روستای سرولات

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شمال کشور با جاذبه های بسیاری که دارد توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. هرچند که تمام نقاط این منطقه از کشور دیدنی است ولی در این مقاله به سراغ روستای سرولات رفتیم تا با این جاذبه بیشتر آشنا شویم. این روستا در فاصله ی 22 کیلومتری از رامسر قرار گرفته و در نزدیکی چابکسر واقع شده است. دامنه های کوه های البرز را می توانید وقتی در حال نزدیک شدن به این روستا هستید تماشا کنید. در این مقاله جاذبه های گردشگری روستای سرولات با عکس و آدرس و هر آنچه را که باید از این مکان دیدنی بدانید را برای شما عنوان کرده ایم.

آشنایی با روستای سرولات

این روستای زیبا واقع در استان گیلان و در جنوب چابکسر می باشد که در کنار رودخانه های کورئه و آچی رود قرار گرفته و توسط کوه های شاسروس، لیکلام و مهران کوه احاطه شده است. سرولات به عنوان راه ورودی به روستاهایی هم چون جنگسرا، منه سئه، پشتاسران و چند روسستای دیگر شناخته می شود. اگر به این روستا رفته باشید می دانید که جاده جنگلی ورودی این روستا با چشم انداز های جذاب و خانه های دو طرف جاده چقدر باعث جذابیت آن شده است.

بهترین زمان سفر به روستای سرولات

قطعا بهترین زمان برای سفر به روستای سرولات در جاهای دیدنی چابکسر، تابستان است که هوا بسیار مطبوع و مناسب سفر می باشد ولی در این فصل به دلیل حجم بالای مسافران شاید بهتر باشد اواخر تابستان یا ابتدای بهار را برای سفر خود انتخاب کنید. شما می توانید تایم بیشتری را در این روستا بگذرانید و برای اقامت خود از هتل یا اقامتگاه های دیگر موجود در روستا بهره ببرید.

روستای سرولات

جاذبه های دیدنی روستای سرولات

روستای سرولات با قرار گیری در یکی از نقاط زیبا در کشور باعث شده تا گردشگران با سفر به چابکسر یا رامسر، به فکر دیدن این منطقه ی زیبای توریستی نیز بیفتند. این روستا با داشتن جاذبه های طبیعی و جنگل های سر به فلک کشیده ی اطراف خود و هم چنین منظره ی کوه های البرز که در مسیر قرار گرفته اند با چند جاذبه برتر تفریحی خود توانسته مسافران زیادی را به خود جذب نماید که ما چند نمونه از جاذبه های دیدنی این روستا را فهرست کردیم.

رودخانه آچیرود

یک رودخانه به نام آچیرود در روستای سرولات وجود دارد که زندگی اهالی این منطقه را تحت تاثیر خود قرار داده. نسیمی که از سوی این رودخانه می وزد باعث خنک تر شدن هوای روستا می شود و هم چنین رطوبت آن را کم می کند. مردم برای پیک نیک به دامنه ی رودخانه آمده و در فضای سرسبز این منطقه به تفریح می پردازند.

رستوران خاورخانم

رستوران خاورخانم یکی دیگر از دیدنی های روستا محسوب می شود که عده ی زیادی از مسافران برای خوردن غذاهای محلی به آن جا می روند. هرچند که محبوبیت این روستا به غذاهایی مثل کباب ترش، مرغ شکم پر، میرزا قاسمی و باقالی قاتوق نیز می باشد، ولی بیشتر جذابیت آن به منظره ی اطراف رستوران است که جنگل های سرولات در اطراف آن خودنمایی میکنند. البته ناگفته نماند به دلیل حجم بالای استقبال از این رستوران بعضی از گردشگران به رستوران های راهی رفته و از این رستوران باز می مانند. ولی حتی اگر مجبور به غذا خوردن در رستوران های راهی شوید می توانید بعد از آن در کنار رودخانه آچیرود از نوشیدن چای زغالی نیز لذت ببرید.

رستوران خاور خانم

امکانات موجود در نزدیکی جاذبه های روستا

از جمله امکاناتی که به دلیل توریستی شدن این ناحیه به وجود امده می توان به مواردی هم چون: رستوران، کافی شاپ، سفره خانه،آنتن دهی خوب، موقعیت های مناسب تصویر برداری، ویلا، مسجد، سرویس بهداشتی و پمپ بنزین و گاز اشاره نمود. شاید وجود این امکانات باعث شده تا گردشگران نگاه ویژه ای به روستای سرولات داشته باشند و حتی اگر این منطقه مقصد آن ها نباشد برای دیدن ان اقدام کنند.

آب و هوای روستای سرولات

این بخش مربوط به منطقه ی محافظت شده ی جواهردشت است که در ورودی آن یکی از محله های قدیمی جاده سرولات با نام زره سر واقع شده که از قدیم به دلیل باغ های پرتقال خود معروف بود. این روستا به واسطه ی کوه های مهران، شاسروس و لیکام احاطه شده و هم چنین همان طور که گفته شد بخش بزرگی از منطقه حفاظت شده جواهردشت نیز می  باشد. شاید از نظر بسیاری از مردم تابستان بهترین زمان سفر برای رفتن به شمال باشد. ولی در نظر داشته باشید که آب و هوای گرم و شرجی تابستان شما را کلافه نکند. برای این امر سعی کنید حداقل روز های خنک تر تابستان را برگزینید. آب و هوای روستای سرولات به دلیل جنگل های آن در روزهای خنک بسیار مطبوع می باشد. شما اگر فصل پاییز یا اواخر تابستان را برای رفتن به سرولات انتخاب کنید، در زمانی مناسب با آب و هوایی خوب آن را تجربه خواهید کرد.

سوغات روستای سرولات

یکی از گزینه هایی که قطعا برای بسیاری از مردم مهم است، خرید سوغات از مکانی است که به آن سفر می کنند. این امر به اشتغال زایی این منطقه نیز کمک شایانی کرده است. این روستا دارای سوغات جذابی است که از جمله معروف ترین های آن می توان به انواع ترشی های محلی، لواشک ها و آلوچ های خوش مزه و ترش، نان سنتی، اب پرتقال تازه، رب انار، عروسک های دست ساز، شال و رودوشی، محصولات حصیری و لوازم چوبی و… می توان اشاره کرد.

روستای سرولات

رستوران های روستای سرولات

قطعا یکی از مواردی که در سفر همه به آن احتیاج دارند، رفتن به رستوران و خوردن غذاست. در روستای سرولات نیز می توانید به رستوران های موجود در آن رفته و از اقامت خود در این روستا لذت ببرید. یکی از این رستوران ها که به عنوان جاهای دیدنی سرولات نیز نام برده می شود، رستوران خاور خانم می باشد. این رستوران به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعی جذاب، سبب شده تا مسافران بیشتر و بهتر از منظره ی اطراف لذت ببرند. هم چنین یکی دیگر از رستوران های موجود که در جاده رامسر به رودسر در سرولات قرار گرفته، رستوران دربند لطفی است خانگی و هم چنین غذا های دیگر خود مثل کباب ترش، جوجه کباب زعفرانی، فیله کباب و…،  توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را کسب کند و به عنوان یک گزینه ی مناسب برای صرف غذا تبدیل شود. هم چنین شما می توانید در چابکسر نیز برای میل کردن غذا به یکی از رستوران های موجود در آن بروید. کافه رستوران سالار در وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده پذیرای گردشگران است و امکان رزرو نیز وجود دارد.

اقامت در روستای سرولات

برای دیدن تمامی نقاط این روستا شما به یک تایم 24 ساعته نیاز دارید تا بتوانید از تمامی نقاط این روستا بهره ی کافی ببرید. لذا می توانید برای اقامت در روستای سرولات از هتل یا اقامتگاه های موجود در این روستا بهره ببرید. اقامت گاه های بومی موجود در این منطقه به دلیل مناظر فوق العاده خود زیبایی زیادی را برای مسافران و گردشگران به وجود می آورد. هم چنین می توانید با اجاره ویلا در سرولات از سایت لوکس ویلا نیز برای اقامت خود در این روستا اقدام نمایید.

کمپینگ در سرولات

اگر در زمره ی افرادی هستید که معمولا کمپ کردن را در سفر برمی گزینید و می خواهید در سفر به روستای سرولات نیز از کمپینگ برای اقامت خود بهره ببرید، باید با تجهیزات کامل و به همراه داشتن لوازم ضروری اقدام نمایید. از مهم ترین لوازمی که شما برای تفریح و اقامت به صورت کمپینگ نیاز دارید می توان به چادر مسافرتی، کیسه خواب، کارت بانکی یا وجه نقد، پاور بانک، کفش مناسب برای کوه نوردی، پلاستیک زباله، داروهای مسکن عمومی، چراغ، هیزم و وسایل شخصی مثل کرم ضدآفتاب و عینک آفتابی اشاره کرد.

اقامت در روستای سرولات

روستای سرولات کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر از تهران حرکت می کنید، حدود 269 کیلومتر با این روستا فاصله خواهید داشت که تقریبا 5 ساعت و 30 دقیقه زمان می برد. اگر از رامسر وارد چابکر می شوید باید راهتان از درون شهر ادامه دهید تا به میدان سرولات برسید. حال بعد از دور زدن میدان به سمت کوه حرکت کرده و بعد از پیمودن 3 کیلومتر به روستا خواهید رسید. اگر از گیلان و رودسر به چابکسر می خواهید بروید، جاده ی ساحلی را تا کلاچای رفته و سپس به میدان سرولات خواهید رسید. بعد از پیچیدن به سمت راست می توانید حتی با گوگل مپ به سمت کوه های سرولات حرکت کنید. لازم به ذکر است که در نزدیکی میدان سرولات پمپ گاز و بنزین وجود دارد.

آدرس روستای سرولات: استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر، روستای سرولات

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه