آبشار گزو سوادکوه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همیشه یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری در شهرهای مختلف به خصوص شهرهای شمالی کشور، آبشارها هستند. آبشار گزو سوادکوه یکی از مقاصد گردشگری در این شهر پرجاذبه است و بسیاری از گردشگران به همراه خانواده و یا دوستان، روزی را برای گشت و گذار در این طبیعت را می گذارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا اگر به این شهر سفر کردید و به دنبال جاذبه ای زیبا بودید می توانید آبشار گزو را در لیست گردشگری خود قرار دهید.

معرفی آبشار گزو سوادکوه

آبشار گزو در میان طبیعت استان مازندران و جنگل های سرسبز و در فاصله 15 کیلومتری شیرگاه که از توابع شهرستان سوادکوه می باشد و 25 کیلومتری شهر زیرآب واقع شده است. این آبشار زیبا در منطقه ای بکر و دست نخورده قرار گرفته و همین باعث شده در میان مردم کمتر شناخته شده باشد. همچنین مسیر دسترسی دشوار آن مزید بر علت بکر بودن این منطقه شده است. باتوجه به این که برای رسیدن به پای آبشار گزو مسیر دشواری را باید طی کنید، اما زمانی که چشمتان به منظره این آبشار می خورد تمام خستگی راه را از تنتان دور می کند.

اگر جزو گردشگران ماهر باشید و حتی یک منطقه گردشگری حتی دور افتاده از زیر دستتان در نرود، قطعا با این منطقه آشنا هستید و  می توانید برای گردش یک روزه آن را انتخاب کنید. جالب است بدانید که آبشار گزو از دو آبشار تشکیل شده و شامل یک آبشار 5 متری و یک آبشار 43 متری می باشد. در بخش پایین دست این آبشارها حوضچه ای مملو از آبی خنک و زلال تشکیل شده و تبدیل به مکانی مناسب برای آب تنی در روزهای گرم تابستان می باشد.

گردشگران می توانند در حوضچه پایین دست این آبشار به آب تنی بپردازند و روزی سرشار از انرژی و تفریح را برای خود فراهم کنند. با این کار تمام خستگی های طولانی مدت از تنتان خارج می شوند و روحتان سرشار از آرامش می شود. از آنجایی که آبشار گزو در جنگل لفور قرار گرفته است، بهتر است بدانیم که جنگل لفور نیز یکی از جاهای بکر سوادکوه به شمار می رود. اگر به دنبال جاذبه تاریخی در این شهر می گردید بهترین گزینه می تواند پل شاپور سوادکوه باشد که می تواند از آن نیز دیدن کنید.

طبیعت اطراف آبشار گزو از گیاهان و خزه‌ هایی تشکیا شده که بسیار دیدنی می باشند و باعث شده تا مناظر و چشم انداز هایی کاملا سرسبز در پیش چشمانتان قرار گیرد.

آبشار گزو سوادکوه

بهترین زمان بازدید از آبشار گزو سوادکوه

اگر می خواهید به این منطقه سفر کنید و از آبشار زیبای گزو دیدن کنید، بهتر است از اواسط بهار تا اوایل پاییز اقدام نمایید. به دلیل خنک بودن آب آبشار گزو بهتر است در فصول گرم سال به سمت آن رفت تا بتوان در آب خنک آن تنی به آب زد. اما در فصل تابستان هوای این منطقه شرجی می شود و شاید برای برخی افراد چندان جالب به نظر نرسد.

باتوجه به این که برای دسترسی به آن هم باید از میان جنگل و درختان انبوه عبور کنید و مسیری تقریبا طولانی می باشد. در فصل پاییز این طبیعت بسیار زیبا و رنگین می شود و گردشگران بسیاری هستند که در فصل پاییز به این منطقه سفر می کنند. در این زمان سرمای هوا هنوز آنقدر زیاد نشده که برای گشت و گذار در طبیعت آزاردهنده باشد. اما فصل پاییز به دلیل کاهش شدید دمای هوا چندان نمی شود از طبیعت آبشار گزو لذت برد و آب تنی کرد.

نکات لازم برای بازدید از آبشارهای گزو

همانطور که گفته شد، مسیری که به سمت آبشار گزو می رود کمی دشوار و طولانی بوده، بنابراین حتما از کفش مناسب پیاده روی استفاده نمایید. همچنین این مسیر برای افراد سالمند و کودکان مناسب نیست. از آنجایی که این مسیر دشوار بوده بهتر است برای پیدا کردن مسیر خود از نقشه راهنما استفاده کنید و یا فردی که به این منطقه مسلط است را همراه خود داشته باشید. حتما پیش از سفر آب و هوای منطقه را چک کنید که بارندگی نباشد. زیرا اگر بارندگی باشد مسیر برایتان بسیار دشوار می گردد.

همچنین در بردن وسایل همراه خود خیلی دقت کنید و از همراه داشتن وسایل سنگین و غیرضروری خودداری کنید. زیرا مسیر طولانی و دشوار بوده و تنها باعث آزار و اذیت شما می شود. در مقابل یک کوله پشتی را همراه خود داشته باشید که بتوانید لوازم ضروری همچون آب، غذا و خوراکی به مقدار کافی، کرم ضدآفتاب، لباس اضافه، عصا، جی پی اس و…. را داخل آن قرار دهید.

آبشار گزو سوادکوه

آبشار گزو سوادکوه کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار زیبا و خروشان گزو یکی از جاهای دیدنی و گردشگری سوادکوه بوده و در استان مازندران، شهرستان شوادکوه و 25 کیلومتری شهر زیرآب قرار گرفته است. برای دسترسی به آبشار دو مسیر پیش رویتان می باشد که شما می توانید هرکدام را به صورت دلخواه انتخاب کنید و خود را به آن برسانید.

اگر از تهران می خواهید به این آبشار دسترسی پیدا کنید ابتدا باید از جاده فیروزکوه تا شیرگاه بروید. پس از آن که شیرگاه را پشت سر گذاشتید، می بایست از جاده لفور و جاده کارسنگ خود را به جنگل لفور برسانید. حدود 18 کیلومتر مسیر خاکی را باید از میان این جنگل عبور کنید. هنگامی که در این مسیر قرار دارید و پیش می روید، چندین دو راهی مقابل خود مشاهده می کنید که دارای تابلوی راهنما به سمت امامزاده گزو می باشند.

باتوجه به تابلوهای راهنما به سمت امامزاده گزو پیش بروید. این امامزاده مجهز به پارکینگ برای خودرو بوده و می توایند ماشین خود را در آن پارک کنید. پس از آن از این منطقه تا رسیدن به آبشار به صورت پیاده حدود نیم ساعت زمان لازم دارید. دقیقا در همین منطقه است که مسیر دشوار شروع شده و سراشیبی تندی در پیش رویتان قرار دارد. مسیر دیگری نیز برای دسترسی به آبشار وجود دارد که مسیر جمشیدآباد در فاصله 5 کیلومتری شهر زیرآب قرار دارد و شما را به سمت جنگل و جاده لفور و کارسنگ می رساند. پس از آن که به لفور و کارسنگ برسید باید همان مسیر قبل را برای رسیدن به آبشار گزو طی کنید.

آدرس آبشار گزو سوادکوه: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، 25 کیلومتری شهر زیرآب

رزرو اقامتگاه در شیرگاه

منطقه شیرگاه یکی از خوش آب و هوا ترین و پرجاذبه ترین مناطق شهرستان سوادکوه به شمار می رود. همواره یکی از بهترین مناطق برای رزرو اقامتگاه در سوادکوه منطقه شیرگاه است. دقیقا جایی به دور از آلودگی ها و شلوغی های شهر. یکی از بهترین اقامتگاه ها اجاره ویلا در شیرگاه سوادکوه می باشد و نسبت به دیگر مناطق دارای قیمت های مناسب تری می باشند. همچنین می توانید با اجاره ویلا در این منطقه از چشم انداز و منظره های بسیار زیبایی بهره مند شوید.

آبشار گزو سوادکوه

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان سوادکوه، 25 کیلومتری شهر زیرآب

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه