امامزاده سلطان امیر احمد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بنا های تاریخی مربوط به دوران صفویه که می توانید برای تماشای آن اقدام کنید، بارگاه امامزاده سلطان امیر احمد می باشد که در شهر کاشان قرار دارد. در این مقاله به سراغ معرفی این بنای تاریخی رفتیم تا بتوانید اطلاعات کافی درباره آن به دست آورید بنابراین بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

امامزاده سلطان امیر احمد کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به این امامزاده می توانید ابتدا خود را به خیابان علوی برسانید و سپس در جهت شمال غربی آن ادامه دهید. کمی بعد با رسیدن به گلاب و عرقیات ربیع به سمت چپ پیچیده تا وارد باستان شوید. آن را ادامه دهید و کمی بعد دوباره به طرف چپ و حنیف زاده بروید. حنیف زاده را تا رسیدن به مقصدتان که تقریبا مقابلتان می باشد ادامه دهید.

آدرس امامزاده سلطان امیر احمد کاشان: اصفهان، کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد

امامزاده سلطان امیر احمد

معرفی امامزاده سلطان امیر احمد کاشان

این شهر یکی از تاریخی ترین نقاط استان اصفهان است که شما می توانید برای تماشای بنا های تاریخی و جاهای دیدنی کاشان اقدام نمایید. امامزاده سلطان امیر احمد در یک کوچه و در نزدیکی خانه طباطبایی های بافت قدیمی کاشان قرار دارد. نسبت خانوادگی این امام زاده به امام موسی کاظم برمی گردد و بین اهالی این منطقه نیز شهرت زیادی دارد. ساختمان امامزاده دارای صحن، ایوان، بارگاه، رواق های چشمگیر، گنبد زیبای فیروزه ای و حیاطی زیبا می شود.

یکی از مهم ترین مرمت های انجام شده بر روی این بنا در دوران قاجار بوده که هدف بازسازی بر روی مناره های اطراف و ایوان قرار داشته است. از آن جا که بنای این آرامگاه از نظر تاریخی مهم بود، در سال 1321 این بنا به عنوان یکی از آثار گران بها در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. در رواق های امامزاده می توانید کاشی هایی را ببینید که از دوران صفویه به جا مانده ولی باقی کاشی کاری ها مربوط به همان بازسازی دوران قاجاریه می شود.

لازم به ذکر است که ضریح تزیین شده بر روی گور این امامزاده در سال های پیش و در ابتدای سده توسط عده ای ربوده شد و به همین دلیل در حال حاضر تنها کاشی های دوران صفویه از آن زمان بر جای مانده است. در حال حاضر یک ضریح فولادی از جنس طلا و نقره بر ری قبر امامزاده سلطان امیر احمد قرار دارد که در سال 1382 ساخته شد.

بخش های مختلف امامزاده سلطان امیر احمد

با ورود به بخش گور ایشان و ضریح به کار رفته بر روی آن می توانید دو کتیبه را ببینید که بر روی ضریح نصب شده و بر روی آن ها یک قصیده در مدح این امامزاده توسط حسن عاطفی کنده کاری گشته است. در بخش مربوط به حرم و رواق های اطراف می توانید آیینه کاری های متعددی را ببینید. یک در زیبا و بزرگ چوبی را نیز می توانید مشاهده کنید که از طرف آستان مقدس حضرت معصومه به این امامزاده اهدا شده است و این مورد بر روی آن نیز نوشته شده.

به دلیل ارزش تاریخی درب های قدیمی، آن ها را در قسمت هایی مخصوص و شیشه ای نگه می دارند و شما می توانید در صورت تمایل برای تماشای آن ها اقدام نمایید. یکی از مواردی که در درست در کنار این بقعه ساخته شده، حمامی تاریخیست با نام سلطان امیر احمد که تزیینات و معماری به کار رفته در آن همانند حرم وی می باشد. لازم به ذکر است که حمام سلطان امیر احمد یکی از زیبا ترین حمام های ایران به شمار می آید.

امامزاده سلطان امیر احمد

حمام سلطان امیر احمد

همان طور که به آن اشاره شد، یکی از مهم ترین بخش های تاریخی دیگر حرم امامزاده سلطان امیر احمد کاشان، حمام قرار گرفته در کنار این بنا بوده که با نام ایشان معرفی می شود. این حمام از نظر معماری همان معماری بارگاه امامزاده را دارد و وسعت آن به 1000 متر مربع می رسد. این حمام شامل دو بخش می شود که این بخش سربینه و گرم خانه است.

سربینه حمام یک محیط با ساخت 8 ضلعی مانند بوده که از طریق 8 ستون به دو فضای مختلف تقسیم گشته است. فضای میانی یک محل برای تردد می باشد و سقف آن ارتفاع زیادی دارد و از کاشی های معرق استفاده شده است. فضای پیرامون نیز مختص رختکن و استراحت افراد بوده و کف آن بالاتر از باقی مناطق حمام است. بام حمام سلطان امیر احمد یکی از زیبا ترین بام های گنبدی بوده که نباید تماشای معماری آن را از دست بدهید.

بر روی بام حمام می توانید شیشه هایی از عدسی محدب ببینید که هم نور بیشتری را به حمام می دهند و هم سبب می شوند تا از بیرون نتوان داخل را تماشا کرد. به طور کلی معماری حمام سلطان امیر احمد بسیار زیباست و قدمت آن باعث شده تا به عنوان یکی از بناهای تاریخی کاشان از آن یاد شود.

ساعت کاری امامزاده سلطان امیر احمد

برای مراجعه به این امامزاده بهتر است ابتدا اطلاعات مربوط به ساعت کاری آن را به دست آورید تا بتوانید بهتر و دقیق تر برای استفاده از آن اقدام نمایید.

ساعت کاری امامزاده سلطان امیر احمد کاشان: همه روزه از ساعت 7:30 تا 22

شماره تماس امامزاده سلطان امیر احمد کاشان: 55239035-031

امامزاده سلطان امیر احمد

زیارتگاه های نزدیک به امامزاده سلطان امیر احمد

اگر تمایل داشتید در این منطقه اقامت داشته باشید و به زیارتگاه های دیگر هم سری بزنید، بهتر است موارد زیر را از دست ندهید:

  • امامزاده عبدالله ابن موسی جعفر گریچه
  • حسینیه شاهزاده علی اکبر
  • حسینیه درب باغ
  • زیارت طاهر و منصور

رزرو خانه روزانه در کاشان

اگر تمایل داشتید برای رفتن به کاشان و استفاده از اماکن مذهبی آ« اقدام کنید، می توانید با چند روز اقامت در این شهر میهمان مردم مهمان نواز کاشان باشید. بدین منظور کافیست برای اجاره روزانه خانه در کاشان به سایت لوکس ویلا مراجعه نمایید و از پنل اجاره ویلا و سوئیت وارد صفحه مربوط به اقامتگاه های کاشان شوید. حال می توانید هر ویلا یا سوئیتی را که مد نظر داشتید از بین موارد پیش رویتان انتخاب کنید و برای رزرو آن ها با مشاورین لوکس ویلا تماس بگیرید تا هم اطلاعات کافی در این زمینه را دریافت کنید و هم برای رزرو کارهای لازم را انجام دهید.

سوالات متداول

امامزاده سلطان امیر احمد کجاست؟

این امامزاده در کاشان و خیابان علوی این شهر قرار دارد.

قدمت امامزاده سلطان امیر احمد به چه زمانی بر می گردد؟

تاریخ ساخت این حرم به دوران صفویه می رسد.

ساعت کاری امامزاده سلطان امیر احمد چه زمانی می باشد؟

همه روزه از ساعت 7:30 تا 22 می توان به این امامزاده مراجعه کرد.

نزدیک ترین حسینیه ها به امامزاده سلطان امیر احمد کدام موارد هستند؟

حسینیه شاهزاده علی اکبر و حسینیه درب باغ نزدیک ترین ها هستند.

[html_block id=”70658″]

راهنما سایت

آدرس

اصفهان، کاشان، خیابان علوی، کوچه سلطان امیر احمد

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

7:30 الی 22

یک‌شنبه

7:30 الی 22

دو‌شنبه

7:30 الی 22

سه‌شنبه

7:30 الی 22

چهار‌شنبه

7:30 الی 22

پنج‌شنبه

7:30 الی 22

جمعه

7:30 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه