتل سامان کرج (2.7 کیلومتر فاصله با پارک)
  • پارک مادر کرج
  • پارک نبوت

دیگر مکان های دیدنی اطراف پارک ایران زمین کرج

همچنین دیدنی های زیبا و بکر دیگری نیز در اطراف این پارک وجود دارند که همگی آن ها جزو بهترین جاذبه های کرج و استان البرز به شمار می روند که در ادامه به چند مورد از  آن ها اشاره شده است.

باغ فاتح

باغ فاتح که در فاصله زمانی 15 دقیقه ای با پارک ایران زمین کرج واقع شده است، یادگاری از یک کارآفرین و نیکوکار یزدی ساکن کرج در سال های پیش از انقلاب می باشد. این باغ یک مجموعه تنیس حرفه ای نیز دارد.

همانطور که به آن اشاره شد، باغ فاتح کرج که یادگاری از نیکوکار یزدی می باشد، در منطقه ی جهانشهر کرج واقع شده است. منطقه ی جهانشهر کرج در زمان های گذشته به علت باغات وسیع و زیادی که در آن وجود داشت، به منطقه باغشهر مشهور بوده است که می توان گفت باغ فاتح، یکی از چند باغ باقی مانده در این منطقه می باشد.

باغ فاتح کرج

امامزاده طاهر کرج

امامزاده طاهر یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در اطراف پارک ایران زمین کرج می باشد که در فاصله زمانی 20 دقیقه ای از این پارک واقع گردیده است. امامزاده طاهر از بناهای معروف و محبوب مذهبی در شهر بزرگ و زیبای کرج و استان البرز است که مربوط به دوره‌ صفویه می باشد و دارای مساحتی بالغ بر 6 هکتار است. امامزاده طاهر کرج از زیارتگاه های محبوب و عظیم این شهر محسوب می شود و شامل بخش ها و امکانات مختلفی از جمله فضای سبز و پارک کودکان، حرم و صحن و وضوخانه و… می باشد.

بام کرج

بام کرج که در فاصله زمانی 5 دقیقه ای از پارک ایران زمین واقع شده است. بام کرج یکی از دیدنی های بکر استان البرز می باشد و از مناطق بلند و مرتفع استان البرز است که افراد زیادی به دلایلی از جمله داشتن چشم اندازی فوق العاده، آب و هوایی مناسب و موقعیت مکانی دنجی که دارد،  آن را برای یک گردش روزانه و عالی انتخاب می کنند. در مجموع بام کرج فضایی بسیار دوست داشتنی دارد و اگر در روزی که هوا صاف است و ابری در آسمان به چشم نمی خورد، به این مکان بروید، منظره شهری زیبایی را خواهید دید.

بام کرج

ساعت کاری پارک ایران زمین کرج

پارک و بوستا ایران زمین کرج به صورت 24 ساعته و شبانه روزی آماده خدمات رسانی به طبیعت دوستان و گردشگران می باشد و ساعت کاری خاصی ندارد و می توانید هر زمان که دوست دارید از این پارک بی نظیر دیدن فرمایید.

پارک ایران زمین

پارک ایران زمین کرج کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای رفتن به این پارک می‌توان از اتوبوس، تاکسی یا ماشین شخصی استفاده کرد. برای دسترسی به پارک ایران زمین به وسیله وسایل نقلیه عمومی می توان سوار وسایل نقلیه عمومی که به میدان اسبی کرج می‌ روند شد و به پارک رسید. میدان مهران و بلوار رسالت و همچنین بلوار استقلال و میدان اسبی، دسترسی‌ آسانی برای رسیدن به این پارک ایجاد کرده‌ اند.

آدرس پارک ایران زمین کرج: استان البرز، کرج، عظیمیه، میدان اسبی، بلوار شریعتی ، به سمت میدان مهران، پارک ایران زمین کرج

اجاره ویلا در عظیمیه کرج

کرج یکی از شهرهای ییلاقی زیبا و خوش آب و هوای اطراف استان تهران می باشد که جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. اگر به بازدید از جاذبه های این شهر رفتید و به دنبال رزرو اقامتگاه در کرج بودید، می توانید از گزینه اجاره ویلا در عظیمیه کرج استفاده فرمایید. خانه ها و ویلاهای دنجی که در این منطقه از کرج قرار دارند، از تمام امکانات مناسب برخوردارند و می توانید با اقامت در آن ها به بازدید از اغلب جاذبه های دیدنی کرج بپردازید.

راهنما سایت

آدرس

استان البرز، کرج، عظیمیه، میدان اسبی، بلوار شریعتی ، به سمت میدان مهران، پارک ایران زمین کرج

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه