تالاب کرچنگ قائمشهر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان مازندران دیدنی های زیادی را در خود جای داده است که یکی از آن ها تالاب کرچنگ قائمشهر می باشد. تالاب ها در شهرهای شمالی یکی از جاذبه های دیدنی محسوب می شوند که در این مقاله می خواهیم با کرچنگ آشنا شویم، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی تالاب کرچنگ قائمشهر

تالاب کرچنگ در استان مازندران، در فاصله 11 کیومتری شهرستان قائم شهر و در روستایی به نام روستای کرچنگ واقع شده است. روستای کرچنگ دارای موقعیت مکانی کوهستانی بوده و دارای مساحتی به وسعت 350 هکتار می باشد. در این روستای زیبا جنگل های سرسبز و انبوه به همراه مراتع وجود دارند.

تالاب کرچنگ در منطقه ای قرار گرفته که یک سمت آن به شالیزارهای روستای کرچنگ و اراضی زراعی آن و سمت دیگر آن به جنگل های سرسبز و انبوه نتهی می شود. تمامی این مناطقی که در اطراف این تالاب وجود دارند، باعث زیبایی هرچه بیشتر تالاب زیبای کرچنگ قائمشهر شده اند. این تالاب در موقعیت جغرافیایی N362641 E525700 قرار گرفته است.

تالاب کرچنگ قائمشهر

آب و هوای روستای کرچنگ

یکی از ویژگی های جالب توجه روستای کرچنگ و منطقه تالاب زیبای کرچنگ که یکی از جاهای دیدنی قائمشهر به شمار می رود این است که از آب و  هوای بسیار معتدل و دلپذیری بهره می برد و همین باعث شده در تمام طول سال گردشگران و مسافران زیادی به سمت آن روانه شوند و از روستای کرچنگ و جاذبه های دیدنی آن بازدید کنند.

در اطراف این تالاب، درخت و گیاهان بسیار زیبایی روییده اند که باعث طراوت هرچه بیشتر منطقه کرچنگ شده است.

بهترین زمان بازدید از تالاب کرچنگ قائمشهر

از آنجایی که این تالاب در موقعیت کوهستانی قرار گرفته است، بهتر است از اوایل بهار تا اواخر تابستان به بازدید از این روستا و تالاب بروید. فصل های بهار و تابستان این منطقه از آب و هوای بسیار مطلوب و دلپذیری بهره می برد. همچنین در نیمه دوم سال هوا رو به سرما گذاشته و از دما هوا کاسته می شود که شاید برای برخی چندان خوشایند نباشد.

تالاب کرچنگ قائمشهر کجاست و مسیر دسترسی به آن

تالاب زیبای کرچنگ در شهرستان قائمشهر استان مازندران واقع شده است و برای دسترسی به آن می توانید از مسیر شهرستان قائمشهر، جاده ارتباطی روستای سارو کلا و کونتا استفاده نمایید. در ادامه به روستای کرچنگ خواهید رسید که تالاب کرچنگ در آن قرار گرفته است.

آدرس تالاب کرچنگ قائم شهر: استان مازندران، شهرستان قائم شهر، روستای کرچنگ

تالاب کرچنگ قائمشهر

رزرو اقامتگاه در قائمشهر

قائمشهر یکی از شهرهای گردشگری استان مازندران می باشد که در حد فاصل آمل و بابل قرار گرفته است. گردشگرانی که می خواهند در این شهر اقامت داشته باشند بهتر است برای رزرو اقامتگاه در قائمشهر چند روز پیش از تاریخ سفر اقدام نمایند. چراکه در این شهر ویلاها و سوئیت ها تعداد محدودی دارند و به دلیل درخواست بالا برای اجاره ویلا در قائمشهر، خیلی سریع رزرو می شوند. ویلاها و اقامتگاه های قائمشهر نیز همانند دیگر شهرها از در ایام عادی قیمت های پایین تر و در ایام خاص و تعطیلات و آخر هفته ها نرخ اجاره آن ها افزایش پیدا می کنند.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان قائم شهر، روستای کرچنگ

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه