معرفی تفریحات آبی رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهر زیبا و خوش آب و هوای رامسر، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری مردم ایران و یکی از پرطرفدار ترین شهرهای شمالی محسوب می شود، این شهر به عنوان عروس شهرهای ایران، دارای امکانات و جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و متنوعی می باشد.
یکی از پر طرفدار ترین تفریحات رامسر، تفریحات آبی رامسر به شمار می رود که بهترین گزینه برای فصل بهار و تابستان هستند. این تفریحات بهترین گزینه برای هیجان زده کردن شما هستند.در کل تفریحات رامسر را می توان به دو دسته تفریحات آبی و غیر آبی تقسیم کرد که لوکس ویلا امروز قصد دارد شما را با تفریحات آبی رامسر آشنا کند و همه چیز را درباره این تفریحات هیجان انگیز به شما بگوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با تفریحات آبی رامسر به طور کل آشنا شوید.

تفریحات آبی رامسر، در کلوپ ورزش های دریایی تله کابین رامسر

کلوپ ورزش های دریایی تله کابین رامسر به 3 مجموعه ای گفته می شود که در بخش ساحلی در شهر سبز رامسر یا همان تله کابین رامسر واقع شده است. در واقع فقط یکی از این 3 مجموعه متعلق به شهر سبز رامسر می باشد و 2 مجموعه دیگر توسط بخش خصوصی اداره می شود. این سه کلوپ جزو محبوب ترین و زیبا ترین مناطق شهر برای تفریحات آبی و ورزش های دریایی محسوب می شوند.

در این سه کلوپ دریایی می توانید چشم انداز زیبایی از دریا داشته باشید و از امکانات و تفریحات مدرن این کلوپ ها نهایت استفاده را ببرید. کلوپ ورزش های دریایی تله کابین رامسر از بهترین تفریحگاه های ساحلی شهر رامسر و خطه شمالی کشور به شمار می روند.

شما می توانید در این کلوپ از انواع مختلف تفریحاتی که در آن وجود دارد و با تکنولوژی ترکیب شده اند استفاده کنید و خاطرات نابی را در سفر به این بخش از رامسر در ذهنتان ثبت کنید چراکه این کلوپ های یکی از زیبا ترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می روند. در ادامه تفریحات آبی که در این کلوپ می توانید از آنها استفاده کنید برایتان آورده شده است.

قایق های تندرو، یکی از تفریحات آبی رامسر

قایق سواری، آن هم با قایق های تندروی مجموعه شهر سبز، در آب و هوای دلپذیر رامسر، می توانید لحظاتی خوش را برای خود به ارمغان بیاورید و یک لذت کلاسیک را با دور شدن از ساحل تجربه کنید. ایمپن قایق های در کلوپ ورزشی تله کابین رامسر به دو کلاس مختلف از قایق های تفریحی تقسیم می شوند.

به خاطر داشته باشید که برای قایق سواری در این مجموعه حتما به جلیقه های نجات احتیاج است، چراکه قایق به دلیل برخورد با امواج پرقدرت دریا، بالا و پایین می جهد و داشتن جلیقه نجات از خطرات احتمالی جلوگیری خواهد کرد. هزینه 15 دقیقه قایق سواری برای هر نفر طبق آخرین نرخ نامه در سال 1400، مبلغ 65000 تومان می باشد. این قیمت ها بر اساس فصل و نوع وسیله متغیر می باشند و در روز های سرد، خدمات تفریحات آبی ارائه نمی شوند.

قایق تندرو رامسر

شاتل سواری

شاتل سواری یکی دیگر از تفریحات آبی رامسر است که بسیار مهیج است از دسته تفریحات آبی هیجان انگیز به شمار می رود و بسیار هیجان انگیز است. شاتل به یک تیوپ بادی بزرگ اشاره می کند که تعوسط یک قایق موتوری کشیده می شود. شما می توانید با شاتل سواری در واقع یک موج سواری با آدرنالین بالا و فوق العاده هیجان انگیز را تجربه نمایید.

ظرفیت تیوپ های شاتل سواری حداکثر 4 نفر می باشد که می توانید با جمع دوستانه و یا خانوادگی خود سوار تیوپ ها شده و نهایت لذت را تجربه نمایید. قیمت بلیط شاتل سواری برای هر نفر در 15 دقیقه مبلغ 80000 تومان می باشد که این قیمت بر اساس هر فصل از سال متفاوت می باشد و برای اطلاع دقیق از قیمت ها می بایست با مجموعه تماس حاصل نمایید.

شاتل سواری رامسر

بنانا سواری، در دسته دلهره آور ترین تفریحات آبی رامسر

بنانا سواری کی تفریح هیجان انگیز و دلهره آور است و جزو تفریحات آبی رامسر محسوب می شود. این تفریح موزی، یکی دیگر از تفریحات آبی رامسر شناخته می شود. بنانا یک تیوپ بزرگ به شکل موز است که علت نام گذاری این تفریح، موزی بودن شکل تیوپ می باشد، این تفریح همانند شاتل سواری به یک قایق تندرو متصل می شود و هر چقدرسرعت قایق بیشتر شود برخورد بنانا با موج ها بیشتر شده و در نتیجه بسیار هیجان انگیزتر خواهد بود.

از آنجا که سرعت قایق و برخورد موج ها با بنانا بسیار زیاد است و احتمال سقوط مسافران به داخل آب هست، پس حتما جلیقه نجاتی که در ابتدا به شما داده می شود را تن کنید تا دچار بروز مشکل و آسیب نشوید. همچنین تیوپ را محکم بچسبید و آنرا ول نکنید. شما می توانید در گروه های 4 الی 5 نفره به بنانا سواری بپردازید و از سفر هیجان انگیز خود، با یک آدرنالین بالای موزی لذت ببرید.

بنانا سواری رامسر

فرق شاتل سواری و بنانا سواری چیست؟

این دو تفریح آبی میزان شباهت زیادی به یک دیگر دارند و در اصل هردو مورد یک نوع تفریح به شمار می روند. چیزی که این دو تفریح را با یکدیگر متفاوت کرده است شکل تیوپ ها می باشد که در تیوپ سواری یک تیوپ گرد است و در تفریح بنانا تیوپ به شکل موز است و سر نشینان به صورت قطاری روی آن سوار می شوند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که در مواردی، میزان ایمنی شاتل از بنانا بیشتر است و تفریح امن تری است و اگر از افتادن داخل آب با دانستن اینکه هیچ اتفاقی برایتان نمی افتد و قایق برایتان صبر خواهد کرد تا دوباره سوار شوید هراس دارید، پیشنهاد ما به شما سوار شدن شاتل به جای بنانا سواری است.

جت اسکی، در دسته پرطرفدار ترین تفریحات آبی رامسر

جت اسکی نیز یکی دیگر از تفریحات آبی رامسر می باشد که جز محبوب ترین و پرطرفدار ترین تفریحات آبی رامسر به شمار می رود. جت اسکی نام یک برند مربوط به وسایل آبی انفرادی بود که اولین بار توسط صنایع سنگین کاوازاکی عرضه شد. حداقل سن برای سوار شدن به جت اسکی و استفاده کردن از این ورزش آبی، سن 20 سالگی می باشد و برای جلوگیری از حوادث احتمالی ناگوار از سوار شدن کودکان و افراد زیر 20 سال جلوگیری می شود.

البته لازم به ذکر است که نوجوانان بالای 15 سال به همراه یک بزرگسال می توانند از جت اسکی استفاده کند ولی هدایت کردن جت اسکی باید به عهده فرد بزرگسال قرار گیرد. امروزه از جت اسکی به عنوان یک وسیله ورزشی و تفریحی در اسکله ها استفاده می شود که گاهی با آنها مسابقه نیز برگزار می گردد.

اگر در مواردی جت اکسی شما واژگون شد، نگران نباشید و دستپاچه نشوید، چراکه اتفاقی برایتان نمی افتد، فراموش نکنید که شما جلیقه نجات به تن دارید و غرق نمی شوید، فقط ابتدا دست خود را از فرمان رها کنید تا جت اسکی از حالت واژگونی به حالت نخست خود برگردد و آب به داخل موتور آن نرود، سپس از قسمت عقبی آن، دوباره سوار جت اسکی شوید، البته با حفظ سرعت و رعایت نکات ایمنی دچار این مشکل نخواهید شد.

ظرفیت جت اسکی ها یک یا دو نفر است و در مواردی می توان سه نفره هم سوار آن شد، اگر خانوادگی بخواهید در یک زمان اجاره جت اسکی انجام دهید، از آنجا که عبور از کنار جت اسکی یا قایق دیگر ممنوع است، برای جلوگیری از بروز حادثه به هر خانواده فقط یک جت اسکی اجاره می دهند و پس از اتمام گروه اول، گروه دوم می توانند سوار شوند. هنگام سوار شدن، یک مربی به شما تمامی نکات لازم را آموزش می دهد، پس برای حفظ سلامتی خود به آموزش های مربی توجهات لازم را به عمل آورید.

قیمت بلیط  و هزینه سوار شدن به جت اسکی بابت هر 15 دقیقه برای هر نفر مبلغ 150000 تومان می باشد و این قیمت بسته به شرایط متفاوت می باشد. ( این قیمت را به صورت حدودی در نظر بگیرید)

جت اسکی رامسر

اسکی روی آب از مهیج ترین تفریحات آبی رامسر

اسکی روی آب یک نوع ورزش مهیج و پرطرفدار آبی دیگر از دسته تفریحات آبی رامسر می باشد که در رامسر می توانید به آن بپردازید. در این ورزش، ورزشکار در حالی که اسکی مخصوص به پا دارد به وسیله یک قایق موتوری پر سرعت روی آب با سرعت بالایی در حدود 30 کیلومتر بر ساعت کشیده می شود.

این ورزش مهیج نیازمند یک قدرت بدنی بالا و تعادل و استقامت زیاد می باشد. از آنجا که این ورزش در دسته تفریحات آبی رامسر بسیار مهیج است، به افرادی که سطح انرژی بالایی دارند و به دنبال ورزش های بسیار هیجان انگیز هستند معرفی می شود. اسکی روی آب نسبت به سایر تفریحات آبی که در رامسر می توان آنها را تجربه کرد، هزینه کمتری دارد و دارای محدودیت سنی برای استفاده نمی باشد، همچنین این تفریح آبی نسبت به بقیه تفریحات آبی رامسر، از امنیت بالایی بر خوردار است.

در هنگام آماده شدن برای استفاده از این تفریح آبی، به آموزش هایی که توسط مربی به شما داده می شود و نکاتی که به شما گوشزد می شود توجه کنید تا تجربه خوبی در این زمینه کسب نمایید و خاطرات خوشی را در ذهنتان ثبت نمایید. هزینه بلیط و استفاده از اسکی روی آب در رامسر برای هر نفر بابت 30 دقیقه 150000 تومان می باشد که با توجه به زمان بیشتر، قیمت آن به صرفه تر می باشد.

اسکی روی آب رامسر

تفریحات آبی رامسر، در پارک آبی رامسر

پارک آبی رامسر یکی از مقاصد پر طرفدار و زیبای رامسر به شمار می آیند و پر از تفریحات آبی رامسر است که هرساله مسافران زیادی به آن سفر می کنند و از امکانات بی نظیر آن استفاده می کنند و لذت می برند. این مکان، یکی از مکان های مهم و دلپذیر برای لذت بردن از تفریحات بی نظیر آبی رامسر محسوب می شود که بین چابکسر و رامسر قرار گرفته است.

این مجموعه علاوه بر داشتن تمامی تفریحات آبی رامسر، دارای بیشتر از 25 عدد جت اسکی، چندین آلاچیق، موتورهای چهار چرخ ATV، اسکله های تفریحی، رستوران های بزرگ و کافی شاپ ها با غذاها و نوشیدنی های با کیفیت می باشد و شما می توانید همزمان با لذت بردن از دریای کاسپین از این امکانات استفاده کنید و از اتاق هایی که با ویو و منظره دریا برای اقامت و استراحت مسافران در این مجموعه تعبیه شده اند لذت ببرید.

ساحل پارک آبی رامسر یکی از ساحل های خیلی تمیز و مناسب برای شنا کردن و شن بازی دارد و ساحل این دریا در طرح سالم سازی دریا قرار گرفته است. در ادامه به یکی از تفریحات آبی پارک آبی رامسر که در کلوپ های ورزشی تله کابین رامسر وجود نداشت می پردازیم.

پاراسل

یکی از تفریحات آبی که می توانید آنرا در شهر رامسر تجربه نمایید و در دسته تفریحات آبی رامسر قرار دارد، پاراسل سواری بر فراز دریای کاسپین می باشد. این تفریح که یک نوع ورزش نیز به حساب می آید شما با پوشیدن یک جلیقه نجات و بستن کمربند ایمنی به وسیله یک طناب بلند به یک قایق تندرو متصل می شوید به یک چتر بزرگ به شما وصل است.

با حرکت قایق تندرو، باد به داخل چتر می پیچد و باعث به پرواز در آمدن چتر می شود. همچنین بعد از چند دقیقه و طی کردن مسیری کوتاه و هنگامی که چتر به صورت کامل بلند شد، قایق ران با در نظر گرفتن عواملی همانند وزش باد و سرعت قایق، تعداد و وزن نفرات سوار شدهف طناب متصل به چتر را به آرامی و به تدریج شل خواهد کرد و مسافرین را به ارتفاعات بالاتری هدایت خواهد کرد. جالب است بدانید بسته به میزان ارتفاعی که می خواهید داشته باشید قیمت بلیط شما تعیین می شود.

در تفریحات آبی رامسر، پوشیدن جلیقه نجات در این نوع تفریح آبی نیز ضروری می باشد و می بایست حتما جلیقه نجات خود را تن کنید. قطعا تماشای دریای بی نظیر و فوق العاده کاسپین و چشیدن همزمان لذت و هیجان بالا رفتن چتر برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود، اصلا دلهره نداشته باشید و خود را با نگاه کردن به دریای زیبا سرگرم کنید تا بالا بروید، همچنین چندین عکاس در این مجموعه وجود دارند که می توانید با پرداخت بها و هزینه، از شما در هنگامی که چترتان بالا رفت عکس یادگاری بگیرند تا خاطرات این سفر به یاد ماندنی را به خوبی ثبت نمایید.

هزینه پاراسل در ارتفاع معمولی برای 15 دقیقه و هر نفر حدود 150000 تومان می باشد. ارتفاع 5 متری به صورتی که از سطح دریا بین زمین و هوا معلق خواهید بود، ارتفاع استاندارد آن می باشد.

پاراسل رامسز

ایمنی پاراسل

جهت ایمنی و استفاده از پاراسل، رعایت کردن برخی نکات ضروری است. هرچند پاراسل کاملا کنترل شده عمل می کند و احتمال بروز حادثه و آسیب بسیار کم است اما رعایت برخی نکات شرط عقل است. تفریحات آبی رامسر هرچند بسیار دل انگیزند، اما باید به یاد داشت که نکات ایمنی را رعایت کنیم.

  • اطمینان پیدا کردن از معتبر بودن کلوپ و سابقه آن و همچنین سابقه قایقران
  • مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آن‌ها
  • انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد در تجربه های اولیه

جاذبه های دیدنی اطراف پارک آبی رامسر

از آنجا که پارک آبی رامسر در یکی از بهترین نقاط رامسر قرار گرفته و دسترسی به آن نیز بسیار آسان است در اطراف آن جاذبه های دیدنی و گردشگری کم نیستند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

موزه مردم شناسی رامسر

موزه مردم شناسی رامسر یکی از دیدنی های رامسر به شمار می رود که در گروه موزه های خصوصی و غیر دولتی قرار دارد. قدمت این موزه به سال 1389 باز می گردد و در این سال با هماهنگی و مجوز سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور افتتاح شد. در غرفه های متعددی که در این موزه قرار گرفته است، بیش از 700 قطعه وجود دارد که نشان دهنده فرهنگ، نوع زندگی و آداب و رسوم مردم محلی خطه شمالی کشور می باشد. برای بازدید از موزه مردم شناسی رامسر کافیست به بلوار شهید باهنر رفته و به راحتی به این موزه دسترسی پیدا خواهید کرد.

آدرس موزه مردم شناسی رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار شهید باهنر، موزه مردم شناسی رامسر

کاخ موزه مازندران رامسر

کاخ موزه رامسر که یکی دیگر از جاهای دیدنی رامسر می باشد، و نام پیشین آن در دوره قبل از انقلاب، کاخ سلطنتی رامسر و یا همان کاخ مرمر بوده است یکی دیگر از جاذبه های تاریخی رامسر محسوب می شود که در نزدیکی پارک آبی رامسر و در فاصله 6 کیلومتری آن واقع شده است. این کاخ موزه بعد از انقلاب به تماشاگه خزر و سپس مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر تغییر نام پیدا کرد و نام امروزه آن کاخ موزه مازندران رامسر می باشد.

آدرس کاخ موزه مازندران رامسر: استان مازندران، رامسر، خیابان شهید رجایی، کاخ موزه مازندران رامسر (کاخ مرمر)

پارک آبی رامسر کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که خواندید، پارک آبی رامسر بین رامسر و چابکسر، قبل از رسیدن به کلوپ های ورزشی تله کابین رامسر قرار گرفته است و مجموعه ای با آدرس واضح است که به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

پلاژهای رامسر

شهر رامسر دارای چندین پلاژ زیبا و بسیار تمیز نیز هست که این پلاژ ها از نظر امکانات بسیار کامل هستند و همچنین بابت نظافت و حفظ پاکیزگی آنها از شما مبلغ ناچیزی به عنوان ورودی برای حفظ تمیزی آن دریافت می شود.

در این پلاژ ها بخش های مجزا برای آقایان و بانوان جهت شنا کردن و آفتاب گرفتن تعبیه شده و همچنین قسمتی خانوادگی هم تعبیه شده است و در آن آلاچیق گذاشته شده و امکان چادر زدن و اطراق رانیز دارد تا بتوانید با خانواده و دوستان خود لب ساحل اوقات خوشی را بگذرانید.

پلاژ توسکاسرا

پلاژ توسکاسر یکی از پلاژ های عمومی محبوب در شهر رامسر می باشد. این پلاژ در انتهای بلوار کازینوی رامسر قرار دارد که یکی از مناطق لوکس رامسر به حساب می آید. امروزه به این بلوار، بلوار معلم می گویند. علت نام گذاری این پلاژ به توسکا سر رستوران و استخر توسکا سرای موجود در این منطقه می باشد.

این پلاژ دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیار کاملی می باشد، یکی از جذاب ترین شهربازی های شهر در این پلاژ قرار گرفته است و سایر امکانات آن نظیر انواع رستوران ها و کافی شاپ ها، بازارچه هایی برای خرید صنایع دستی و سوغاتی برای عزیزانتان، امکان قایق سواری و… . شما می توانید در این پلاژ منحصر به فرد ساعاتی خوش و به دور از استرس را سپری کنید و به رستوران های دلپذیرش با ویو دریا سر بزنید و از دیدن پرندگان و دریای بی انتها لذت ببرید.

آدرس پلاژ توسکاسرا: استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار کازینو (بلوار معلم)، پلاژ توسکاسرا

پلاژ شهرداری رامسر

پلاژ شهرداری رامسر یکی دیگر از پلاژ های محبوب شهر رامسر می باشد که برای قدم زدن بسیار مناسب است.  پلاژ شهرداری رامسر به علت ماسه ای بودن و هموار بودن کف دریایش مکان بسیار خوبی برای شنا کردن به شمار می رود و دارای رستوران های بی نظیری می باشد که همگی آنها مشرف به دریا هستند. این پلاژ دارای امکانات کامل و تفریحات آبی رامسر می باشد که می توانید از آنها استفاده نمایید.

این پلاژ نیز دارای بازارچه های کوچکی برای خرید سوغاتی و صنایع دستی رامسر هستند. پلاژ شهرداری دارای یک فضاسازی مدرن و زیبا می باشد و آماده پذیرش مسافران محترم می باشد.

آدرس پلاژ شهرداری رامسر: رامسر، میدان شهرداری، انتهای بلوار آیت الله طالقانی، پلاژ شهرداری رامسر

پلاژ لیدو رامسر

پلاژ لیدو رامسر یکی از محبوب ترین پلاژ های رامسر به شمار می رود و توانسته مسافران، گردشگران و طرفداران زیادی را به خود جذب نماید. تفریحات نابی که می توانید در این پلاژ تجربه نمایید شامل: پیاده روی، آب تنی، کمپینگ، قایق سواری، اسکی روی آب، شاتل، بنانا سواری، دوچرخه سواری، جت اسکی، شکم گردی و رستوران گردی، شب گردی، ساحل زیبای این پلاژ، خرید از بازارچه های صنایع دستی و عکاسی کردن در دل طبیعت پاک شمال کشور می باشد. این پلاژ دارای امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران ها و کافه های متعدد می باشد که می توانید از آنها لذت ببرید.

آدرس پلاژ لیدو رامسر: استان مازندران، شهرستان رامسر، بلوار باهنر،میدان شهید رجایی،  پلاژ لیدو رامسر

پلاژ لیدو رامسر

رزرو ویلای ساحلی در رامسر

رامسر، عروس مازندران است و بازدید از آن بر هر مسافر و گردشگری واجب است. تفریحات آبی رامسر هر مسافری را به وجد می آورد.  این شهر که بیشتر نقاط آن جنگلی هستند اما خط ساحلی بسیار زیبایی نیز دارد، امکانات و دیدنی های بی شماری را در خود جای داده است و از محبوب ترین مقاصد گردشگری مازندران به شمار می رود و اگر به رامسر سفر می کنید لازم است حداقل یک هفته ای را در این شهر بمانید تا بتوانید از تفریحات و دیدنی های ناب این شهر نهایت استفاده را ببرید.

برای ماندن در این شهر و لازمه ی اقامت در نزدیکی ساحل و استفاده از تفریحات آبی و پلاژ های بی نظیر رامسر، پیشنهاد لوکس ویلا به شما اجاره ویلا ساحلی در رامسر می باشد، تا ضمن بهره مندی از ساحل زیبای خزر، بتوانید به تفریحات آبی نیز در نزدیکیتان بپردازید و از این سفر دل انگیز خاطراتی خوش را در ذهنتان ثبت نمایید.