باغ کتاب تهران؛ بزرگترین فروشگاه کتاب پایتخت!

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

تهران یکی از کلان شهرهایی است که جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. یکی از مکان‌های دیدنی خاصی که در پایتخت وجود دارد، باغ کتاب است که مکانی متفاوت برای تفریح و سرگرمی افراد و سنین مختلف به شمار می‌رود. فروشگاه باغ کتاب تهران از اماکن فرهنگی و هنری است که طرفداران خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید همه چیز درباره باغ کتاب تهران را بدانید در ادامه مطلب همراه شما هستیم.

باغ کتاب تهران کجاست؟

باغ کتاب تهران یکی از مکان‌های پرطرفداری است که مورد استقبال قرار می‌گیرد. حتی مسافرانی که از شهرهای مختلف با خرید بلیط هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه به تهران می‌آیند ممکن است از این مکان دیدن کنند. برای رسیدن به باغ کتاب تهران دو مسیر وجود دارد که با ماشین شخصی خود می‌توانید از هر دو مسیر برای رسیدن به آن استفاده کنید. مسیر اول میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی است. مسیر دوم نیز از بزرگ شهید همت، بعد از بزرگراه حقانی، خروجی باغ موزه دفاع مقدس است. این مجموعه مجهز به پارکینگ بوده اما ظرفیت آن محدود است. برای استفاده از این پارکینگ نیاز به پرداخت هزینه نیست.

آدرس باغ کتاب تهران با مترو

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای رسیدن به باغ کتاب تهران از آن استفاده کنید، سرویس حمل و نقل عمومی است. بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در تهران مترو است که خوشبختانه مسیر باغ کتاب تهران نیز در خطوط ریلی مترو آن قرار دارد. مسافرانی که قصد بازدید از این مکان را دارند می‌توانند در ایستگاه مترو شهید حقانی و یا شهید همت از مترو پیاده شوند و با ده دقیقه پیاده روی یا استفاده از ون به باغ کتاب برسند.

قیمت ورودی باغ کتاب تهران

برای ورود به باغ کتاب نیازی به تهیه بلیط و یا پرداخت ورودی نیست. مجموعه‌های بهارستان و سروستان باغ کتاب نیز نیازی به پرداخت ورودی ندارند؛ اما برای استفاده از امکانات دیگر این مجموعه باید بلیط آن را تهیه کنید.

اتاق فرار باغ کتاب تهران

یکی از پرطرفدارترین بازی‌های گروهی که امروزه مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد اتاق فرار است که لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به وجود می‌آورد. باغ کتاب تهران هم یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که اتاق فرار را برای دوستداران این بازی فراهم آورده است. مسافرانی که از شهرهای مختلف حتی شهرهای جنوبی مانند بندرعباس با خرید بلیط هواپیما بندرعباس تهران به این شهر سفر می‌کنند می‌توانند از باغ کتاب تهران به عنوان محلی برای تفریح بازدید کنند. برای استفاده از اتاق فرار این مجموعه می‌توانید از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ مراجعه کنید.

باغ کتاب تهران برای کودکان

یکی دیگر از بخش‌های باغ کتاب تهران، امکانات رفاهی مربوط به کودکان است که مکانی سرگرم‌کننده برای کودکان و خردسالان به شمار می‌رود. خانه کودک باغ کتاب تهران یکی از بخش‌های بلوک A طبقه همکف است که والدین می‌توانند کودکان خود را به این قسمت بسپارند و به خرید خود در باغ کتاب تهران بپردازند. کودکان سه تا ده سال در این بخش با انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌ها میزبانی خواهند شد. اتاق مادر و کودک نیز یکی از بخش‌های تجهیز شده برای مادران شیرده است. مادرانی که دارای کودکان زیر دوسال هستند می‌توانند برای شیردهی و انجام کارهای مربوط به کودک مانند تعویض پوشک از این اتاق استفاده کنند. به همین جهت دستمال مرطوب و لوسیون مخصوص کودک به صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد. جالب است بدانید پدران نیز می‌توانند از این اتاق استفاده کنند.

سینما باغ کتاب تهران

پردیس سینمایی باغ کتاب تهران از دیگر بخش‌های این مجموعه است که در بلوک نگرستان آن ۱۱ سالن سینما و تئاتر واقع شده و از بهترین سالن‌های سینمایی تهران به شمار می‌روند که دوستداران فیلم و سینما می‌توانند با خرید بلیط سینما باغ کتاب تهران از امکانات آن استفاده کنند. این سالن‌های سینمایی در مجموع دارای گنجایشی حدود ۲۰۰۰ نفر هستند. برای هر سالن سینما نیز فروشگاه‌های مخصوص و کافه سینما ایجاد شده است. اگر مسافر تهران هستی بلیط هواپیما تهران بندرعباس می‌توانید از مترو شهید حقانی که در نزدیکی باغ کتاب تهران قرار دارد برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید.

باشگاه رباتیک باغ کتاب تهران

از دیگر امکانات باغ کتاب تهران که می‌توان به آن اشاره کرد بخش رباتیک آن است. این بخش تنها برای سرگرمی و آموزش نیست بلکه برای ارائه علم رباتیک به صورت تخصصی به مخاطبان خود ایجاد شده است. گروه‌های سنی‌ مختلف از دانش‌آموزان تا دانشجویان از بخش رباتیک باغ کتاب تهران استقبال می‌کنند. لازم نیست حتما برای کسب علم رباتیک به این مجموعه مراجعه کنید، حتی سرگرمی‌های آن برای افراد مختلف با گروه‌ سنی متفاوت جذاب و لذت بخش است. برای مراجعه به این بخش می‌توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۲۱ و پنجشنبه و جمعه‌ از ساعت ۹ تا ۲۲ اقدام کنید.

کافه و رستوران‌ های باغ کتاب تهران

در بلوک C باغ کتاب تهران می‌توانید شاهد یکی از کافه رستوران‌های این مجموعه باشید. کافه رستوران امیر شکلات پلاس روی بام بلوک C واقع شده و محیطی بسیار جذاب و نمایی کلی از مجموعه را به نمایش می‌کشد. در کافه رستوران آمانا نیز که در همین بلوک قرار دارد می‌توانید انواع دسرها و نوشیدنی‌های گرم و سرد را سفارش دهید و از بازدید این مجموعه لذت ببرید. کیوسک برگر نیز یکی از بهترین و قدیمی‌ترین فست‌فودهای باغ کتاب تهران است  که انواع برگر و سالاد‌های مختلف را طبخ می‌کند. این فست‌فود در طبقه اول بلوک C قرار دارد‌.

سروستان باغ کتاب تهران کجاست؟

یکی از بخش‌های اصلی این مجموعه سروستان است. در طبقه همکف این قسمت انواع کتاب‌فروشی و محصولات فرهنگی برای بزرگسالان قرار دارد. سروستان باغ کتاب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های فرهنگی ایران شناخته شده و مساحتی بالغ بر ۲۵ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است. در قفسه‌های موجود در این فروشگاه انواع کتاب‌ها با عناوین و موضوعات متفاوت قرار دارند که براساس سلیقه خود می‌توانید هر کتابی را که می‌خواهید خریداری کنید.

شبیه‌ساز پرواز سسنا ۱۷۲ باغ کتاب تهران

شاید خلبانی یکی از آرزوهای شما هم بوده و یا علاقه‌ی زیادی به پرواز و تجربه هیجان آن داشته‌اید. خیلی از افراد هستند که شانس پرواز با هواپیما و یا هر وسیله‌ هوایی دیگری را ندارند. باغ کتاب تهران با ایجاد این امکان توانسته است یکی از پرطرفدارترین بخش‌های مجموعه خود را به میهمانان خود معرفی کند. شبیه ساز پرواز سسنا ۱۷۲ تجربه‌ای بی‌نظیر و هیجان‌انگیز از پرواز را برایتان ایجاد خواهد کرد. این شبیه ساز برای افراد بالای ۶ تا ۱۲ سال به صورت ثابت و برای افراد بالاتر از ۱۲ سال به صورت متحرک قابل استفاده است.

ساعت کاری باغ کتاب تهران

برای بازدید از باغ کتاب تهران تهران می‌توانید در روز‌های عادی هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب مراجعه کنید. در روزهای تعطیل نیز این مجموعه یک ساعت بیشتر فعالیت می کند. برای اطلاع از ساعات دقیق فعالیت این مجموعه می‌توانید به تقویم وبسایت باغ کتاب مراجعه کنید.

در انتها

در این مطلب به بررسی امکانات باغ کتاب تهران و آشنایی با بخش‌های مختلف آن پرداختیم. برای خرید انواع کتاب و یا بازدید از سینما می‌توانید از این مجموعه دیدن کنید. باغ کتاب تهران تجربه‌ای هیجان انگیز از رباتیک و شبیه‌سازی پرواز را برایتان رقم می‌زند. در صورت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت یوتراوز مراجعه کنید.

مطالب مشابه