بام سبز لاهیجان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بام سبز، در لاهیجان که بزرگترین شهر شرقی استان گیلان به شمار می رود واقع شده است و هرساله تعداد زیادی از گردشگران و مسافران ایرانی و خارجی از آن بازدید می کنند و یک منطقه پربازدید و پر طرفدار محسوب می شود. به لاهیجان به دلیل جاذبه های دیدنی بسیاری که در آن وجود دارد، عروس گیلان می گویند. کمتر کسی است که کلوچه های خوشمزه و معروف و چای خوش رنگ و عطر لاهیجان را نشناسد و آنرا امتحان نکرده باشد.

آب و هوای لاهیجان بسیار معتدل و پاک است و بام سبز آن در شب دارای منظره ای بی نظیر و رویایی است که دل هر بیننده ای را می برد. برای آشنایی بیشتر با عروس گیلان و بام سبز لاهیجان خواندن این مقاله را از دست ندهید و با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان یکی از مناظر دیدنی این شهر به شمار می رود و دارای امکانات تفریحی و دیدنی بسیاری می باشد که نباید از آنها غافل شد. این بام در قسمت بالایی شیطان کوه واقع شده است و منظره و ویوی دلپذیری دارد چراکه به دیدنی های لاهیجان اشراف دارد و به همین علت هم به آن بام سبز لاهیجان می گویند.

در کنار بام سبز لاهیجان تله کابین بام سبز واقع شده است که به عنوان نخستین تله کابین گیلان آنرا راه اندازی کرده اند. بازدید از این بام و استفاده از امکانات تفریحی و رفاهی فراوان آن بسیار لذت بخش است و قطعا لحظات خوشی را برایتان رقم می زند.

بام سبز لاهیجان

تفریحات بام سبز لاهیجان

تفریحاتی که در بام سبز لاهیجان وجود دارند، بسیار متنوع و هیجان انگیزند که البته ویو و منظره زیبای این بام در شب خالی از لطف نیست، در طول روز هم می توانید نمای فوق العاده ای از شهر را مشاهده کنید و علاوه بر این ها از تفریحات زیبای این بام استفاده نمایید.

شهربازی بام سبز لاهیجان

شهربازی بام سبز لاهیجان اولین مکانی است که در هنگام ورود به بام سبز به آن بر می خورید و در آن چرخ و فلک بزرگی قرار دارد که با نام بزرگ ترین چرخ و فلک شمال ایران آن را می شناسیم. اگر سوار این چرخ و فلک شوید بر فراز آسمان رفته و می توانید منظره بی نظیری از کوه، دریا، روستا ها و مزارع چای را مشاهده کنید.

در این شهربازی امکانات رفاهی برای تمامی سنین اعم از کودک و بزرگسال تعبیه شده است و دارای امکاناتی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی و در کنار شهربازی رستوران و کافی شاپ قرار گرفته است. در این شهربازی می توانید ساعت ها کودکانتان را سرگرم بازی کنید و خودتان هم از وسایل این شهربازی استفاده نمایید و لذت ببرید.
آدرس شهربازی بام سبز لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، محله شیطان کوه، میدان بام سبز

تله کابین احرار بام سبز لاهیجان

یکی دیگر از تفریحاتی که در بام سبز لاهیجان وجود دارد، تله کابین احرار لاهیجان می باشد. با سوار شدن بر این تله کابین منظره زیبایی در ذهنتان ثبت می شود و بهشت لاهیجان را از ارتفاع 110 الی 220 متری مشاهده خواهید کرد. تله کابین احرار یکی از معروف ترین تله کابین های ایران به شمار می رود در هر ساعت 1000 نفر را جا به جا می کند.

این تله کابین بام سبز لاهیجان را به قله تاج خروس وصل می کند و در سال 1384 احداث شده است. تله کابین احرار دارای 33 کابین 6 نفره می باشد و دارای طولی با مسافت 1500 متر است و برای اینکه از ایستگاه اول که بام سبز است به ایستگاه آخر برسید بین 10 الی 20 دقیقه زمان می برد.

در طول مسیرتان با تله کابین منظره زیبایی از مزارع چای و شیطان کوه قابل مشاهده است. وقتی به آخرین ایستگاه برسید تعداد زیادی آلاچیق را مشاهده می کنید که جهت استراحت و تفریح مسافران تعبیه شده اند تا بتوانید آنجا اطراق کنید.

تله کابین احرار لاهیجان

امکانات تله کابین احرار

این تله کابین دارای امکانات رفاهی برای گردشگران و مسافرانی که به آن رجوع می کنند نیز دارد. در ایستگاه اول تله کابین احرار یک غرفه وجود دارد که در آن صنایع زیبای دستی محلیان لاهیجان به فروش می رسد و برای خرید سوغاتی بهترین گزینه هستند، همچنین خوراکی های محلی نیز در غرفه ها به فروش می رسند. همچنین در ایستگاه اول مجموعه تفریحی و پذیرایی هم وجود دارد که شامل شهربازی سرپوشیده برای کودکان، رستوران و کافه سنتی می باشد.

در ایستگاه دوم یا همان تاج خروس نیز چند کافی شاپ تعبیه شده اند تا گردشگران بتوانند ضمن لذت بردن از ویو زیبای لاهیجان قهوه و چای داغ بنوشند، پس بدون عجله و خیال راحت به ایستگاه دوم بروید و از منظره زیبای شهر لذت ببرید و سپس به ایستگاه اول بازگردید.

ساعت کاری تله کابین احرار

مجموعه تفریحی تله کابین احرار همه روزه از ساعت 8 صبح شروع به فعالیت می کند و تا ساعت 8 شب دایر می باشد و آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران عزیز و محترم است

قیمت بلیط تله کابین احرار

شایان ذکر است ورود به تله کابین احرار لاهیجان کاملا رایگان است و بابت ورودی نیز به پرداخت مبلغی نیست. هزینه و قیمت بلیط برای کسانی که قصد سوار شدن تله کابین را دارند 50000 تومان می باشد که این هزینه برای کودکان 2 تا 7 سال نیم بها می باشد و برای سوار شدن به این تله کابین ها محدودیت سنی خاصی در نظر گرفته نشده است.
آدرس تله کابین احرار لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، بام سبز

جاذبه های دیدنی اطراف بام سبز لاهیجان

از آنجا که لاهیجان به علت دیدنی های زیادی که در آن وجود دارد به عروس گیلان مشهور است، وجود جاذبه های دیدنی و تفریحی بسیار در اطراف بام سبز لاهیجان خالی از لطف نیست و در ادامه این مقاله چند جاذبه زیبا و مشهور اطراف بام سبز لاهیجان را برایتان آورده ایم.

شیطان کوه

شیطان کوه نام یک کوه در نزدیکی بام سبز لاهیجان می باشد که می توانید با پله هایی که از بام سبز به این کوه وصل شده اند به آنجا بروید، در محوطه این کوه در قدیم یک برکه وجود داشته است که مردم از آن برای آبیاری مزارعشان استفاده می کردند که این برکه بعد ها به دریاچه مصنوعی تبدیل شد و امروزه به آن استخر لاهیجان می گویند.

شیطان کوه در زمان قدیم به شاه نشین و یا شیخان کوه هم معروف بوده است چراکه محل زندگی شیخان و بزرگان بوده و مردم عادی حق ورود به آن را نداشته اند وعلت نام گذاری نام قدیمی شاه نشین یا شیخان کوه آن هم همین موضوع می باشد.

امروزه به این کوه شیطان کوه می گویند که این نام گذاری هم حاکی از داستان هایی است که مردم درباره صداهایی که در این کوه بر اثر وزش باد شنیده می شد و بسیار هم ترسناک بود می گفتند. ارتفاع شیطان کوه حدود 70 متر است و عرض آن 200 متر می باشد.
آدرس شیطان کوه لاهیجان: استان گیلان، شهر لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبز، شیطان کوه

شیظان کوه

آبشار شیطان کوه

در منطقه شیطان کوه، آبشاری بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بالای کوه به دامنه آن سرازیر می شود، این آبشار به وسیله یک پمپاژ از استخر لاهیجان تغذیه می شود و دارای حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن می باشد.

در کنار آبشار شیطان کوه یک مسیر به صورت پلکانی تعبیه شده است که می توانید از این مسیر در لا به لای درختان سرسبز و زیبای شیطان کوه به بالای آن رفته و به بام سبز برسید. در طول این مسیر اگر از مسیر پلکانی استفاده نکردید، بسیار مواظب لغزندگی زمین باشید تا از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری نمایید.

آرامگاه کاشف السلطنه و موزه چای ایران

موزه تاریخی چای ایران که به آن آرامگاه کاشف السلطنه نیز می گویند، تنها موزه چای کشور می باشد و از جاذبه های گردشگری استان گیلان به شمار می رود، فاصله این موزه با بام سبز لاهیجان حدودا 1 کیلومتر است و می توانید به راحتی خود را به این موزه برسانید.

این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است و نحوه ورود و پیشرقت صنعت چای به کشورمان را با استفاده از یکسری کلکسیون گرانقدر که مجموعه ای از اسناد، مدارک، تصاویر و اشیای قدیمی را در خود جای داده اند و قابل مشاهده هستند، روایت می کند.

آرامگاه پدر چای ایران که شخصی به نام کاشف السلطنه بود در این موزه قرار دارد، وی بنیان گذار صنعت چای در کشور ایران می باشد. این موزه از ساعت 8 صبح الی 6 عصر دایر می باشد.
آدرس موزه چای ایران: استان گیلان، شهر لاهیجان، انتهای خیابان کاشف شرقی، بعد از میدان دکتر حشمت، در میان خیابان شهید هاشمی نژاد و کاشف شرقی

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می رود که فاصله آن از بام سبز حدود 1.8 کیلومتر و کمتر از 2 کیلومتر است که اگر این مسیر را با خودروی شخصی طی کنید حدودا 4 دقیقه زمان می برد. این استخر در پایین قله ی شیطان کوه قرار دارد و دارای 17 هکتار وسعت و عمقی حدود 4 متر است.

استخر لاهیجان

جزیره استخر لاهیجان

در وسط استخر لاهیجان جزیره بسیار زیبا و دل انگیزی وجود دارد که به آن جزیره استخر لاهیجان می گویند، البته در گذشته به این جزیره میان پشته می گفتند.

این جزیره به وسیله یک پل سیمانی با طول بلند به کناره های جنوبی استخر لاهیجان وصل شده است. این استخر در کنار بلوار قرار دارد و بلوار مطهری دور تا دور آنرا احاطه کرده است. جالب است بدانید که طول حاشیه ای این استخر حدود 2 کیلومتر می باشد.

باغ نارنج لاهیجان

باغ نارنج یکی دیگر از جاذبه های زیبای گردشگری و تفریحی لاهیجان محسوب می شود و هرساله تعداد زیادی گردشگر و مسافر به خود جذب می کند. این باغ طبق نامی که بر آن نهاده اند پر از درختان نارنج می باشد و در نزدیکی ورودی بام سبز لاهیجان واقع شده است.

باغ نارنج یکی از پرطرفدار ترین پارک های لاهیجان به شمار می رود و نسبت به دیگر پارک ها و باغ ها بسیار شلوغ تر است. این باغ 24 ساعته دایر و آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران می باشد و برای ورود به آن نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای نمی باشد.

باغ نارنج لاهیجان

حمام گلشن

حمام گلشن لاهیجان یکی از بناهای تاریخی بسیار زیبا و قدیمی می باشد که بخاطر بی توجهی به آن روز به روز جلوه های زیبا و ویژگی هایش را از دست می دهد، البته این حمام بارها بازسازی و مرمت شده است اما نیاز به یک بازسازی اساسی دارد تا بتواند دوباره مثل قبل، استوار بماند.

این حمام اولین حمامی است که در آثار ملی گیلان ثبت و شناخته شده است. اگر به لاهیجان سفر کردید حتما به حمام گلشن سر بزنید تا حداقل به خاطر بازدید های زیاد و توجه مردم مورد توجه مسئولین قرار گیرد و این بنای تاریخی ارزشمند تحت حمایت قرار گیرد و بازسازی و مرمت شود.

حمام گلشن کجاست و مسیر دسترسی به آن

حمام گلشن لاهیجان واقع شده در میدان وحدت یا همان میدان چهار پادشاه و محله میدان می باشد. هنگام ورود به تقاطع خیابان شهید کریمی و سردار جنگل محله ای با بافت قدیمی و تاریخی را مشاهده می کنید که به محله میدان نام برده می شود و حمام گلشن درست در مقابل مسجد جامع لاهیجان و آرامگاه چهار پادشاه قرار گرفته است.
آدرس حمام گلشن لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، خیابان کاشف غربی، رو به روی مسجد جامع لاهیجان، حمام گلشن

هتل ها و اقامتگاه های اطراف بام سبز لاهیجان

در اطراف بام سبز لاهیجان هتل ها و اقامتگاه های مقرون به صرفه و تمیزی قرار گرفته اند که در جهت رفاه حال گردشگران و مسافران تعبیه شده اند تا بتوانید با آرامش خاطر اقامتی خوش را برای خود و خانواده و یا دوستانتان رقم بزنید.

هتل جهانگردی لاهیجان

فاصله این هتل تا بام سبز حدود 2.7 کیلومتر و فاصله ای کمتر از 3 کیلومتر است که برای طی کردن این مسافت حدودا 7 دقیقه زمان نیاز است. این هتل به علت نزدیکی به جاذبه های گردشگری مهم و پر طرفدار لاهیجان و قرار گرفتن در دل طبیعت زیبای لاهیجان بسیار مورد توجه قرار گرفته است و برخورد پرسنل های آن بسیار محترمانه است و اتاق های هتل بسیار تمیز و نسبتا شیک هستند و قیمت ها اقتصادی می باشد. این هتل دارای 23 اتاق در 2 طبقه می باشد و همچنین دارای اینترنت پر سرعت رایگان و نامحدود در لابی هتل می باشد.
آدرس هتل جهانگردی لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، خیابان بهشتی، هتل جهانگردی لاهیجان

هتل ابریشمی لاهیجان

هتل ابریشمی واقع در مرکز شهر لاهیجان می باشد و در کنار استخر لاهیجان واقع شده است که یکی از مزایای این هتل به حساب می آید. فاصله این هتل تا بام سبز حدود 4 دقیقه با خودرو می باشد و دارای 29 اتاق در 6 طبقه است. از مزایای این هتل می توان به دسترسی آسان به مراکز گردشگری از جمله شیطان کوه، حمام قدیمی گلشن، تالاب سوستان، موزه تاریخی چای، آرمگاه کاشف السلطنه و تله کابین اشاره نمود و همچنین شایان ذکر است که این هتل دارای چشم انداز بی نظیری از شهر و جاذبه های گردشگری اطراف خود دارد.
آدرس هتل ابریشمی لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، میدان بسیج، هتل ابریشمی

هتل آپار تمان تعطیلات لاهیجان

هتل آپارتمان تعطیلات لاهیجان که در سال 1395 افتتاح گردیده است، یک هتل با دسترسی ویژه به تمامی جاذبه های دیدنی و گردشگری لاهیجان به شمار می رود و شامل 12 اتاق در 4 طبقه می باشد. فاصله این هتل تا بام سبز لاهیجان حدود 1.4 کیلومتر است که با خودرو این مسافت را در طی 3 دقیقه طی می کنید.
آدرس هتل آپارتمان تعطیلات لاهیجان: لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، جاده کوه بیجار، نبش سعدی 13

خانه معلم لاهیجان

خانه معلم لاهیجان نیز یکی دیگر از اقامتگاه های نزدیک به بام سبز لاهیجان به شما می رود که ورود و اقامت به این اقامتگاه تنها مخصوص فرهنگیان می باشد و برای اقامت نیاز به ارائه کارت آموزش و پرورش می باشد.

شما با اقامت در این اقامتگاه علاوه بر تمیزی و امکانات کاملی که در آن تعبیه شده است می توانید از هزینه های بسیار اقتصادی آن لذت ببرید. اگر دارنده کارت آموزش و پرورش هستید و جز افراد فرهنگی محسوب می شوید پیشنهاد ما به شما اقامت در خانه معلم است تا بتوانید از قیمت خوب و کیفیت عالی این اقامتگاه نهایت لذت و استفاده را ببرید.
آدرس خانه معلم لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، خیابان انقلاب، کوچه صفاری، خانه معلم لاهیجان
شماره تلفن خانه معلم لاهیجان: 01342232097

بام سبز لاهیجان چند پله دارد؟

برای بالا رفتن از این پله ها، انرژی نیاز است چراکه تعداد آنها کم نیست، هرچند جذابیت های مسیر اجازه نمی دهد که شما حواستان به خستگی بالا رفتن از پله ها باشد و انقدر همه چیز دلپذیر و زیباست که هر انسانی را به وجد می آورد. تعداد پله ها از پای کوه تا بام سبز لاهیجان 1000 پله می باشد که در حین بالا رفتن از این پله ها و در مناظر زیبایی که طبیعت ایجاد کرده است، حسابی عکس های یادگاری بگیرید و این لحظات را ثبت کنید.

بهترین زمان بازدید از بام سبز لاهیجان

باتوجه به قرار گرفتن این جاذبه در شهر لاهیجان که در استان گیلان قرار گرفته است، آب و هوای این منطقه در تمامی فصول سال دلپذیر است که البته اگر روی شرجی بودن هوا حساس هستید و شما را آزاد می دهد پیشنهاد ما به شما این است که در تابستان به این شهر سفر نکنید و فصل خنک تری را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و در کل بهترین زمان بازدید از این جاذبه و سفر به لاهیجان از ابتدای فصل بهار تا رسیدن فصل پاییز می باشد.

در این فصول شما می توانید ضمن لذت بردن از آب و هوای بسیار عالی و معتدل این شهر، از چشم انداز های بی نظیر بام سبز و تله کابین آن بهره ببرید.

دیدنی های لاهیجان

ساعت بازدید و قیمت بلیط بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان همه روزه از ساعت 8 صبح الی 23 آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران گرامی می باشد. لازم به ذکر است که برای ورود به این مجموعه نیاز به پرداخت هزینه و ورودی نمی باشید و هزینه های پرداختی احتمالی آن صرفا جهت استفاده از شهربازی و یا تله کابین احرار بام سبز می باشد.

بام سبز لاهیجان کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که تا به اینجا خواندید، این جاذبه زیبا و پر بازدید گردشگری در لاهیجان واقع شده است و برای رفتن به بام سبز لاهیجان باید از شیطان کوه بالا بروید تا در بالای این کوه به بام سبز لاهیجان برسید. برای بالا رفتن از شیطان کوه چندین راه تعبیه شده اند، به طور مثال مسیر ماشین رویی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از این مسیر و با خودرو شخصی تا بالای کوه بروید ودر این صورت دیگر لزومی به استفاده از تله کابین نیست.

راه دیگر هم استفاده از تله کابین است که می توانید همزمان با رسانیدن خود به بام سبز در طول مسیر از چشم انداز بی نظیر لاهیجان لذت ببرید. همچنین راه دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از پله هایی است که برای بالا رفتن تعبیه شده اند که می توانید آرام و آهسته و بدون عجله از این پله ها خود را به بام سبز برسانید و در طول مسیر از آبشار شیطان کوه و چشم انداز های بی نظیری که وجود دارد لذت ببرید و از آنها عکس بگیرید.
آدرس بام سبز لاهیجان: استان گیلان، لاهیجان، چهارخانه سر، پله های شیطان کوه

رزرو اقامتگاه نزدیک بام سبز لاهیجان

برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار عزیزانتان پیشنهاد می کنیم دست کم یکبار هم که شده به لاهیجان سفر کنید، بهشتی که در لاهیجان قابل لمس است فوق العاده دل انگیز است و هوش از سر هر انسانی می برد.

لازمه هر سفر، رزرو کردن ویلا یا اقامتگاه قبل از ورود به آن شهر است تا وقتی به مقصد رسیدید خستگی راه کلافه تان نکند و بتوانید در یک مکان مناسب و با قیمت خوب اسکان کنید و بعد از بازدید از دیدنی های زیاد این شهر جایی باشد که بتوانید در آن به آرامی استراحت کنید و شیرینی سفر را بچشید.

پیشنهاد لوکس ویلا به شما رزرو ویلا در لاهیجان می باشد، همچنین می توانید از گزینه رزرو هتل های اطراف بام سبز نیز استفاده کنید که برایتان در طول متن آوردیم. قطعا سفر به لاهیجان، عروس گیلان، خاطرات خوشی را در ذهنتان ثبت خواهد کرد.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، لاهیجان، چهارخانه سر، پله های شیطان کوه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه