مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

این کشور در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار گرفته و طبق آخرین سرشماری جمعیت آن بالغ بر 50 میلیون نفر است. طی چند سال اخیر، آفریقای جنوبی یکی از مقاصد پرطرفدار نزد گردشگران بوده و افراد زیادی نیز به این کشور غنی مهاجرت کرده اند. سفر و مهاجرت به هر کشوری، مزایا و معایب خاص خود را دارد، اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد سفر به این کشور را دارید، بهتر است با مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی آشنا شوید. در ادامه با معرفی مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی همراه ما باشید.

آفریقای جنوبی

مزایای زندگی در آفریقای جنوبی

زندگی در آفریقای جنوبی، یک تجربه کاملاً منحصر به فرد است، زیرا فرهنگ بسیار غنی و متنوعی دارد و برخلاف دیگر کشور های جهان که پر از برج، مراکز خرید و رستوران هستند، این کشور مکان ایده آل کسانی است که به دنبال یک زندگی ماجراجویانه هستند. تنها با یک ساعت رانندگی در طبیعت زیبای کشور آفریقای جنوبی، با انواع و اقسام حیوانات مثل زرافه ها، شیر ها، گله گورخر ها، فیل ها و غیره روبرو می شوید.

هزینه زندگی

می توان گفت که آفریقای جنوبی یک کشور بین المللی است و مردم از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می کنند. علاوه بر این برای افرادی که خواهان سطح بالای کیفیت زندگی با هزینه نسبتاً کم هستند، آفریقای جنوبی گزینه بسیار مناسبی است.

زبان

هر چند زبان انگلیسی تنها یکی از 11 زبان رسمی کشور آفریقای جنوبی است، اما به طور گسترده ای توسط مردم استفاده می شود و رایج ترین زبان برای برقراری ارتباط در مغازه ها، کسب و کار ها، رستوران ها و غیره است.

خدمات درمانی

خدمات درمانی خصوصی این کشور هم سطح کشور های آمریکایی و اروپایی بوده و در بهترین کیفیت ارائه می شوند. همچنین هر ساله مردم زیادی از سراسر دنیا به دلیل کیفیت بالای خدمات و تعرفه مناسب عمل های جراحی، برای انجام عمل جراحی پلاستیک به آفریقای جنوبی سفر می کنند.

مسکن

در آفریقای جنوبی گزینه های زیادی برای انتخاب مسکن وجود دارد. افراد بسته به سلیقه خود می توانند خانه ساحلی داشته باشند یا اگر به زندگی در مناطق کوهستانی علاقه دارند، این مناطق را برای سکونت انتخاب کنند.

منابع طبیعی

مردم آفریقای جنوبی جزو شاد ترین و سالم ترین افراد در سراسر جهان هستند، معمولاً لبخند به لب دارند و در موقع نیاز به شما کمک می کنند. این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار غنی بوده و زیبا ترین جنگل ها، سواحل، کوه ها و بیابان های جهان را دارد.

 

آفریقای جنوبی

شما می توانید با تور آفریقای جنوبی به این کشور سرسبز سفر کرده و نهایت لذت را از دیدن و حضور در طبیعت این کشور ببرید.

معایب زندگی در آفریقای جنوبی

قطعاً زندگی در هر نقطه ای از جهان بدون چالش و عیب نیست، زندگی در آفریقا جنوبی نیز معایب و چالش های بخصوص خود را دارد. در ادامه به بحث در مورد معایب زندگی در این کشور می پردازیم.

حمل و نقل عمومی

بسته به اینکه در چه نقطه ای از این کشور زندگی می کنید، مسئله حمل و نقل عمومی می تواند مزیت یا عیب محسوب شود. کمبود و عدم دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی، یکی از مشکلات اساسی زندگی در آفریقای جنوبی محسوب می شود. در این کشور، حتی در شهر های بزرگ هم به جز اتوبوس گزینه دیگری برای حمل و نقل وجود ندارد. همچنین مسیر اتوبوس ها نیز محدود به مناطق خاصی است. گرچه تاکسی های عمومی هم وجود دارند، اما رانندگی آن ها خطرناک بوده و ساعت حرکت نا منظمی هم دارند.

بالا بودن میزان جرم و جنایت

نرخ جرم و جنایت در آفریقای جنوبی بیشتر از کشور های اروپایی است. سطح بالای جنایات در این کشور بیشتر به دلیل شرایط اجتماعی نابرابری است که در این کشور وجود دارد و وقتی وارد این کشور می شوید به وضوح متوجه این نابرابری می شوید؛ اما با تمام این تفاسیر مهاجران می توانند با رعایت کردن راهنمایی های ایمنی، کمتر در معرض خطر قرار بگیرند.

نرخ بالای بیکاری در آفریقای جنوبی

در سومین دوره سال 2018 آمار بیکاری کشور آفریقای جنوبی از 27.2 درصد به 27.5 درصد افزایش یافته است. این بیشترین آمار بیکاری در سال 2018 بوده و تعداد افراد بیکار این کشور به 6.21 میلیون نفر رسیده است. همچنین، تعداد افراد شاغل آفریقای جنوبی از 92 هزار نفر به 16.38 میلیون نفر افزایش یافته است. نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی از سال 2000 تا 2018 ثبت شده و این آمار در طول این مدت به طور میانگین، حدود 25.60 درصد تخمین زده شده است.

مراقبت های بهداشت عمومی

در آفریقای جنوبی، مراقبت های درمانی دولتی با کیفیت بسیار پایینی در اختیار شهروندان قرار می گیرد. با وجود اینکه بخش خصوصی عملکرد بسیار خوبی در این زمینه دارد اما به طور کلی سیستم مراقبت های درمانی دولتی که بیشتر مردم از خدمات آن استفاده می کنند استاندارد نیست.

بالا بودن هزینه زندگی

با وجود اینکه جاذبه های طبیعی این کشور در افزایش تعداد مهاجران نقش مهمی ایفا کرده، اما به دلیل شرایط بد اقتصاد آفریقای جنوبی، ساکنان این کشور اغلب با افزایش قیمت برق، غذا، بنزین و غیره مواجه می شوند.

نگرش بد مردم آفریقای جنوبی نسبت به مهاجران

از سال 1994، کشور آفریقای جنوبی تحت عنوان «آفریقای جنوبی جدید» تبدیل به مکان امنی برای مهاجران شد. این اتفاق نقش کلیدی را در زمینه حمایت از مهاجران در سراسر جهان ایفا کرد. البته همچنان رگه هایی از تعصب و بدبینی نسبت به مهاجران باقی مانده و بومی های آفریقای جنوبی معمولاً واژه بیگانه را خطاب به غیر بومیان آسیایی و آفریقایی استفاده می کنند.

از دیگر معایب زندگی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فاصله زیاد و عدم تساوی بین درآمد ها
  • گران بودن پرواز ها
  • بالا بودن میزان فساد
  • اعتراضات خشونت آمیز
  • پرداخت حقوق بر اساس ساعت کاری و دشوار بودن کار

برای داشتن یک سفر امن و لذت بخش، بهتر است قبل از سفر به این کشور سرسبز و در حال توسعه، حتماً تمام جوانب و مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی را بسنجید و سپس اقدام با تور آفریقای جنوبی به سفر کنید.

مطالب مشابه