مناطق گردشگری اصفهان پایتخت فرهنگ و هنر

در بخش اول جاهای دیدنی اصفهان پایتخت فرهنگ و هنر به معرفی میدان نقش جهان ، عالی قاپو ، مسجد شیخ لطف الله ، مسجد امام اصفهان ، سردر بازار قیصریه ، عمارت هشت بهشت و کاخ چهل ستون پرداختیم . با وب سایت لوکس ویلا همراه باشید تا بتوانیم دیگر مناطق گردشگری اصفهان را با شما عزیزان و همراهان به اشتراک بگذاریم. در این قسمت قصد داریم در مورد دیگر جاهای دیدنی  و مناطق گردشگری اصفهان با شما اطلاعات را به اشتراک بگذاریم. با لوکس ویلا همراه باشید.

مروری بر قسمت اول مناطق دیدنی اصفهان

در قسمت اول جاهای دیدنی اصفهان از بریونی خوشمزه لذیذ با شما صحبت کردیم. به میدان نقش جهان رفتیم و دیگر مناطق دیدنی اصفهان مانند چهل ستون و عمارت هشت بهشت را به شما معرفی کردیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از مطالعه این سفرنامه‌ی مجازی، حتما” قسمت قبلی را مطالعه کنید. می‌توانید بر روی لینک بالا کلیک کنید.

منار جنبان جاذبه‌ای فوق العاده از مناطق گردشگری اصفهان

یکی از عجایب و مناطق گردشگری اصفهان ، منارجنبان است . بنایی که آرامگاه عارفی به نام عمو عبدالله کارلادانانی در آن قرار گرفته است . آرامگاهی که بر روی سنگ قبرش تاریخ 716 هجری ثبت شده . از روی سنگ قبر عمو عبدالله کارلادانانی می توان به قدمت تاریخی این بنا پی برد . ئر تاریخ 716 هجری ، حاکم ایران سلطان محمد خدابنده ایلخان بوده است .

اگر بخواهیم از شکل ظاهری منارجنبان صحبت کنیم ، به یک بقعه و دو مناره می رسیم . مناره هایی که با طول 7.5 متر در کناره های بقعه قرار گرفته اند . ویژگی مخصوص این دو مناره ، جنبان بودن آن ها می باشد . با تکان خوردن یکی از مناره ها ، مناره ی دیگر و همچنین کل بنا تکان می خورد .دلیل این پدیده تا مدت ها مشخص نبود اما بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل بسیار می توان یکی از قوانین ساده فیزیک را دلیل این امر دانست . پدیده ای فیزیکی به نام تشدید ، رزونانس و یا دوپلر .

مصالح استفاده شده در این بنا ؛ خشتی و آجری می باشد که محیطی اعجاب انگیز و وهم آلود را در ذهن بیننده تداعی می کند . داخل این بنا پلکانی مارپیچی قرار گرفته است که به بام و مناره ها دسترسی پیدا می کند .

بسیاری از تاریخ شناسان ، قدمت این بنا را به دوران ایلخانی برمیگرداند . باستان شناسان با توجه به معماری مناره ها این حدس را می زنند که در دوران صفویه ، مناره ها به دیوارها اضافه شدند . این اثر در تاریخ 20 خرداد سال 1321 با شماره 349 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

خاطره‌ی بازدید از منارجنبان اصفهان

سال 1383 بود که اولین بار به اصفهان رفتم. اون موقع مدرسه می‌رفتم و تصمیم بر این بود که اردوی چند روزه‌ای به اصفهان برویم. از تهران با اتوبوس به اصفهان رفتیم. تقریبا” 20 دانش آموز نوجوان که خیلی از ماها اولین باری بود که به این شهر زیبا سفر می‌کردیم. یادم میاد که یه بریونی خیلی خوشمزه خوردیم و بعدش رفتیم برای بازدید از منارجنبان. یکی از معلمان که همراه ما آمده بود، از پله‌های مناره بالا رفت و شروع به تکان دادن یکی از مناره‌ها کرد.

مناره شروع کرد به لرزیدن و بعد از چند ثانیه مناره‌ی دیگر نیز به همراهی درآمد و لرزیدن را شروع کرد. برای ما خیلی جذاب بود که این هنر معماری را از نزدیگک می‌دیدیم و هر کدام از ما دوست داشتیم برای تکان دادن مناره‌ها از پله‌ها بالا برویم و شانس خود را امتحان کنیم. با اجازه‌ی متصدی و نگهبان این بنای دیدنی هر کدام از ما به نوبت بالا رفتیم و شروع به تکان دادن منارجنبان کردیم.

بعدها و زمانیکه درس فیزیک را خواندیم با پدیده تشدید آشنا شدیم و متوجه شدیم که دلیل لرزش مناره‌ها به این قانون فیزیک برمی‌گردد. به شما پیشنهاد می‌کنیم در اولین زمان ممکن به اصفهان سفر کنید و از از مناطق گردشگری و دیدنی اصفهان دیدن کنید.

مدرسه چهارباغ اصفهان

مدرسه چهارباغ اصفهان از مناطق گردشگری اصفهان

یکی دیگر از مناطق گردشگری اصفهان و همچنین آخرین بنای ساخته شده در عصر صفوی مدرسه چهارباغ نام دارد . مدرسه ای که نامش را از چهار ایوانی که این بنا را احاطه کرده است ، گرفته است . یکی از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان را می توان مدرسه چهارباغ دانست . این بنا به مدرسه مادر شاه و مدرسه سلطان حسین نیز مشهور است . در مدرسه چهارباغ ، به تربیت و تحصیل طلاب می پرداختند .

بیش از 10 سال ساخت این بنا به طول انجامید و در ضلع شرقی خیابان چهارباغ قرار گرفته است . مساحت مدرسه چهارباغ 850 متر مربع می باشد و شما می توانید معماری اصیل ایرانی و دوران صفوی را به وضوح در این بنا ببینید . در ضلع شرقی این مکان دیدنی کاروانسرایی متصل به آن قرار دارد که در حدود 300 سال پیش ، محل اقامت مسافران بوده است . کاروانسرایی که امروزه به نام کاروانسرای عباسی شناخته می شود . این بنا در تاریخ 15 دی 1310 به شماره 116 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

باغ پرندگان اصفهان

یکی دیگر از مناطق گردشگری اصفهان و مناطق گردشگری این شهر فرهنگی و تاریخی ، باغ پرندگان اصفهان می باشد . به جرات می توان باغ پرندگان اصفهان را یکی از زیباترین باغ های پرندگان ایران دانست . مساحت این منطقه بالغ بر 55 هزار متر مربع می باشد که بیش از 130 گونه پرندگان در آن نگهداری می شود .

باغ پرندگان اصفهان در سال 1375 تاسیس شد و در 4 کیلومتری غرب پل وحید اصفهان قرار گرفته است . این باغ دارای 4 برکه آب می باشد که انواع پرندگان مانند اردک ، غاز ، قو و سایر پرندگان آبی در آن زیست می کنند .

محیط این مکان گردشگری برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و دیدنی می باشد و خانواده ها می توانند اوقات خوشی را در آن سپری کنند .

باغ گل اصفهان

حس دیدن یک شاخه گل می تواند روحیه شما را عوض کند . حالا خود را در میان باغ گلی تصور کنید که گونه های مختلف گل ها و گیاهان در آن پرورش داده شده اند و گرد هم جمع شده اند . باغ گل اصفهان با داشتن فضایی رویایی و زیبا ، حس آرامش خیال را در شما حک می کند . در قسمت جنوب شرقی میدان بزرگمهر و در نزدیکی زاینده رود می توانید باغ گلی به مساحت 2500 متر مربع و با بیش از 250 گونه گیاهان را مشاهده کنید .

کلیسای وانک یکی دیگر از مناطق گردشگری اصفهان

یکی دیگر از مناطق گردشگری اصفهان ، کلیسای وانک است . کلیسایی که در تمامی روزهای سال ، بازدیدکنندگان داخلی و توریست های خارجی بسیاری را جذب خود می کند . قدمت این بنای تاریخی به بیش از 4 قرن می رسد .

در زمان شاه عباس دوم بود که برای عبادت ارمنیان ، این بنای تاریخی مذهبی ساخته شد . کلیسایی با دو گنبد که به تقلید از سبک معماری ایرانی به شکل مدور ساخته شده است . سقف ها و دیواره های کلیسای وانک با نقاشی های زیبایی پوشیده شده است . نقاشی هایی که روایت هایی از انجیل را نشان می دهند . تصاویری از تولد حضرت عیسی ، بهشت و جهنم .

این کلیسا دارای موزه نیز می باشد که محل نگهداری اشیا و کتاب های قدیمی مانند نسخه های خطی و تابلو ، سازها و زیورآلات و … می باشند .

کلیسای وانک در مرکز محله جلفا قرار گرفته است .

آتشگاه اصفهان

آتشگاه از مناطق گردشگری اصفهان

یادگار دوران ساسانی و یکی دیگر از مناطق گردشگری اصفهان و اماکن تاریخی شهر ، آتشگاه اصفهان می باشد . آتشگاهی که در هشت کیلومتری غربی شهر اصفهان قرار گرفته است و به گفته ی بسیاری از مورخان و باستان شناسان ، قدمت مصالح مصرفی آن به 7000 سال پیش بازمیگردد . معماری بسیار زیبا و منحصر به فرد آن می تواند شما در خود غرق کند .

نام اصیل آتشگاه اصفهان در واقع ، مهربین یا دژ مهربین و یا آتشکده مهربین می باشد که همگان امروزه به آن آتشگاه اصفهان می گویند . جنس ساخت و مصالح آن از سنگ های رسوبی و خشت و نی می باشد .

در تاریخ 11 آذر ماه 1330 بود که کوه آتشگاه اصفهان به شماره 380 در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسید .

اقامت در اصفهان

در پایان بخش دوم مناطق گردشگری اصفهان ، لوکس ویلا به شما این امکان را میدهد تا اقامتگاه خود را در شهر اصفهان انتخاب کنید . شما می توانید با مراجعه به وب سایت لوکس ویلا و یا تماس با مشاوران و کارشناسان حوزه گردشگری ما اقدام به رزرو ویلا ، آپارتمان ، سوییت و سایر اقامتگاه های مورد نظر خود ، کنید . برای اجاره ویلا و آپارتمان در اصفهان بر روی لینک کلیک کنید.

از شما خواهشمندیم اگر به اصفهان سفر کرده اید با نظرات و پیشنهادات خود ، ما را در معرفی کامل تر دیگر جاهای دیدنی اصفهان ؛ یاری نمایید .