روستا زیارت دماوند

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شهرستان دماوند در نزدیکی پایتخت و با فاصله دو ساعته از آن، همواره یکی از گردشگر پذیرترین نقاط ایران بوده است. از مهم ترین شاخصه ها و ویژگی های این شهر این است که دماوند در کوهپایه رشته کوه های البرز و قله معروف دماوند واقع شده که با این حال دماوند جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار دیگری را نیز در خود جای داده.

پیشنهاد می کنیم در سفر به این شهر حتما لیستی از جاهای دیدنی و بهترین رستوران های دماوند و مکان های گردشگری آن تهیه نمایید تا بتوانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید. یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق نزدیک به تهران شهر دماوند است که با آب و هوای دلچسب و جاذبه های دیدنی که دارد در بین گرداشگران یکی از مناطق محبوب به شمار می رود. این مکان برای افرادی که قصد گذراندن تعطیلات آخر هفته خود را در دل طبیعت دارند و به دنبال دور شدن از شلوغی های روزمره خود هستند گزینه بسیار مناسبی است.

این روزها با توجه به این که مسافرت ها تقریبا رو کاهش رفته، اما هستند جاذبه هایی که گردشگران را به سمت خود جذب کنند. روستا زیارت دماوند یکی از این جاذبه هایی است که در اطراف استان تهران قرار داشته و جای مناسبی برای گردش یک روزه و فرار از شلوغی و آلودگی های شهر می باشد.

در این مقاله می خواهیم با ایت روستا زیبا و خوش منظره در اطراف تهران آشنا شویم و اگر قصد بازدید از آن به سرتان زد می توانید تنها با یکی دو ساعت رانندگی به آن دسترسی پیدا کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید و همچنین با راز و رمزهای این روستا آشنا شوید، با لوکس ویلا همراه باشید تا اطلاعاتی جامع و کامل درباره این مکان و هر آنچه که قبل از بازدید از آن باید بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

روستا زیارت

معرفی روستا زیارت دماوند

روستای زیارت به عنوان روستایی تاریخی و باستانی و زیارتی در فاصله 13 کیلومتری جاده آبسرد به ایوانکی و شمال شرق کیلان در شهرستان دماوند قرار دارد. یکی از روستا های بسیار قدیمی در دماوند، روستای زیارت است که با کوچه های تمیز و خانه های کاهگلی و طبیعتی بیشتر سنتی و زیبا در کنار فضای مذهبی امامزاده منطقه ای تفریحی، مذهبی را به وجود آورده است.

با گذشتن از مسیر گیلاوند به سمت فیروزکوه پس از حدود 10 کیلومتر به شهر آبسرد می رسیم و با عبور از شهر کیلان در پیچ تند و کوهستانی زیبای جاده و پس از طی مسیری کوتاه به روستای زیارت می رسیم. روستای زیارت در نزدیکی روستا های لومان، زان و دزد آباد قرار دارد.

این روستا یکی از روستا های تاریخی، پرجمعیت و آباد در منطقه دماوند بوده است، اما هم اینک در همه فصول سال رونق گذشته را ندارد. علت نامگذاری این روستا وجود مکان مذهبی ˈمقبره ی امامزاده عیسیˈ (ع) در آن و مقبره امامزاده عیسی بن جعفر نواده امام موسی کاظم دفن است، که همین امر این مکان را از روستا های مجاور متمایز کرده و توجه روستا های اطراف را به این مکان جلب کرده است.

اگرچه این روستا رونق سال های گذشته را ندارد، ولی هر ساله در ایام محرم و به خصوص تاسوعا و عاشورا حسینی، جمعیتی که در روستا های اطراف مانند کیلان، آبسرد، ساران، زان، دزد آباد، لومان و حتی ساکنان قدیمی مقیم در کشورهای غربی هستند در دسته های بزرگ زنجیرزنی و سینه زنی در حالی که خودرو های نیسان خود را به صورت گبند امامزاده با پرچم های سیاه تزیین می کنند و حتی به صورت فردی به روستای زیارت و امامزاده عیسی می آیند و عزاداری با شکوه، درخور توجه و ویژه ای را برگزار می کنند.

از دیرباز مراسم ظهر عاشورا در این روستا دیدنی و برای غریبه ها جذاب بوده است. این مراسم آیینی هرساله با نخل بزرگی بر دوش زایران انجام می شود که در جوار حرم این مومن شهید به دست امویان ادای احترام می کند. سپس جمعتی حدود 4000 نفر در خانه های این روستا با گرمی دل مردمانش پذیرایی می گردند. نکته جالب توجه در این مراسم زیارتی این است که حتی یک نفر از این 4000 نفر بی غذا در ظهر عاشورا باقی نمی مانند. که خود صفای دل بی نیاز مردمان یخت کوش و زحمتکش روستای زیارت را می رساند.

امام زاده عیسی در روستا زیارت

امامزاده عیسی در مرکز روستا زیارت قرار دارد و بنای آن از جنس سنگ و از خشت، گل و ساخته شده است. بنای امامزاده عیسی شامل دو اتاق بزرگی می باشد که در کنار هم و به یکدیگر راه دارند. بنای شرقی امامزاده و بنای غربی بقعه اصلی امامزاده را تشکیل می دهد. به گفته ی اهالی دو اتاق ذکر شده از خشت و گل ساخته شده بود بعد از گذشت زمان رو به خرابی رفتند و در باز سازی چند سال اخیر نمای بیرونی امامزاده با سنگ پوشش داده شد.

در فاصله ی بین دو اتاق، در چوبی قدیمی وجود دارد که قدمتی بیش از یک قرن دارد و ضریح اصلی امامزاده که در گذشته چوبی و مشبک بوده امروزه برداشته شده و به جای آن ضریح فلزی نصب شده است.

سقف امامزاده عیسی و اتاق آن نیز با قطعات چوب و تخته هایی که آیات قرآن، دعا و ذکر با خط نستعلیق بر آنها نوشته شده با گل پوشیده شده و قسمت داخلی امامزاده عیسی ترکیب قدیمی خود را حفظ کرده، اما قسمت های دیگر بازسازی شده است، بخصوص قسمت های بیرونی امامزاده که با روحیات یک مکان مذهبی و زیارتی سازگاری ندارد. جال است بدانید که قدمت این امامزاده به دوران صفویه باز می گردد و بسیار قدیمی و دیرینه می باشد.

در اطراف روستای زیارت مناطقی وجود دارد با نام هایی چون تپه گَد بلند، دره آرتاشان یا آتشان، امام پله، امامزاده یونس، تخت پاپِلا، تخت خروس، تخت قاسم و تپه های دیلمان و تیلکان که تنها نامی از آن ها برجای مانده است. اما هر یک از این نام ها و نشانه ها گویای اقامت تاریخی و حضور انسان از گذشته های دور در این روستاست و خود شاهدی است بر این که روستای زیارت سابقه ای دیرینه دارد.

امامزاره عیسی

حمام تاریخی روستای زیارت دماوند

در روستا زیارت دماوند یک حمام قدیمی 200 ساله هم وجود دارد. حمام تاریخی روستای زیارت منطقه دماوند، در ضلع شرقی امامزاده عیسی که در مرکز این روستا می باشد، قرار دارد و در اثر تعمیر و بازسازی متعدد چهره قدیمی و تاریخی خود را از دست داده، در حالی که قدمتی بیش از دویست و پنجاه سال دارد.

آخرین تغییراتی که در این حمام قدیمی ایجاد کرده اند این است که آن را از حالت خزینه خارج کرده و سوخت آن را تغییر و بدنه های داخلی و کف را موزاییک کرده اند و این تغییرات حدود 45 سال پیش انجام شده است. ورودی حمام از سمت راست بوده و رختکن آن به صورت مستعطیل شکل است و سکو هایی در آن تعبیه شده است، فضای رختکن را راه رویی به گرم خانه متصل می کند و در محل سابق خزینه پس از بازسازی دوش هایی نصب کرده اند.

مصالح بنا این حمام دیرینه از سنگ و لاشه و ساروج و نمای بیرونی حمام هم اینک با سیمان سفید پوشیده شده و روی سقف نیز عایق بندی شده است. این حمام تاریخی در زمان حاضر مورد استفاده اهالی روستا قرار می گیرد و قدمت آن به اواخر دوره صفویه و اوایل دوره زندیه باز می گردد.

حمام تاریخی

مردمان روستا زیارت دماوند

نورده نام اولیه روستا زیارت بوده است، اما چون هر ساله زائران زیادی از نقاط مختلف به قصد زیارت به این محل سفر می کردند و به علت وجود مقبره عیسی به تدریج نام روستای نور به روستای زیارت تغییرنام پیدا می کند. البته اینکه چرا نام اولیه روستای زیارت، روستای نور بوده است خود قابل بررسی می باشد. از نظر زبان، فرهنگ و آداب و رسوم تفاوتی بین کیلان و زیارت وجود ندارد و مردم این روستا از همان طوایفی هستند که در کیلان شکل گرفته است.

به عبارت بهتر اهالی زیارت کیلانی هایی هستند که از دیرباز به این روستا مهاجرت کرده اند. کشاورزی، مرغداری، دامداری، بهره برداری از معادن در روستا و انجام کارهای خدماتی و صنعتی در سطح شهرستان و استان، راه های کسب درآمد و اشتغال اهالی این روستا را تشکیل می دهد. روستا زیارت در گذشته از روستا های آباد منطقه به حساب می آمد و کشاورزی آن توسعه یافته بود.

اما به دلایل مختلف از جمله کاهش میزان بارندگی و عدم اجرای طرح های اشتغال زا، قسمت عمده جمعیت آن به کیلان، آبسرد، دماوند، تهران و شهر های دیگر مهاجرت کرده اند.  روستای زیارت جهت احیای گذشته پربار خود به یک تجدید حیات دوباره نیاز دارد. این روستا به دلیل داشتن موقعیت مذهبی، آب و هوای معتدل، محوطه های قابل کشت، معادن وسیع گچ، سنگ های ساختمانی، خاک های صنعتی و تپه ماهور های گسترده فضای بازی را جهت اسکان جمعیت و استقرار واحدهای صنایع کوچک ارائه می دهد.

برخورداری از آب آشامیدنی سالم، تلفن، برق، گاز، زائرسرا، سد خاکی، خط لوله جهت انتقال آب و جاده آسفالته کیلان به روستا زیارت دماوند  قدم هایی است که در راستای احیا این منطقه برداشته شده است. لذا گام های موثرتری باید توسط مردم و سازمان های مسئول برداشته شود.

پوشش گیاهی و جانوری روستا زیارت

در اطراف روستا زیارت هیچگونه درخت، گیاه و یا بوته ای رشد نکرده اما در زمان های گذشته در این منطقه آویشن وجود داشت. به علت فرسایش خاک منطقه و چرای دام ها پوشش گیاهی تراکم خودرا از دست داده اند. البته درون دریاچه ها، گیاهانی می رویند که از گیاهان منطقه به شمار می روند.

پوشش جانوری منطقه از جانورانی نظیر میش البرزی، کل بز و قوچ تشکیل شده است. همچنین ماهی ها و آبزیان داخل دریاچه نزدیک به روستا مانند ماهی قزل آلای خال قرمز، ماهی قزل آلای رنگین کمان زرد پر و ماهی زرد کش می باشند.

آب و هوای روستا زیارت

آب و هوای روستا زیارت دماوند، طبیعتاً سرد سیری و کوهستانی‌ است. در بیشتر ماه ‌های سال، این منطقه همراه با باد های شدید و سرمای فراوان است، به طوری که حتی در گرم ‌ترین روزهای تابستانی نیز، باید با پتو و لباس گرم بخوابید. از این رو، هنگام رفتن به روستا زیارت لباس گرم و تجهیزات گرمایشی را به همراه داشته باشید. نکته حائز اهمیت قبل از سفر به روستا زیارت این است که حتماً از محلی های این روستا راهنمایی بخواهید تا مشکلی برای شما رخ ندهد.

آب و هوا روستا زیارت

سوغاتی روستا زیارت

شهر دماوند و روستا زیارت، دارای صنایع دستی، سوغات و محصولات گوناگون و جذابی و بسیار مرغوب است که چشم هر گردشگر ایرانی و خارجی را به خود جذب می کند.

روستا زیارت شهر دماوند دارای صنایع دستی با کیفیت و سوغاتی های خوشمزه ای است که مسافران این شهر می توانند در کنار لذت بردن از طبیعت و جاذبه های گردشگری، از آنان نیز بهره مند شوند و از جمله سوغاتی های شهر دماوند می توان توتک دماوند، حلوا لوز دماوند، حلواهای گوناگون دماوند، نان محلی دماوند، آبنبات منطقه ی کیلان و عسل ناب دماوند، گردوی چرب دماوند، سیب درختی دماوند، هلوی دماوند، گیلاس دماوند، گل های دماوند و … که بعضی از نمونه های آن از محصولات منحصر به فرد است، به جز محصولات شهر دماوند بسیار زیبا می باشد.

امکانات رفاهی موجود در روستا زیارت

از جمله امکاناتی که به علت توریستی شدن و وجود جاذبه های بسیار زیاد در این منطقه و ناحیه روستا زیبا زیارت به وجود آمده می توان به مواردی هم چون رستوران، کافی شاپ، تعمیرگاه، سفره خانه، آنتن دهی خوب، موقعیت های مناسب تصویر برداری و عکاسی، سوئیت، اقامتگاه بومگردی، فروشگاه، مسجد، سرویس بهداشتی و پمپ بنزین و گاز اشاره نمود.

شاید وجود این امکانات باعث شده تا گردشگران نگاه ویژه ای به روستای زیارت شهر دماوند داشته باشند و حتی اگر این منطقه مقصد آن ها نباشد برای دیدن آن اقدام کنند. همچنین شما هنگام بازدید از این مکان نگران بی حوصلگی و حوصله سر رفتن در این روستا نباشید، چرا که برای هر سن و سالی تفریحاتی ویژه مانند کوهنوردی ، غاره نوردی و طبیعت گردی دارد که می توانید ساعت ها از آن لذت ببرید و سرگرم باشید. هر چند اگر به طبیعت علاقمند باشید، تفریحات این سفر برای شما هیجان انگیز تر خواهند شد.

تفریحات روستا زیارت دماوند

روستای زیبای زیارت دارای تفریحات فوق العاده و بی نظیر در عین حال ساده برای مسافران و گردشگران است و همین امر باعث شده است تا گردشگران و مسافران زیادی به این منطقه جذب شوند و طرفدار آن باشند.

عکاسی در طبیعت زیبا روستا زیارت

اگر شما نیز جزو علاقمندان به عکاسی هستید، پیشنهاد می شود حتما به این منطقه زیبا و دوست داشتنی سر بزنید و عکس های فوق العاده زیبایی را در آن ثبت نمایید. در روستا زیارت، مناظری را خواهید دید که زبان از گفتن زیبایی های آن قاصر است و مانند این منظره ها را فقط در کارت های پستال خواهید دید، پس فراموش نکنید که در این سفر به یاد منادنی، حتما دوربین عکاسی خود را به همراه ببرید.

طبیعت گردی

گزینه های بسیاری برای طبیعت گردی در اطراف روستا زیارت وجود دارد که از بین آن ها می توان پیک نیک و دوچرخه سواری در مسیر کوهستانی طبیعت را نام برد. همچنین می توانید گزینه ی پیمایش در این طبیعت بکر و کوه نوردی در قله دماوند را نیز انتخاب نمایید و از آن نهایت لذت را ببرید.

برای طبیعت گردی و کوهنوردی در این منطقه زیبا و سرسبز، می توانید با خودرو شخصی و یا به صورت پیاده به سمت ارتفاعات بروید و در آنجا به گشت و گذار و طبیعت گردی بپردازید.

زیارت دماوند

کوهنوردی در قله دماوند

می توان گفت که این جبهه قدیمی ترین راه های صعود به قله دماوند است و البته کوهنوردان می گویند که ساده ترین راه نیز همین است. شما برای دسترسی به این مسیر باید به پلور و رینه بروید. در کیلومتر ۶۵ جاده هراز باید به روستای پلور وارد شوید، سپس لار و سپس به سمت جاده رینه تغییر مسیر دهید. در اواسط راه یک مسیر را می بینید که خاکی و ناهموار به سمت شمال است و با تابلویی کوچک مشخص شده است که تا پایه صعود حدود ۶.۵ کیلومتر فاصله دارد.

پایه صعود به دماوند از قسمت جنوبی از ابتدای زمانی است که به مسجد صاحب الزمان است و ارتفاع این منطقه ۳ هزار متر می باشد. چهارپایانی برای افراد محلی در روستا زیارت هستند که می توانید برای حمل بار در این فاصله از آن ها استفاده کنید. شما باید مسیرتان را از سمت چپ یک آبشار یخی و بعد از بارگاه سوم شروع کنید و به یک تپه گوگردی برسید که می توان آن را نتیجه آخرین فوران های کوچک قله دماوند دانست.

حدودا می توان گفت که از فاصله بارگاه اول تا سوم، میانگین ۴ ساعت لازم است. از بارگاه سوم تا قله دماوند نیز چیزی حدود ۶ ساعت بسته به سرعت و تواناییتان زمان می گیرد. حتما بر ای صعود به این قله وسایل مورد نیاز را همراه خود داشته باشید و با افراد با تجربه پا به این قله بگذارید.

کمپ کردن در روستا زیارت

در جای جای این روستای گردشگری و بسیار زیبا و بکر فضا برای کمپینگ وجود دارد ولی  برای کمپ کردن در روستا زیارت بهتر است به صورت گروهی و با تجهیزات کامل و مناسب به کمپ کردن در این مکان بپردازید.

بهترین زمان کمپینگ اواخر بهار می باشد زیرا در فصل های دیگر هوا بسیار گرم است و یا بارش باران وجود دارد و تحمل آن برای هر کسی راحت نیست همچنین حتما سعی هنگام بر پا کردن چادر های مسافرتی از جاده ی اصلی زیاد دور نشوید. زیرا امکان گم شدن در جنگلی که دارای انواع حیوانات می باشد، زیاد است پس در کنار گروه خود بمانید تا موجب حراس و ترس خود و حیوانات منطقه نشوید.

وسایل مورد نیاز برای کمپینگ در روستای زیارت

  • غذا به تعداد وعده هایی که در کمپ هستید تهیه کنید و باکس های آب معدنی همراه خود داشته باشید.
  • وسایل کمپ، بادگیر و لباس گرم در فصول سرد سال
  • کیف کمری و کوله یک ‌روزه برای پیاده ‌روی و کوهنوردی در منطقه برای طبیعت گردی
  • کیسه خواب، زیر انداز و چادر مسافرتی ضد آب
  • کیف کمک‌ های اولیه، کرم ضد آفتاب و کلاه آفتاب‌ گیر و عینک آفتابی
  • هیزم خشک برای بر پا کردن آتش
  • حتما قبل از سفر به این منطقه از اطلاعات هوا شناسی و وضعیت آب و هوایی استان با خبر شوید.
  • در نظر داشته باشید که فقط در قسمت هایی از روستای زیارت دماوند تلفن همراه شما آنتن دارد.
  • در منطقه زیارت به سگ‌های گله‌ داران نزدیک نشوید مخصوصا وقتی که چوپان همراه آن نیست چون باعث دردسر برای شما می شود.
  • در صورتی که مه سنگین در روستا زیارت وجود داشت، سعی کنید بدون وجود راهنمای محلی اقدام به کوهنوردی، غارنوردی یا طبیعت‌ گردی نروید.
  • حتما باید تجهیزات روشنایی مثل چراغ قوه و باتری اضافه همراه خود داشته باشید.
  • مراقب حیوانات اهلی و وحشی که در منطقه روستا زیارت به صورت آزادانه پرسه می زنند  باشید. به ‌خصوص در زمستان احتمال  اینکه با حیوان هایی مثل خرس، شوکا، گرگ، خرگوش و گراز برخورد کنید زیاد است.
  • از انجام کار هایی مثل ریختن زباله، شکستن شاخه های درختان و شکار حیوانات به شدت بپرهیزید.
  • برای جنگل ‌نوردی، کوهنوردی و پیاده‌ روی در منطقه کفش راحت و مناسب را فراموش نکنید.
  • هنگام سفر به این منطقه و بازدید از طبیعت زیبای آن، مانند یک گردشگر حرفه‌ ای عمل کنید و حتما کیسه زباله برای جمع‌ آوری زباله‌ های تولیدی خود به همراه داشته باشید.

مکان های دیدنی اطراف روستا زیارت

چشمه و آبشار تیزآب: در 5 کیلومتری شمال دماوند منطقه و محله ای به نام دشت مزار قرار دارد که در آن چشمه و آبشاری به نام تیزاب وجود دارد. چشمه تیزاب آبی تند و گس داشته و علت معروفیت آن، خواص درمانی هست که به آب آن نسبت داده می شود. اغلب افراد بومی منطقه برای درمان بیماری های گوارشی و پوستی خود آب این چشمه را استفاده می کنند.

آبشار تیزآب نیز در کناره چشمه تیزاب واقع شده و آب آن همان خواص درمانی را دارد که آب این چشمه دارد. این آبشار ارتفاع زیادی ندارد، با این حال به علت اثر درمانی و زیبایی منطقه و اب و هوای مناسب، گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد. بلندای این آبشار ده متر بوده و در ارتفاع2430 متری از سطح آب های آزاد واقع شده. یکی از مهم ترین ویژگی های این آبشار که توریست ها را به سمت خود جذب می کند، یخ زدن آب آن در زمستان است که چشم انداز زیبایی را به وجود می آورد.

آبشار گروبار دماوند: آبشار گروبار با ارتفاع 20 متری در میان تنگه ای با کوه های بسیار مرتفع با ارتفاع حدود 2230 متری از سطح آب قرار دارد. هم چنین لازم است بدانید که در مسیر دره گروبار به سمت آبشار شما می توانید از آبشار آینه رود، جنگلک نیز دیدن نمایید. در واقع این سه آبشار در مسیر های این دره قرار دارد و باعث خلق جاذبه ای خارق العاده در این منطقه شده است.

از دیگر زیبایی های این منطقه که گفتنش خالی از لطف نیست آب و هوای دلچسب و مطبوع این مکان در کنار درختان بید و چشمه های پر آب است که به جلوه ای بکر به این مکان بخشیده. هم چنین جالب است بدانید که این منطقه قدیمی دارای سنگ قبر های متعدد و آسیاب است و گفته می شود این منطقه در ایام قدیمی قبرستان بوده. از دیگر موارد جالبی که باید بدانید این است که در ایام قدیم، مردم محلی از این مکان جهت داد و ستد استفاده می کردن که این مسئله از سمت میراث فرهنگی بسیار مورد توجه قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوددار است.

غار رودافشان: غار رود اشان دارای طولی برابر با 1502 متر بوده و ارتفاع آن نیز به 90.6 متر می رسد. این غار دارای یک تالار ورودی می باشد که طول آن 168 متر، عرض آن 94 متر، ارتفاع آن 40 متر و همچنین مساحت آن حدود 11.400 متر مربع می باشد. به علت چکیدن قطره های آب از سقف غار به روی زمین، باعث شده طاقدیس و نودیس های بسیار زیبایی در این غار به وجود بیایند.

این غار دارای سه تالار می باشد و در بخش ابتدایی مسیر غار دهلیزی قرار دارد که بازدید کنندگان آن را به منظور حوض آب و ستون آن، معبد آناهیتا یا الهه آب می نامند.  تالار اولی تنها جایی از غار محسوب می شود که نور خورشید به آن می رسد. دیگر نقاط غار تاریک بوده و هیچ نوری به آن ها نمی رسد. دیواری سنگ چین که طول آن به 8 متر و عرض آن به 1.5 متر می رسد مرز میان تالار اول و تالار دوم می باشد. تالار دوم از تالار اول کوچک تر بوده و دارای ابعادی برابر با 60 متر در 50 متر و ارتفاع 20 متر می باشد.

حتی ارتفاع آن از ارتفاع تالار اولی کم تر می باشد. تالار سوم نیز بعد از تالار دوم قرار داشته و همچنین ابعاد آن نسبت به تالار اول و تالار دوم کوچک تر است. ابعاد آن برابر با 50 متر در 40 متر و ارتفاع آن 15 متر می باشد. تمام بخش های تالار سوم را استلاگمیت، استلاگتیت و آبشار سنگ های زیبایی پوشانده است.

روستا زیارت کجاست و مسیر دسترسی به آن

روستا زیارت از مناطق دیدنی دماوند به شمار می رود که در فاصله 2 کیلومتری از شمال شرق دماوند واقع شده است که با تهران حدود 60 کیلومتر فاصله دارد. اگر از تهران قصد سفر به این منطقه را دارید باید ابتدا وارد آزاد راه تهران به پردیس شده و پس از آن که کمربندی بومهن را رد کردید به گیلاوند می رسید. از گیلاوند نیز عبور کرده و اکنون به شهر دماوند می رسید. در سمت چپ بلواری به نام بلوار شهید بهشتی قرار دارد که باید وارد آن شوید.

در مسیری که پیش می گیرید چهار میدان در آن قرار دارد که باید آن ها را رد کنید تا به بلوار شهر داری برسید. به انتهای این بلوار که بروید در سمت راستتان خیابانی به نام روح افزا قرار دارد که باید وارد آن شوید. در این جا از دامنه کوه باید خیابان سمت راست را انتخاب کنید و وارد آن شوید تا از شهر خارج شوید.

وارد مسیری خاکی می شوید که حدود 2 کیلومتر مسافت دارد. به اواسط این مسیر که برسید، رودخانه را که در سمت راست جاده جریان دارد مشاهده خواهید کرد. به انتهای این جاده که برسید باید ماشین خود را پارک کنید و در سمت چپ به سمت شمال بروید که پیاده روی یک کیلومتری در پیش خواهید داشت. و سپس به روستا زیارت می رسید.

همچنین اگر خودروی شخصی ندارید و می خواهید با وسیله نقلیه عمومی به این منطقه سفر کنید، می توانید از خط دو مترو استفاده کنید و در ایستگاه فرهنگسرا که ایستگاه پایانی می باشد پیاده شوید. در این ایستگاه تاکسی های شهر دماوند قرار دارند که با استفاده از این تاکسی ها خود را به شهر دماوند برسانید و از آنجا نیز با تاکسی دربست به سمت روستا زیارت بروید. برای برگشت به تهران نیز می توانید از همان مسیر و تاکسی ها استفاده کنید.

آدرس روستا زیارت دماوند: استان تهران، آزاد راه تهران پردیس، منطقه دماوند، روستا زیارت

اجاره ویلا و سوئیت در آبسرد

اگر جزو گردشگرانی هستید که اهل کمپینگ و چادر زدن در طبیعت هستید، اطراف  و خود روستا زیارت بهترین محل برای برپایی چادر می باشد. البته مکانی به صورت خصوصی از طرف حفاظت محیط زیست دماوند و امنیت منطقه چادرهایی را در اختیار گردشگران قرار میدهند تا شب را در طبیعتی زیبا بگذرانند. اما اگر اهل شب خوابیدن در طبیعت نیستید و به دنبال اقامتگاهی به منظور اقامت در دماوند هستید، می توانید ویلا روزانه در دماوند اجاره کنید، اقامتگاه بسیار مناسب به همراه تمام امکانات را برای خود در نظر بگیرید.

اگر قصد بازدید از جاذبه های گردشگری شهر دماوند را دارید و می خواهید برای بازدید از آن ها راهی این شهر شوید، بهتر است از ویلا های موجود در این منطقه استفاده کنید تا بتوانید به بازدید بسیاری از مناطق و جاذبه های دیدنی و گردشگری بروید. برای انجام این کار می توانید با مراجعه به بخش اجاره ویلا در آبسرد در سایت لوکس ویلا، ویلا مورد نظر خود را از میان ویلا های متنوع، از اقتصادی گرفته تا ویلا های لاکچری که وجود دارند باتوجه به سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید و پس از آن با کارشناسان بخش پشتیبانی تماس حاصل کرده و به رزرو آن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید هرچه امکانات موجود در ویلا های دماوند بیشتر شود به نسبت، قیمت اجاره آن ها نیز افزایش می یابند. همچنین قیمت اجاره ویلا در دماوند در زمان های خاص مانند ایام تعطیل و یا آخر هفته ها با افزایش رو به رو خواهند بود.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، آزاد راه تهران پردیس، منطقه دماوند، روستا زیارت

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه